Bra avsnitt men det är vääääldigt mkt build up nu. Min tjej uttryckte det rätt fyndigt:
Den här säsongen är som en -förvisso bra! -Avici-låt som hela tiden bygger upp, bygger upp, bygger upp -men det kommer ingen breakdown!
Det gjorde mig glad eftersom jag saknat den aspekten med dem äldre tron och träden.Förresten, för den som tyckte att det plötsligt blev mer syner och liknande än vi brukar få, så är det nog för att Harrenhal är (eller sägs vara) förbannat och hemsökt.
Det gjorde mig glad eftersom jag saknat den aspekten med dem äldre tron och träden.
Håller med! GoT var sparsamt när det gällde de mer övernaturliga inslagen från böckerna, bortsett från de uppenbara(vilka många var helt annorlunda än böckerna). Så det är trevligt när de övernaturliga inslagen visas, speciellt de med den där Lovecraft-känslan som Planetos faktiskt har om man läser World of Ice and Fire etc.Förresten, för den som tyckte att det plötsligt blev mer syner och liknande än vi brukar få, så är det nog för att Harrenhal är (eller sägs vara) förbannat och hemsökt.
Var det bara jag som direkt tänkte på Warhammer när råttfångaren med sin "arga" lilla hund dök upp?![]()