Rangertheman
Myrmidon
Kronan kanske stärks gentemot dollarn innan det?Det enda jag vill är att det drar in 9 040 000 SEK eller så, så att jag har varit med om en "million dollar Kickstarter".![]()
Kronan kanske stärks gentemot dollarn innan det?Det enda jag vill är att det drar in 9 040 000 SEK eller så, så att jag har varit med om en "million dollar Kickstarter".![]()
Med tanke på memet som @Leon postade och denna kommentar kände jag att jag inte kunde hålla migEn klon av mig medföljer som spelledare för alla som backar deluxe-versionen!

Ja verkligen, jisses.
Det kom från ingenstans också, allt var frid och fröjd och pepp, sedan BAAM!!! "HuR mÅnGa SiDoR bLiR DeT" suck...
jag biter min tunga där inne kan jag säga man vill ju inte skada Kickstartern med bråk så att säga.
Avreagerar mig här istället haha![]()
Jag har tappat ALLT FÖRTROENDE för att Ligan kommer att inkludera dem!De här tomtarna, inte sett ngt om dem i Trudvang förr - kommer de som ett spelbart släkte i näsa töjmål!? Vem vet inte?
Blir lite nyfiken på vad det är för fysiskt töjmål de antyder i senaste uppdateringen. Någon som har en gissning? Rollformulär kanske?
Märkligt att KS inte gett en ‘Projects we love’ till kampanjen.Hmmmm det tog längre än jag väntat för EN World att nämna Kickstartern. Men nu är den i alla fall med i en nyhet på förstasidan, så då borde det ticka på ännu mer. Trafiken från EN World kan vara enorm.![]()
Det har de juMärkligt att KS inte gett en ‘Projects we love’ till kampanjen.
Och det var det faktiskt redan innan kickstartern drog igång, sannolikt tack vare antalet followers.Det har de ju![]()
De är populära bland spelarna - och för Ligans förra KS (Arkand och Magiboken) så tjatades det rätt rejält om dessa så slutade med de la till ett gäng. Men spelar man inte med terräng eller stridskartor är det ju förstås helt ointressant.Jag har en fundering som väl egentligen inte rör Trudvang specifikt men som aktualiserades nu och det rör den stora fascinationen för ”cardboard standees”, det gör ingenting med mig. Hur är det för er andra?![]()
Vi använder dem flitigt. Vi använde sådana långt innan Ligans DoD förvisso. Både för system med rutnät och mer löst strukturerade strider, då de är bra för att få en enkel överblick av vem som är med i en strid och ungefär placering. Smidigare än tredimensionella figurer och lättare att rita eller printa ut egna. Sen älskar jag tredimensionella figurspel också, men de är sin egen grej.Jag har en fundering som väl egentligen inte rör Trudvang specifikt men som aktualiserades nu och det rör den stora fascinationen för ”cardboard standees”, det gör ingenting med mig. Hur är det för er andra?![]()
Yes jag lär väl få hem dom när min magi och Arkand-bok anländerDe är populära bland spelarna - och för Ligans förra KS (Arkand och Magiboken) så tjatades det rätt rejält om dessa så slutade med de la till dessa. Men spelar man inte med terräng eller stridskartor är det ju förstås helt ointressant.
Sant, men det känns som just dessa tomtar var alldeles EXTRA uppe på loftet enligt mig...Ingenstans och ingenstans, jag tycker att du blev enormt tydligt och pedagogiskt förvarand kring tomte-typerna!
Haha hade det inte varit coolt om tomtar/gnomes fick komma in SOM den förlorade trudvang sonen Wellihalldyas (halvlingar)De här tomtarna, inte sett ngt om dem i Trudvang förr - kommer de som ett spelbart släkte i näsa töjmål!? Vem vet inte?
Älskar dem, det absolut bästa är att när man är klar med dem så kan man peta tillbaka dem i formen så de håller sig fina.Jag har en fundering som väl egentligen inte rör Trudvang specifikt men som aktualiserades nu och det rör den stora fascinationen för ”cardboard standees”, det gör ingenting med mig. Hur är det för er andra?![]()
EN WORLD vad är det för något? Låter spännande, är det en blaska?Hmmmm det tog längre än jag väntat för EN World att nämna Kickstartern. Men nu är den i alla fall med i en nyhet på förstasidan, så då borde det ticka på ännu mer. Trafiken från EN World kan vara enorm.![]()
Oj, för mig är den frågeställningen helt främmande. Jag behöver inte ha några figurer alls. Det går bra eller ibland bättre att visualisera strider i huvudet. Men OM jag ska ha markörer/figurer så är det för mig självklart mer stämningsgivande att ha sin egen karaktär avbildad som en pappfigur, och om denne är omgiven av en hord skelett-pappfigurer och en stor demon-pappfigur hägrar längre bort så höjer det absolut upplevelsen. Pappfigurerna behöver inte avbilda exakt vad de representerar men så länge det rör sig om en liknande typ så ger det mer stämning. Sedan blir det betydligt mer överskådligt och lättare att hålla koll på vad som är vad om än om man har suddgummin och mynt. Sådant får dock ofta hoppa in som representationer av möbler, pelare, hinder, träd eller annat.I min grupp är det inte så ofta vi använder stridskartor men när vi väl gör det så kan RP och NPC precis lika väl symboliseras av ett vingummi, en chilinöt och en enkrona. Det jag är nyfiken är på vilket sätt det höjer upplevelsen att ha en särskild pappfigur?
Det fanns ju siluettfigurer som kom med Drakar och Demoner i mitten på 80-talet och i DoD-23 blev det en liten retrohyllning med pappisarna.Jag har en fundering som väl egentligen inte rör Trudvang specifikt men som aktualiserades nu och det rör den stora fascinationen för ”cardboard standees”, det gör ingenting med mig. Hur är det för er andra?![]()
Världens största sajt för D&D-fans, och med tillfälliga inslag av andra rollspel.EN WORLD vad är det för något? Låter spännande, är det en blaska?