NYHET Fria Ligan förlag ger ut nytt Drakar och Demoner

ChrilleT

Warrior
Fria Ligan kom idag ut med nyheten att Drakar och Demoner intar medeltidsveckan på Visby. Ska bli scenintervju med Johan Egerkrans, gå att spela ett specialskrivet äventyr eller se på när Sweden Rolls spelar.

Står även att releasen blir våren 2023.

zo0ok

Rollspelsamatör
Drakar och Demoner intar medeltidsveckan på Visby.
Det är väl helt orimligt att dra några slutsatser om spelets... profil... alltså att det skulle bli mer historiskt/medeltid och mindre (high) fantasy?

Franz

Swashbuckler
Det är väl helt orimligt att dra några slutsatser om spelets... profil... alltså att det skulle bli mer historiskt/medeltid och mindre (high) fantasy?
Det vore coolt, hoppas de gör mycket noggrann research så att ankorna i nya DoD påminner mycket om de humanoida ankorna som fanns under medeltiden!

(Skämt å sido, kul att de är där! Hoppas att de lyckas få folk som inte testat rollspel intresserade 🙂)

Leon

Leo carcion
Det vore coolt, hoppas de gör mycket noggrann research så att ankorna i nya DoD påminner mycket om de humanoida ankorna som fanns under medeltiden!
Humanoida ankor? Är du helt vilse i tomtekalufsen? Det är ju ett modernt rollspelspåhitt som verkligen inte fanns under medeltiden!

Enorma ridankor däremot...
9195e52f29e7dd26c4eed208d9f9c59c.jpg

crilloan

Warrior
Våren 2023...
😭

Kul att de finns på plats under medeltidsveckan. Bra för hela hobbyn.

Men fortfarande ...2023..., snyft

C

Zire

Swashbuckler
Ja, jag tänkte det när jag såg utskicket. Det känns som en bra miljö att sälja in spelet i. Mycket nördigt folk, rätt många unga, så klart de flesta med fantasy/medeltidsintresse.
För att inte tala om nostalgiker! Jag har alltid varit fundersam på varför Neogames aldrig satte upp ett bord och sålde Eon. (De håller/höll väl till i Visby.) Man är väl aldrig så inspirerad till att köra fantasyrollspel som när man springer runt på marknaden i medeltidskläder/bland medeltidsklädda.