NYHET Fria Ligan och Bonnier Carlsen ger ut bokserie för Drakar och Demoner

Nu finns Sveket i boklådorna. Inköpt, läsning i veckan. Kartan visar Österlandet, och boken börjar i den ruffiga kustbyn Havsfaste. Äventyret som medföljer heter Bärnstensklotet, och verkar mer vara en äventyrsplats än ett mindre äventyr. En hel del nya fina illustrationer av Egerkrans.

Nu har jag läst den. Hittade bara en grej jag störde mig på!
“Random snubbe”. Sen var det något “Wow” också, men det kan jag ha överseende med.

En klar förbättring.

I övrigt flöt den på bra. Tamea har en mindre framträdande roll i denna (och uppfattades möjligen lite barnsligare/mer utåtagerande än i den förra boken). Huvudfokus var på Verven.

Last edited:
Någon som hunnit läsa den sista och avslutande delen; Slutet?
Mitt exemplar inköps imorgon.
Behöver man som grinig stofil ta något lugnande innan läsningen??

Någon som hunnit läsa den sista och avslutande delen; Slutet?
Mitt exemplar inköps imorgon.
Behöver man som grinig stofil ta något lugnande innan läsningen??
Har inte hunnit få inköpet till bibblan än men tänkte hugga den direkt före den går till kidsen. Lär komma på måndag.

Du får väl sänka nåt särskilt starkt på Munkbron imorgon innan det blir läsfåtöljen :)

Har inte hunnit få inköpet till bibblan än men tänkte hugga den direkt före den går till kidsen. Lär komma på måndag.

Du får väl sänka nåt särskilt starkt på Munkbron imorgon innan det blir läsfåtöljen :)
Räknar med att frusta ut det starka när man sedan läser @Dilandaus sedvanliga provocerande hot take-recension, som skrivs primärt för att trigga medelålders rollspelsnostalgiker, men DeT FÅr mAn VÄL intE säga i Det här SAGOlandet!!?

Det verkar finnas en marknad för DoD-böcker + miniäventyr (?). Undrar om Ligan kommer att låta en ny författare ta fram en trilogi, t ex förlagd i Arkand och med magiskolekoppling?

Skulle gärna se att författarna bakom https://www.bonniercarlsen.se/bocker/283188/alba-och-landet-bortom/ och/eller att Peter "Morwhayle" Bergting fick skriva nästa bokserie (ifall nu inte Uggla kör på med en ny serie).

Last edited:
Back