Fria ligans bomb

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,573
Location
Rissne
Jag tror att de tänker sluta ge ut böcker (eftersom det inte bär sig och de har inte fattat att det finns print-on-demand) och istället satsa helt på en betal-wiki, som de tänker hävda att de är helt ensamma i världen om idén till.

… eller nej vänta, jag kanske tänker på en annan bomb, ett annat år, ett annat företag? =)
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,271
Ja, jävlar i min lilla låda. Det tickar på bra nu för Ligan.

Tror inte det finns någon större IP att knipa än LOTR. Hundra procent applåder från mitt håll.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,016
Location
Ereb Altor
Då hoppas jag bara på en svensk version. Sagan om ringen ska spelas på svenska! :)
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,445
Mer specifikt är det alltså TOR 2nd Ed, vad jag förståe
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,573
Location
Rissne
Meh. Eller jag menar, kul för dem! Och snällt mot min plånbok också. Jag har ju inte ens köpt Alien än, så jag uppskattar det lilla andrummet =)

Jaja, jag tänker glädjas åt att det betyder att de, när scifi-andan faller på, inte har ännu ett spel som pockar på uppmärksamhet utan att de då kan fortsätta jobba på att leverera nästa del i Corioliskampanjen =)
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,271
Måns;n343907 said:
Då hoppas jag bara på en svensk version. Sagan om ringen ska spelas på svenska! :)
Jag räknar med en svensk översättning av Åke Ohlmarks.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,224
Helt sjukt egentligen. Uppenbarligen inte vad jag hade trott.. Kul! Så de plockar upp från Cubicle7. Man undrar ju om Ligan kommer ha chansen att ha input på spelet eller om det mer handlar om att förvalta 2nd ed (som ju verkar vara långt gången redan).
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,031
Location
Sthlm
Alltså... varför? Vad var ”problemet” med att Cubicle 7 gav ut Tor 2 mot det ”bra” att ligan gör det nu?

Jag är inte mer/mindre sugen på TOR 2 än nyss.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,445
Jag antar att sophisticated games är designteamet bakom TOR. Isf antar jag att de kommer att publicera TOR 2nd Ed enligt plan. De nämner ju tom 5th Ed reglerna.

Som mest kanske ligan gör en konvertering till något av sina system
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,567
Leon;n343915 said:
Jag antar att sophisticated games är designteamet bakom TOR. Isf antar jag att de kommer att publicera TOR 2nd Ed enligt plan.
Så tolkar jag också situationen, och det vore fint om TOR 2nd ed. faktiskt publiceras då det säkerligen ligger mycket arbete bakom.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,150
Leon;n343915 said:
Som mest kanske ligan gör en konvertering till något av sina system
Vore spännande om det kunde bli någon form av synergi med Symbaroum D20-testballongen.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,224
Jocke;n343912 said:
Alltså... varför? Vad var ”problemet” med att Cubicle 7 gav ut Tor 2 mot det ”bra” att ligan gör det nu?

Jag är inte mer/mindre sugen på TOR 2 än nyss.
Det var väl inget "problem" mer än att C7 släppte det (mkt oklart varför). Har inte direkt sett någon påstå motsatsen, tvärtom är deras utgåva allmänt uppskattad är mitt intryck.

För egen del att jag nöjd att spelet lever vidare - då är det troligare att jag får spela det, lite av en graal för mig som tolkienist då det ofta fallit på motstånd mina spelgrupper. Sen är det allmänt häftigt att det handlar om ett svenskt bolag, men det rör ju licensen inte spelet i sig.
(Inser att licensen kanske ligger hos Sophisticated Games - det verkar så, Ligan blir då mer deras nya förlag - man kan ju andra varför de inte de ger ut det själva, men det finns kanske någon kompetens som saknas?)
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,198
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Hur populära är Sagan om Ringen-rollspel, egentligen? För mig har just den licensen alltid kännts som en grej som är mycket mer högstatus på pappret än i praktiken - Amazon kommer garanterat lyckas få amazingly profit från den, givetvis, men just i rollspelssammanhang känns den förhållandevis obskyr, på ett sätt som är helt oproportionerligt mot hur licensen verkar värderas i andra sammanhang. Jag vet en del folk som talar sig varma om både gamla och nya Tolkien-rollspel, men hör mycket sällan, om någonsin, om folk som faktiskt spelar dem.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,031
Location
Sthlm
Bifur;n343921 said:
Det var väl inget "problem" mer än att C7 släppte det (mkt oklart varför). Har inte direkt sett någon påstå motsatsen, tvärtom är deras utgåva allmänt uppskattad är mitt intryck.

För egen del att jag nöjd att spelet lever vidare - då är det troligare att jag får spela det, lite av en graal för mig som tolkienist då det ofta fallit på motstånd mina spelgrupper. Sen är det allmänt häftigt att det handlar om ett svenskt bolag, men det rör ju licensen inte spelet i sig.
(Inser att licensen kanske ligger hos Sophisticated Games - det verkar så, Ligan blir då mer deras nya förlag - man kan ju andra varför de inte de ger ut det själva, men det finns kanske någon kompetens som saknas?)
Jag har förstått det som att c7 inte var direkt glada av att bli av med licensen när tor 2 var i princip klart.
 
Top