NYHET Fria Ligan och Bonnier Carlsen ger ut bokserie för Drakar och Demoner

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,498
Location
Stockholm
Hon verkar ha ganska normala händer utifrån bilderna jag sett, om det är det du undrar över.
Tänker mest att det låter som en pseudonym. Vilket vore fett, med tanke på äventyrsspels historia av pseudonymer.
 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,309
Jag tänker att det är Magnus Ugglas dotter. Men det är möjligen bara önsketänkande. Får hoppas att hon inte mår illa.
Fun fact: han har en dotter som också heter Emelie! Däremot är det inte samma Emelie som E. P. Uggla.

Fun fact 2: Han har även en till dotter, Agnes, som jag gick i samma gymnasium som.
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,901
Location
Marjura
Färgillustrationer av Egerkrans i boken, mest på diverse föremål, men även något nytt monster tyckte jag mig se. Ett kort litet äventyr medföljde, Rovriddarens Kastell. förlagt i Dimmornas Dal, nära Utkante. Verkade passa bra in med övriga scenarios.

Antar att det kommer uppföljare till boken?
 
Last edited:

zo0ok

Rollspelsamatör
Joined
13 Sep 2020
Messages
2,613
Kommer om 2 dagar - den får jag nog köpa. Borde vara lättläst nog för mig.
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,901
Location
Marjura
En annan YA-IP Ligan borde kolla in är Alba och Landet Bortom. Fornnordisk sagofantasy (portal i början). Egerkrans gör omslagen. Tre böcker utgivna. Greja en licens, släpp som kampanjmiljö med karta o allt till DoD23 (ev med enklare regler för di unga).
Lite Trudvang Junior/Light.
Tomtar, troll, häxor, älvor, vikingar, gudasagor o sägner..

Edit: samma förlag också.
 
Last edited:

Erebus

Veteran
Joined
7 Oct 2006
Messages
174
Ska inte äventyret komma med även den digitala versionen av boken? Eller måste man köpa den fysiska för att få tillgång till äventyret?
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,901
Location
Marjura
Är ju inte direkt målgrupp för boken, men stör mig ändå lite på språket: moderna ordval som wow, mupp, Dimmornas fucking dal etc rycker en ur fiktionen direkt. Onödigt. I övrigt är det rappt berättat, med korta kapitel.
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,901
Location
Marjura
Urk. Jag var milt nyfiken på boken men inte nu längre.
Njae, hoppas på bättring till nästa del rörande just språket (det är verkligen nästan bara de tillfällen jag nämnde), men berättelsen funkar bra i övrigt, med slp’s, historik och miljöer från kampanjen.
 
Last edited:
Top