Nekromanti Game of Thrones säsong 7 SPOILER-diskussion

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,678
Location
Eslöv
Minimoni;n252599 said:
Jag älskar Euron Greyjoy i böckerna

Say no more.
Jämför detta med "Jag ska hitta Dany och ligga med henne för jag har en stor penis och jag mördade min egen bror bwahahahah!"
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,330
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Jag älskar fortfarande serien i sin helhet, nästbästa serien efter HBO Rome. Men jag ogillar starkt avsnitt som får "planetos" att verka vara mindre än Karlstad. Hur kan Euron bara råka segla in i sina syskonbarns flotta? Tänk om Daenerys skickat med drakar som eskort? Euron kan tydligen spå framtiden med sin stora penis som han så gärna skryter om. Euron är den töntigaste karaktären i hela serien hittills, alla icke namngivna soldater ur vilken här som helst är coolare än Euron. Jag hoppas Euron dör genom att sätta sin egen kuk i halsen.
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,118
Location
Göteborg
Jag tyckte avsnitt 2 var en förbättring.

Dels händer det faktiskt några saker, folk fattar beslut och genomför dem. Och en stor bit av Danys plan förstörs utan att den knappt hunnit börja. Spelpjäserna har börjat flytta på sig, helt enkelt.

Dels är till och med expositionen mer än bara exposition. De scenerna används för att förtydliga karaktärernas relationer.

Och ja, jag hurrade också när sandormarna bet i däcket. ;)
 

da_bohz

Swordsman
Joined
31 Jan 2016
Messages
454
Anchorman;n252633 said:
Tråkigt att se att hela serien totalt bytt tempo. Numera känns det som att det sker ett snabbt samtal och sen utförs det dem kom fram till en kvart senare, förr tog det en halv säsong...
?Håller med helt om det här. Det känns som att de fokuserat allt för mycket på att korta ner serien med tre avsnitt för att kunna hålla en rimlig tidslinje.

Mina tankar och vilda spekulationer:

Jag har inte haft något ont i övrigt att säga om de två första avsnitten. Det är väldigt mycket uppbyggande än så länge, och kanske några relativt onödiga scener som bara syftar att påminna tittarna om det de redan vet. Jag känner mig däremot hoppfull inför en, åtminstone för mig, spännande säsong. Får se om Bran råkar riva den där muren, och vi får se om Arya råkar befinna sig i White Harbour när Jon och Davos är där. I nästa avsnitt tippar jag på att vi får se när Bran reser vidare mot Winterfell, och att han återförenas med Sansa där. Kanske lite nya intriger om vem som ska vara ståthållare i norden när Jon är borta, men det hoppas jag vi slipper (Bran borde inte bry sig om det i min mening).

?Ja, den här säsongen hoppas jag verkligen att vi får se lite mer av Bran. Och Brienne. Och Samwell. Och Littlefinger. Och Qyburn. Kanske Varys. Kanske Sansa. Lite mer av bröderna Cleganes vilda äventyr också. Och vad hände med Bronn? Sen är det givetvis intressant vad som händer med Daenarys, Arya, Jon, Tyrion och Jamie också, men det känns inte som att vi någonsin kommer få tid att sakna dem mellan deras scener.

Theon skulle varit med på listan om han inte hade hoppat av båten där i slutet av avsnittet. Jag väntade mig något tufft och "oväntat" som skulle visa att han inte längre var "Reek", men istället är han återigen tillbaka i sitt nedbrutna jag (-vilket egentligen var mer oväntat, nu när jag tänker efter). Förhoppningsvis flyter han iland på Dragonstone, slår följe med Jon när han drar tillbaka till Norden och blir sedan uppkäkad av Nymeria på vägen dit.
...Fast det bästa hade varit om han blir räddad ur vattnet av Gendry (King Roberts bastard som inte har setts till sen han flydde undan Melisandre i en roddbåt, och som av några fanteorier kan väntas dyka upp i serien snart igen).

Baserat på vem som regisserar tror jag att även nästa avsnitt kommer vara fokuserat på intriger, snarare än action. Högst en fight, högst två nakenscener. ?Skulle gissa på att fighten är vid det där tornet vid muren som Tormund skulle bege sig till. Nakenscenerna? Kanske Euron Greyjoy. Han verkar inte ha koll på vad som är lämpligt, så han dyker säkert upp i sin birthday suit inför Cersei. Sen, möjligtvis Missandei eller Melisandre. De skådisarna verkar inte ha några problem med att fylla nakenkvoten för serien. Tror dock snarare på Melisandre eftersom Missandei och Greyworm har sagt sina farväl.
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
Minimoni;n252663 said:
Hur kan Euron bara råka segla in i sina syskonbarns flotta?
Det finns ju liksom inte allt för många olika håll som syskonen kan ta ifrån Dragonstone Islands, och det är i ett område som är delvis omgiven av land, där havsvägen där ifrån kan bara gå i vissa riktningar.

Om du kollar på denna bilden, och zoomar in på Blackwater Bay, så hittar du Dragonstone. Det gapet som Dragonstone ligger i, mellan den lilla landtampen som sticker ut söder om Claw Isle, ner till den yttersta delen av den där landmassan som ser ut som en klo höger om namner Black Water Bay (själva den yttersta utbuktningen på höger sida om klon)... mellan de två punkterna så är det väldigt grovt räknat en sträcka på en ca 241 kilometer (baserat på ca 150 miles). Vilket är ungefär samma längd som denna blå linjen som jag har ritat in på Eniros karta. Om länken inte funkar så är linjen dragen mellan kusten öster om Stockholm (runt områden där man hittar namn dom Fjällsvik och Kallvik, man måste zooma in en del för att se de namnen), över till sydvästra Finland vid landspetsen väster om staden Hanko.


Visst... det är ett rätt stort område att ha koll på... men om man vet var flottan befann sig till att börja med, vet hur vatten väder och vind tenderar att bete sig under den tiden på året (Euron verkar vara en långt mycket mer erfaren sjöfarare än majoriteten på Greyjoy syskonens sida), vet vilka deras alierade är (om jag inte minns fel så vet Cersei att Dorne är på Daenerys sida i åtminstone avsnitt 2... så vart Daenerys flottor eventuelt kan tänkas resa när de beger sig), och har folk lite var stans som spionerar och försöker hålla koll på grejer (antingen mitt ibland dem, eller längs kuster och så), så kan man lyckas snappa upp sådan info också som kan skickas runt med kråkor och sånt vid behov... specielt när det handlar om en rätt stor flotta som förflyttar sig tillsammans.

Samtidigt så befann ju sig Eurons flotta i King's Landing, vilket ju är bara en ca 300 km väster om Dragonstone Island... och om kronologin stämmer tidsmässigt så lämnade Eurons flotta King's Landing (lite efter ca 26 minuter in i avsnittet 1) innan Daenerys ens gått i land på Dragonstone Island (en ca 26 minuter senare)... visst, att tolka tidsaspekterna i serien är svårt... de kan ha hänt samtidigt så långt vi vet... men vi har ju igentligen bara den kronologiska ordningen som grejer vissades på i tv-serien att gå efter här. I alla fall... Så chansen är stor att när Syskonen Greyjoy lämnar Dragonstone Island med sin flotta, så är Eurons flotta redan någon stans i det området, de kanske till och med såg dem lämna.


Och med tanke på hur själva hela den scenen spelar ut sig... Syskonen Greyjoys flotta färdas söderut, med samtliga av deras natt ljus tända (så ingen råkar köra ihop)... Eurons flotta drämmer in i dem från deras högra sida (med vad som ser ut som att alla deras natt ljus är helt släckta/täckta till att börja med för att inte bli upptäckta förrän det är försent), det vill säga från väst, aka riktningen där King's Landing ligger där Euron var i avsnittet innan... pga detta så tycker jag att det hela verkar rätt trovärdigt att de faktiskt lyckades med att hitta Greyjoy syskonens flotta.

Och till och med om man utgår ifrån att det hela var en total slump att de hittade dem, så finns där en hel del grejer som styrker att den chansen kunde ha varit mycket större än vad man tror. Specielt pga var de olika flottorna befanns sig, runt ca när de lämnade platsen de var temporärt ankrade på, och var deras naturliga seglingsled skulle vara pga omständigheter. Som att syskonen Greyjoy seglar söderut förbi Blackwater Bay's gap... och Eurons flotta seglar österut och kommer antagligen hålla sig i de södra delarna utav Blackwater Bay medan de gör det, pga att Dragonstone ligger uppe i den norra halvan utav Blackwater Bay gapet som öppnar upp mot havet, och det är nog lättare att smita förbi söder om Dragonstone Island än norr om den... så även här är de på en någerlunda kollisionskurs från början, så med lite justeringar så har man fångat sitt mål.

Jaja... /babble... XD
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,678
Location
Eslöv
Rhodryn;n252773 said:
Massa text
Det som är mer skumt med det hela är att Unsullied armén inte var där. De skulle ju skicka en flotta får att ta Casterly Rock, och rimligtvis måste de också segla söderut, runt Dornes udde. Rimligtvis seglar dina två flottor tillsammans så länge de kan, för att skydda varandra. Så är Grey Worm död nu eller simmar han tillsammans med Theon?

Min gissning är förmodlingen inte. Tror inte TV-serien bryr sig så mycket om kartorna, eller logistiken kring förflyttningar.
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,118
Location
Göteborg
Mundo;n252814 said:
Det som är mer skumt med det hela är att Unsullied armén inte var där. De skulle ju skicka en flotta får att ta Casterly Rock, och rimligtvis måste de också segla söderut, runt Dornes udde. Rimligtvis seglar dina två flottor tillsammans så länge de kan, för att skydda varandra. Så är Grey Worm död nu eller simmar han tillsammans med Theon?

Min gissning är förmodlingen inte. Tror inte TV-serien bryr sig så mycket om kartorna, eller logistiken kring förflyttningar.
Vi har ju redan sett previews av Unsullied som slåss mot Lannister-trupper, och det ser inte ut som om de är i King's Landing.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,330
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Rhodryn: Jag är väl medveten om geografin i Westeros och resten av Planetos då jag äger allt som tryckts till det universat, dels de skönlitterära böckerna, allt som finns till rollspelen som gjorts, kokböcker samt World of Ice and Fire och Lands of Ice and Fire. Tycker fortfarande att det är ett plothole som bara blir sämre av att "slaget" såg billigt och löjligt ut. Som Mundo säger så borde flottan seglat med eunuckerna och därmed kanske också drakar och skepp från Dorne samt The Reach. Den enda möjliga förklaringen är att Dr Evil har spioner bland Daenerys soldater som lyckats smuggla ut meddelanden snabbare än Daenerys säger Drakarys... Vilket låter väldigt osannolikt, därför är det helt enkelt lättare för mig att bara acceptera att Dr Evil är den nya super-elakingen med omöjliga egenskaper som överhuvudtaget skall kunna ge Daenerys fiender någon chans att jävlas. Dåligt manus med andra ord. Jag tror att G RR Martin, kommer att skriva de här händelserna bra mycket bättre i böckerna om han hinner dit innan liemannen hinner ifatt honom.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,678
Location
Eslöv
Bolongo;n252821 said:
Vi har ju redan sett previews av Unsullied som slåss mot Lannister-trupper, och det ser inte ut som om de är i King's Landing.
Jag undviker trailers för att de spoilar ;_;
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
Där är ju definitivt grejer som inte alltid passar ihop helt när man tittar på det närmre. Och där är mycket som vi inte vet pga att mediumet som vi ser det i är väldigt begränsat... de kan bara visa så pass mycket i en tv-serie, specielt om tv-serien har väldigt kraftigt begränsat med tid att göra det under. En scen som tog kanske ett helt kapitel att beskriva i en bok, kan kanske inte få mer än 5 minuter i tv-serien... vilket ju betyder att vi förlorar massor med information där som skulle underlätta att tolka vad som faktiskt hände i tv-serien.

Sen om Daenerys arme för Castely Rock dödades av där... vet inte... men tror inte det, inte hela i alla fall. Vi ser inte så där jätte många skepp i den där slutscenen ifrån avsnitt 2... visst, det är mörkt, och där är dimma... men det ser ut som att detta kan ha varit en väldigt begränsad sammandrabbning, där målet med den kan helt enkelt ha varit att försöka fånga in (eventuelt döda) ledarskapet som fanns med skeppen (ser ju ut som att de faktiaskt sökte specifikt efter Dorne's nuvarande ledare). För flottan som Daenerys har är ju långt mycket större än vad vi skulle kunnat ha se i den scenen (som ju är uppbyggd på ett sådant sätt att det helt enkelt inte går att se).

Enligt de siffror som jag har sätt lite var stans på nätet hur stor Daenerys flotta är, så är de skeppen vi ser i avsnitt 2's slutscen väldigt få... för i slutscenen från säsong 6 (när Daenerys tillslut seglar mot Westeros) så räknade någon fram att där fanns ca 350 synliga skepp där... och om man räknar att man kan frakta ca 250 soldater per skepp, så skulle det krävas 30 skepp att frakta de ca 7500 Unsullied som Daenerys har, plus eventuella extra skepp för mat och utrustning (plus en hel bunte fler båtar som ska hämta armeerna från Dorne).

Jaja...

Jag kan hålla med om att chansen för Euron att hitta rätt skepp känns väldigt låg... men jag antar jag är mer förlåtande med sådant här än vad de flesta är. XD Jag behöver helt enkelt inte att allt måsta... ehm, kommer inte på de svenska orden för det... "make sence" if you will... för att jag ska tycka något är bra, eller förståligt, eller logiskt, eller acceptabelt... specielt inte när det jag tittar på är baserat på en rätt massiv bokserie, där det skulle vara extremt otympligt (och antagligen rätt otittbart) att visa absolut allt från dem. Jag tar helt enkelt dessa adaptioner för vad de är... en kraftigt begränsad (och antagligen delvis förändrad) version utav orginalet, som aldrig kommer kunna göra orginalet full rättvisa pga mediumet som används har inbyggda begränsningar som man inte bör gå över... men fördelarna är ju att vi faktiskt får se det i rörelse framför oss, höra det också, etc, även om vad vi ser kanske inte helt stämmer överrens med vad som sägs i boken.

Där vi vinner att vi kan få se och höra de här grejerna och karaktärerna från böcker/etc, så förlorar vi allt som oftast stora massor utav backgrund historia och annat som bygger upp vem en karaktär är... vi skulle antagligen behöva en hel full säsong som handlade om bara Euron för att kunna få en faktiskt och bra bild av vem han faktiskt är från böckerna... men den tiden, och de pengarna, har inte igentligen tv-företagen att kunna lägga på något sådant... specielt inte med något som A Song of Fire and Ice... man skulle behöva 10+ olika tv-serier där varje serie hanterade bara en eller några få karaktärer, utöver själva "Game of Thrones" serien i sig då så klart. Tror inte något tv-företag i dagsläget är modiga nog att prova något sådant... och antagligen med all rätta också, för även om jag skulle sluka upp samtliga av de serierna med hull och hår... så skulle många kanske inte göra det.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,542
Men, är inte Eurons hela grej att han varit iväg på något mystiskt ställe och blivit världens bästa pirat? Så han är magick. Vi har ju en karaktär som åkte söderut och blev en magisk lönnmördar ninja med ansiktsbytar krafter så varför inte en karaktär som åker söderut och blir en övernaturligt bra seglare/pirat. Killens skepp seglar tydligen med deras alldeles egen dimma som sedan försvinner iväg med dem när de sticker på slutet.

Och sedan var hans Cthulhu yxa badass också :)
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,118
Location
Göteborg
Eurons skepp måste vara magiskt för att inte kantra av de där... jag vet inte vad jag skall kalla dem - "ving-seglen" kanske? ;)
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
God45;n253004 said:
Men, är inte Eurons hela grej att han varit iväg på något mystiskt ställe och blivit världens bästa pirat?
Det är något som jag också har hört... att han ska vara något utav en legend som pirat. Och om man är lite utav en legend, ja då är man nog rätt jäkla skicklig på det man gör. XD
 

da_bohz

Swordsman
Joined
31 Jan 2016
Messages
454
Euron är skum och verkar ha en ganska omdiskuterad backstory och det är många saker som skiljer Euron i TV-serien mot Euron i böckerna. Ni som inte bryr er om böckerna behöver inte bry er om det jag skrivit nedan, vilket handlar direkt och indirekt om Euron. Jag tar också upp några saker från ett preview-kapitel från Winds of Winter. Så spoilerkänsliga läsare varnas.
?
---​

Till att börja med kallas han Euron Crowseye i böckerna, vilket stammar från att hans ena öga (som oftast döljs med en ögonlapp) beskrivs som "a black eye shining with malice?". I TV-serien finns ingen ögonlapp och inget direkt konstigt med hans ögon. Jag vill gärna att hans ena öga har utgjort betalning för något fuffens han sysslat med tidigare. Exempelvis betalningen till en Faceless man som knuffat hans bror ner för en ranglig hängbro (i böckerna alltså). Euron har också ägt ett drakägg tidigare - införskaffat från en trollkarl från Myr* som inte kunnat kläcka det. Euron säger sig ha kastat det i havet någon gång då han hade ett "foul mood". Det finns gott om teorier kring detta ägg. Det kan ha utgjort en del av betalningen till Faceless Men för mordet på hans bror. Det kan också finnas kvar någonstans i Eurons ägo. Men skumt är det.

Även i böckerna vinner som sagt Euron Kingsmootet, men han ger sig inte direkt iväg för att kötta sina brorsbarn. Ett av hans första stopp är att ta över ögruppen "The Shields" utanför Highgardens kust. Det går tydligen väldigt bra, och enligt hans bror Victarion beror detta på Blood Magic och en del hjälp från Warlocks. Också skumt.

?I ett preview-kapitel till Winds of Winter finns följande information:
Aeron Greyjoy blir tillfångatagen av Eurons stumma besättningsmän och sätts i en fängelsehåla där Euron tvingar honom dricka Shade of the evening. Ni vet, den där lila sörjan som färgat Pyat Pree's läppar lila - och han om någon är väl en ganska skum och mystisk person (en warlock). Euron har tidigare, i A Feast for Crows, bjudit Victarion på samma dryck (men V spottade ut det). Daenarys drack också av det i boken, precis innan House of the Undying. Drycken verkar ge en del mystiska krafter och visioner. I preview-kapitlet säger sig Euron ha fått tag på en tunna (!) Shade of the Evening från ett skepp med Warlocks från Qarth. Beroende på hur mycket han själv druckit av detta kan han ha fått en del mystiska krafter. Väldigt skumt.

I samma kapitel nämns en till dungeon där Aeron hamnar. Där ligger flertalet septons, red priests och warlocks som Euron tagit tillfånga - troligtvis samma warlocks som kanske hjälpte honom ta The Shields. I samma kapitel får Aeron även se Euron iklädd en rustning av Valerian Steel. Skuuumt.

?Ytterligare märkligheter i samma kapitel hittas i en dröm som Aeron har i en av fängelsehålorna:
"Euron’s face is sloughed off, and Aeron can see Euron’s one bloody eye, black as onyx" (hittar bara en sammanfattande text just nu, men den duger) - vilket kan antyda att Euron är en Faceless man, bara att drömmen är något bokstavlig. Han erkänner också bland annat att han låg bakom mordet på Balon, men att det inte var hans hand - vilket kan tyda på att han till och med har inflytande hos The Faceless Men. Möjligtvis mycket skumt.

?*= Det var för övrigt en trollkarl från Myr som i en offerritual skar kuken av Lord Varys när han var liten. Är det bara ett sammanträffande? Hmm... Skumt...
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,330
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
da_bohz: Bra skrivet och böckerna gör Euron till en mycket intressantare karaktär än TV-serien lyckats med. Euron är en av mina absoluta favoriter i böckerna, i serien är han blää.
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
da_bohz;n253052 said:
Euron är skum och verkar ha en ganska omdiskuterad backstory och det är många saker som skiljer Euron i TV-serien mot Euron i böckerna. Ni som inte bryr er om böckerna behöver inte bry er om det jag skrivit nedan, vilket handlar direkt och indirekt om Euron. Jag tar också upp några saker från ett preview-kapitel från Winds of Winter. Så spoilerkänsliga läsare varnas.
Jag undviker att läsa allt nedanför det du skrev ovan... just för att jag faktiskt är intresserad utav böckerna (kan vara en bra ide att lägga det du skrev efter den punken i en spoiler-tag), och för att jag inte har läst böckerna än... kommer inte hända förrän någon gång nästa år som tidigast, efter GoT's har haft sin sista säsong... men kan tänkas ta ännu längre tid, beror lite på om G.R.R.M faktiskt har ett slutmål för sin bokserie eller inte, där om det bara ska komma 2 böcker till så kommer jag vänta på att sista boken är ute... precis som jag gjorde med A Wheel of Time bokserien (fast det har blivit så att jag inte förrän nu har nått fram till boken innan Sanderson tog över och skrev det som blev de sista tre böckerna i serien).
 

da_bohz

Swordsman
Joined
31 Jan 2016
Messages
454
Rhodryn;n253081 said:
Jag undviker att läsa allt nedanför det du skrev ovan... just för att jag faktiskt är intresserad utav böckerna (kan vara en bra ide att lägga det du skrev efter den punken i en spoiler-tag), och för att jag inte har läst böckerna än (...)
?Jag hade det inom spoilertaggar först, men då försvann formateringen på all text inom taggen. Hade visserligen kunnat ta bort den formateringen, men det kändes vettigare att ta bort spoilertaggen och börja med en disclaimer istället eftersom detta är en spoilerdiskussion. Trådskaparen skrev "no holds barred", och jag tolkade det som att det var fritt fram att diskutera bokgrejer också. Men jag ber om ursäkt om jag tolkade detta fel.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Det är ju förfärligt dåligt. Som en dåligt spelad cover på det riktiga GoT. Bara slumpmässiga möten radade på varandra. Ingen dramatik, ingen utveckling. När Jon Snow står för de flesta minnesvärda scenerna är det illa. Allt har gått utför från första signaturmelodin.
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
da_bohz;n253108 said:
?Jag hade det inom spoilertaggar först, men då försvann formateringen på all text inom taggen. Hade visserligen kunnat ta bort den formateringen, men det kändes vettigare att ta bort spoilertaggen och börja med en disclaimer istället eftersom detta är en spoilerdiskussion. Trådskaparen skrev "no holds barred", och jag tolkade det som att det var fritt fram att diskutera bokgrejer också. Men jag ber om ursäkt om jag tolkade detta fel.
Nah... det är fair enough. Det är ju trots allt en spoiler tråd, visserligen för tv-serien, men böckerna är nog helt fair game också igentligen. Jag uppskattar att du faktiskt skrev att du var på väg att köra lite spoilers för böckerna, vilket gjorde att jag kunde undvika det. :)

Det var bara jag som lite så där glömde bort att jag var i en spoiler tråd. Och igentligen är jag inte särskilt känslig för spoilers alls, jag tenderar inte att tappa suget eller intresset för något bara för att jag stöter på en spoiler... jag försöker undvika dem så klart, men inte mer än så. Jag är ju inte som min lillebror, som är så jäkla överkänslig med spoilers att det känns som att jag inte vågar säga något alls till honom om vad det nu än är (må det vara film, tv-serier, spel, etc), för att risken finns att han tappar suget för det helt pga en spoiler (som inte ens behöver vara någon större sådan alls heller... vi snackar inte om spoilers på nivån utav t.ex twisten i The Sixth Sense här)... ibland känns det som att om jag säga mer än bara"Där är en tv-serie som heter [insert name here], det är en [insert genre och setting här] typ av serie, liknar [insert other thing here], testa den för du kanske kommer gilla den" så kommer han räknar det som en spoiler... XD
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,542
Så, vad tyckte ni om scenen där killen som byggt om the Mountain till Frankensteins monster säger att han har ett hemligt vapen... och leder ner scenen till drakkvarlevorna... och jag tänker "ZOMBIE DRAGON!!!!!".... och han visar att det hemliga vapnet är.... en jävla shitty ballistan från the Hobbit?! Buuuuu!!!!
 
Top