DoD Fria Ligans Trudvang

Det är väl dags att den där spelfilmen blir av?
Om inte annat får vi göra den själv! Jag kan spela Blodughadda, du @Mogger kan vara isdrottningen, @Magnus Seter kan vara Oktar. @Leon kan vara Barkebull. @Dante har ju vana att öppna sitt hem under DanCon så det får nu fungera som Ysetur. Med tanke på hur välvilligt forumet är mot fantasyserier så kommer nog detta bli väl mottaget 😄

Vad blir nästa delmål?!

Vad har folk för galna teorier?
Ärligt talat så kanske halvlingar dyker upp nu när folk ropar efter Wellihalldyas.
HELT omöjligt kan det ju inte vara.

En låda att ha trudvang-lull i hade varit ballt. Typ som 'vaesen' och 'the one ring' har.

Sedan ett tryckt häfte med vinter skogens hemligheter som exempelvis skulle kunna ligga i ovannämnda låda🤣

Ärligt talat så kanske halvlingar dyker upp nu när folk ropar efter Wellihalldyas.
HELT omöjligt kan det ju inte vara.

En låda att ha trudvang-lull i hade varit ballt. Typ som vaesen och the one ring har
Två, tre personer har väl ropat efter dem och fått några +1, men jag hoppas på att slippa hober i denna setting/få ett fantasyspel utan dem. De som önskar det kan ju bara ta in direkt från DoD-23 (där det känns givet att de ska vara)

När det gäller stretchgoals är jag helt nöjd och önskar inget mer; men såklart kommer det fler med över tre veckor kvar.

Detta med halvlängdsmän i Trudvang. Kan någon upplysa mig. De förekom i RMs första utgåva men försvann i de senare, eller vad? Jag minns inte och sitter heller inte så jag kan kolla den egna hyllan.

Min personliga åsikt är att jag helst ser dem lysa med sin frånvaro. Jag tycker inte de passar i settingen. Det är till och med så att jag helst ser att andra folkslag (alver, dvärgar, troll) endast förekommer som SLPs och att spelarna endast är olika typer av människor.

Medan vi väntar på nya Stretch Goals; jag gillade Peter Bergtings The Portent som gick i Fenix ett tag innan Image (?) snappade upp den och den ritades om till en annan setting, än den mer fornnordiska ursprungliga versionen. Ursprungsversionen klickade bra med Trudvang-viben tyckte jag.
Sedan gjorde Micke Askernäs en liten introlåt i samband med The Portent, som verkligen passade in den med :

Last edited:
Detta med halvlängdsmän i Trudvang. Kan någon upplysa mig. De förekom i RMs första utgåva men försvann i de senare, eller vad? Jag minns inte och sitter heller inte så jag kan kolla den egna hyllan.
Ja precis. De fanns med i DoD6, DoD6: Expert och DoD6: Reviderade om jag inte missminner mig. Sen vill jag minnas att de försvann i DoD: Trudvang.

Två, tre personer har väl ropat efter dem och fått några +1, men jag hoppas på att slippa hober i denna setting/få ett fantasyspel utan dem. De som önskar det kan ju bara ta in direkt från DoD-23 (där det känns givet att de ska vara)
Aha du är anka man alltså.

Halvlängdsmän finns ju med i Jorges bestiarium, så jag gissar att de borde dyka upp där nu också?
Fast de nya böckerna baseras väl på Trudvang Chronicles-varianterna, så jag gissar att halvlägdsmän inte ingick i "Trudvang Chronicles - Jorgis Bestiary"?

Nytt delmål: snöalver.
Lite oväntat. De finns ju rätt väl beskrivna i den rätt ovanliga Seed of Vanirs, men är ju som jag minns det inte jättelätta att skohorna in i en spelgrupp. De hänger ju typ enbart uppe i Isvidda och är rätt isolerade om jag minns rätt.

Lite oväntat. De finns ju rätt väl beskrivna i den rätt ovanliga Seed of Vanirs, men är ju som jag minns det inte jättelätta att skohorna in i en spelgrupp. De hänger ju typ enbart uppe i Isvidda och är rätt isolerade om jag minns rätt.
Antar de kommer beskrivas som avfällingar när det kommer till att vara RP, som till skillnad från ”vanliga” frost/snö/vinter-alver vill annat i livet och söker äventyr utanför Isvidda.

Last edited:
Back