KH FoundryVTT

Erebus

Veteran
Joined
7 Oct 2006
Messages
174
Jag har precis släpt version 0.0.4 av Kopparhavets Hjältar för FoundryVTT
Några av nyheterna är:
Skeppsformulär
Inställning för att automatiskt lägga till skuld när den slås
Compendium för vapen och rustningar (besvärjelser och utrustning kommer i nästa version).
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,395
Har precis skaffat Foundry VTT - och ditt system är guld värt! Stort tack för din insats

Jag vet inte om det är mina inställningar, men vissa fält (Gear, Talents etc) går inte att editera/fylla i
 

Erebus

Veteran
Joined
7 Oct 2006
Messages
174
Har precis skaffat Foundry VTT - och ditt system är guld värt! Stort tack för din insats

Jag vet inte om det är mina inställningar, men vissa fält (Gear, Talents etc) går inte att editera/fylla i
När det gäller talents, gear, spells, så ska man skapa dom som ett "item" och sedan dra dom till karaktärsbladet (man kan också gå in under collection och öppna en av dom och dra in i karaktärsbladet). Ska göra en video som visar hur man gör efter nyår.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,395
När det gäller talents, gear, spells, så ska man skapa dom som ett "item" och sedan dra dom till karaktärsbladet (man kan också gå in under collection och öppna en av dom och dra in i karaktärsbladet). Ska göra en video som visar hur man gör efter nyår.
Ah, då är jag med. Tack!
 

dr_avalanche

Veteran
Joined
5 Aug 2015
Messages
5
Släppte version 0.0.5 nyss.
Lagt till besvärjelser i kompendium.
Grymt jobbat, det är verkligen guld värt med en egen modul till KH. Upptäckte Foundry VTT också tack vare detta. Stort lyft från andra online rpg verktyg som jag kört tidigare.

Någon som hittat tokens för ankor som inte ser ut så här 🦆?
 

Erebus

Veteran
Joined
7 Oct 2006
Messages
174
Släppte version 0.0.6 nyss.
Nytt i denna version är:
Nu fungerar det att slå på ritualer genom att klicka på namnet samt att högerklicka och välja att visa dialogrutan om man vill ändra hur mycket det är öppnat/stängt.
Slag för besvärjelser som är motsatta visar nu vilken/vilka färdigheter som används för att motstå besvärjelsen.
 

Gangir

Veteran
Joined
17 Jul 2001
Messages
15
Hej en snabb fråga hur hantera man skepp :
I strid
Håller reda på förnödenheter (kostnad per manöver och hur mycket som finns ombord).

Edit : Bra jobb som attans....
 

Gangir

Veteran
Joined
17 Jul 2001
Messages
15
Hej Erebus, finns det möjlighet att kolla över så att att modulen blir kompatibel med senaste stabila versionen av Foundry VTT? Dvs Foundry 0.8.6?

Nu är det inte möjligt att uppgradera från 0.7.9 --> 0.8.6 för då slutar Kopparhavet modulen att fungera?
 

Erebus

Veteran
Joined
7 Oct 2006
Messages
174
Tog längre tid än beräknat pga jobb och privatliv i kombination med en större förändring av Foundry, men nu är version 0.0.7 ute som fungerar med senaste stabila releasen av Foundry.

OBS Jag har testat att uppgradera från en äldre version utan problem men det är ALLTID bäst att ta en backup innan ni uppgraderar ifall något i eran installation skiljer sig från min och pga detta orsakar problem. OBS
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,395
Tog längre tid än beräknat pga jobb och privatliv i kombination med en större förändring av Foundry, men nu är version 0.0.7 ute som fungerar med senaste stabila releasen av Foundry.
TACK! Du är kung!
 

Thorwald Phet

Veteran
Joined
29 Jun 2021
Messages
16
Goddagens!

Använder Erebus eminenta bygge till Foundry och efter patchen så verkar det som att erfarenhetsplupparna till färdighetspoäng ej går att bocka ur. De som befinner sig på sidan allmänt för inlärning och Särdrag fungerar dock utmärkt.

Sen en förfrågan om det går att lägga till att man kan ta bort Färdigheter ur rollformulärets lista, som det är designat nu, om en spelare av okunskap eller annat misstagsamt drag råkar dra in en färdighet där så får man en dubblet. Det skulle också vara superbt om man kunde editera och därmed också titta på färdighetstexten utan att pasteja in den i chattloggen.

Mvh
Thorwald
 

Erebus

Veteran
Joined
7 Oct 2006
Messages
174
Har fixat buggen med att färdigheterna inte går att bocka ur.

Förfrågningarna tar mer tid att göra dock.

Goddagens!

Använder Erebus eminenta bygge till Foundry och efter patchen så verkar det som att erfarenhetsplupparna till färdighetspoäng ej går att bocka ur. De som befinner sig på sidan allmänt för inlärning och Särdrag fungerar dock utmärkt.

Sen en förfrågan om det går att lägga till att man kan ta bort Färdigheter ur rollformulärets lista, som det är designat nu, om en spelare av okunskap eller annat misstagsamt drag råkar dra in en färdighet där så får man en dubblet. Det skulle också vara superbt om man kunde editera och därmed också titta på färdighetstexten utan att pasteja in den i chattloggen.

Mvh
Thorwald
 
Top