NYHET Fria Ligan förlag ger ut nytt Drakar och Demoner

Det tror jag inte stämmet rent kommersiellt. Möjligen behöver det vara både och för att tilltala olika vuxna segment, men tonåringar struntar nog i hög grad i båda värdena i sig.
Du tror INTE att spelet behöver vara både nostalgiskt och nyskapande? Vad ska det då vara?

EvilSpook

Hero
Du tror INTE att spelet behöver vara både nostalgiskt och nyskapande? Vad ska det då vara?
Det verkar som ligan lagt ribban lågt i DoD-fallet. Jag upplever också att spelet riskerar att sakna en egen identitet!? Lite märkligt i sammanhanget då de verkar ha lyckats göra båda sakerna med Twilight 2K!?

//EvilSpook

Bifur

Veteran
Jodå, för att tilltala mig (och dig?). Och vi och andra veteraner härinne är inte alls en oviktig målgrupp. Men inte specifikt för att locka tonåringar. Eftersom de inte är nostalgiska och inte heller söker nyskapande grejer eftersom det mesta är nytt för dem. Lyckas DoD nå dem kommer det nog i många fall vara deras första rollspel (eller andra efter DnD).

(Vad jag tycker DoD ska vara har jag skrivit om i flera tidigare poster så jag upprepar mig inte.)

Jodå, för att tilltala mig (och dig?). Och vi och andra veteraner härinne är inte alls en oviktig målgrupp. Men inte specifikt för att locka tonåringar. Eftersom de inte är nostalgiska och inte heller söker nyskapande grejer eftersom det mesta är nytt för dem. Lyckas DoD nå dem kommer det nog i många fall vara deras första rollspel (eller andra efter DnD).

(Vad jag tycker DoD ska vara har jag skrivit om i flera tidigare poster så jag upprepar mig inte.)
Det är helt riktigt är att jag är gubbe. Det är möjligt att jag låter fullständigt antik nu, men nog gillar även de yngre fina kartor, illustrationer och tydliga koncept?