Fria ligans bomb

MetaLarsson

Warrior
Joined
22 Mar 2014
Messages
244
pingas;n343939 said:
Jag gissade rätt!

Grattis till Fria Ligan! Nu är det bara Star Wars kvar! :grin:
Jag skulle gärna se dem göra Astrid Lindgrens IP.
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,000
dancodan;n343944 said:
Vad betyder det för en som inte är insatt. Är det i princip samma system som The one ring använde? (Slå antal T6 + T12, addera resultat och räkna antal sexor?
Jag tror inte Fria Ligan är redo svara på den detaljnivån. Det lär bli "i princip samma system". Vad det sedan exakt betyder får vi väl se... kanske lägger de in möjligheten för Gandalf och Gollum att mutera under resan och skaffa sig nya färdigheter!? :)
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,000
Bifur;n343938 said:
Helt anekdotiskt men för min del är det som koncept nog #1. Samtidigt har du kanske inte helt fel eftersom jag genom åren spelat mycket mindre i Midgård än jag velat - ofta eftersom det finns ett litet men ganska starkt motstånd, som annan fantasy inte alls genererar - vilket gör det enklare att välja andra spel i genren. Och det finns ju mycket bra där.

Ett skäl skulle kunna vara att LotR som setting, ur min synvinkel, har starka drag av culture gaming. För mig lockar möjligheten att använda förkunskaper från de olika böckerna, men jag kan också förstå att det framstår som en onödigt hög tröskel för andra.
Jag har nog inte spelat LOTR på tretti år.

Å andra sidan har jag varit vagt övertygad om att jag är en aktiv LOTR-spelare som bara tagit kort paus i tretti år.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,465
CapnZapp;n343957 said:
Ha! Nej, licenserna är ökänt uppdelade.
Buuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!

Är det bara grejerna i trilogin som får vara med då?
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,000
God45;n343962 said:
Nah, jag bryr mig inte nog för att lära mig saker om den dummaste delen av kapitalismen :p
Vilken tomte du är. Hade du orkat hade du fått reda på att (förenklat) medan han fortfarande levde sålde JRR själv rättigheterna till Sagan om Ringen, medan rättigheterna till hans övriga material blivit kvar i familjen.

Eller vill du kalla det "den dummaste delen av kapitalismen" att en artist får lov sälja delar av vad hen skapat utan att tänka på dig? :p
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,465
CapnZapp;n343963 said:
Vilken tomte du är. Hade du orkat hade du fått reda på att (förenklat) medan han fortfarande levde sålde JRR själv rättigheterna till Sagan om Ringen, medan rättigheterna till hans övriga material blivit kvar i familjen.

Eller vill du kalla det "den dummaste delen av kapitalismen" att en artist får lov sälja delar av vad hen skapat utan att tänka på dig? :p
Den dummaste delen är att det finns klydd med rättigheterna när skaparen har dött. Det borde inte finnas några rättigheter, han är död! Jag startar en ny tråd...
 

Dunderklumpen

Veteran
Joined
1 Jan 2017
Messages
178
Grattis Ligan! Tråkigt för C7 men på det hela taget kul att spelet inte dör ut!

Nu är det ju bara en fråga som återstår att lösa: Kommer man kunna spela Anka i TOR2? :wink::p
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,000
Dunderklumpen;n343967 said:
Kommer man kunna spela Anka i TOR2? :wink::p
Det tror jag inte Tomas ens behöver nämna. Att det är en av de saker han tänker övertala Francesco till är ju helt uppenbart.

"You know we have this Swedish tradition..."
 
Joined
22 Sep 2011
Messages
1,419
Location
Malmö
Fantastiska nyheter. One Ring är ett bra spel bra jobbat ligan, skönt att ni tänker behålla regelsystemet som jag anser vara väldigt väl anpassat för spel i Midgård.
 
Joined
1 Feb 2013
Messages
666
Location
Nibiru
CapnZapp;n343968 said:
Det tror jag inte Tomas ens behöver nämna. Att det är en av de saker han tänker övertala Francesco till är ju helt uppenbart.

"You know we have this Swedish tradition..."
Haha!
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,888
Location
The Culture
Och om spelet kommer på svenska, vad kommer det att heta då? Sagan om ringen är ju ledigt eftersom böckerna numera har andra namn.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,535
Location
Rissne
Rymdhamster;n343948 said:
En fortsättning på en existerande linje, alltså? Det var då för väl. Annars hade det här blivit fjärde nya sagan om ringen-rollspelet sen millenieskiftet =D
Jag tycker iofs att fyra spel på tjugo år inte är speciellt mycket… =) Millennieskiftet var rätt länge sedan vid det här laget…
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,130
CapnZapp;n343968 said:
Det tror jag inte Tomas ens behöver nämna. Att det är en av de saker han tänker övertala Francesco till är ju helt uppenbart.

"You know we have this Swedish tradition..."
One does not simply waddle into Mordor!
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,902
Location
Ludvika
krank;n343992 said:
Jag tycker iofs att fyra spel på tjugo år inte är speciellt mycket… =) Millennieskiftet var rätt länge sedan vid det här laget…
Fyra "helt"* separata spel för en och samma IP? Om var och en av dem haft en omfattande produktlinje med äventyr och supplement hade jag inte haft något emot det.

TOR är på väldigt god väg. I synnerhet nu när det blir en forstättning på just TOR. Men en total reboot hade känns jäkligt hattigt.

*lite va en gråzon eftersom två av dem har samma tillverkare och verkar dela åtminstånde en del av produktlinjerna. Eller är det samma produktlinje men bara två regelvarianter?
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,420
Rangertheman;n344013 said:
One does not simply waddle into Mordor!
Ash voz durbatuluk, ash voz gimbatul, ash voz thraktatuluk, agh ankorath-ishi krimpatul!
 
Top