FoundryVTT

Leon

Leo carcion
Är det någon fler som testat FoundryVTT?
Ska testa det imorgon för att spela Kopparhavets Hjältar, har påbörjat kontruktionen av rollformulär osv till det.
Kul! Har inte provat men hör gärna hur det funkar. Dela gärna formulär etc!

Erebus

Veteran
Det funkade helt ok, första gången jag använt det, och ingen av spelarna har använt det tidigare så det ställer ju till det lite tills man vant sig.
Formuläret fungerade ok, behöver fixas till och förbättras innan det är redo att släppas känner jag, det är dock inte bara ett formulär utan ett helt system med en massa andra delar också.

bortom12e

Warrior
Hur var det att konstruera ett eget formulär?
Går det att få till snyggt osv?
Kan man styra ljud/bakgrundsmusik via Foundry?

Erebus

Veteran
Det kräver kunskap i javascript, css och html så inte så stor skillnad mot att göra andra saker med dom språken, dokumentationen saknar exempel på vissa saker (eller också hittade jag det inte) vilket gjorde att jag fick använda en del trail and error för att få till det. Över lag inga större problem.
Kort svar ja, lite längre svar beror på ens kompetens och vad man anser snyggt.
Tror det, har inte hunnit sätta mig in i det helt ännu men som jag förstått det så har det stöd både för att spela upp bakgrundsljud samt atomsfärsljud (tex rinnande vatten för spelare vars karaktär är nära platsen på kartan man satt ut rinnande vatten ljudet på). Men just denna punkten är jag mer osäker på.

Lemur

Speleman
Foundry är "self hosted" vad jag har förstått. Var det omständligt att fixa?

Erebus

Veteran
Nej, har en server jag kör det på, skapade en container för den och startade upp.
Kan inte säga hur lätt det är om man kör det på sin egen dator dock.