KH FoundryVTT

Elhmor

Veteran
Joined
28 Dec 2021
Messages
2
Älskar din programering @Erebus Tyvärr så har Jag har precis uppdaterat foundryVTT till senaste versionen och det dödar kopparhavets hjältar systemet så man kan inte längre slå tärningar via skills vapen osv, blir bara failure, lägga in nya aktörer (dom blir generiska går ej ändra värden), , man kan inte heller lägga in nya items sen lägga dom till karaktärerna, m.m. är det nått som går att ordna? Jag förlitar mig helt på Foundry för stunden för att kunna köra mitt RPG tyvärr.
 

Gangir

Veteran
Joined
17 Jul 2001
Messages
15
Borde gå att fixa men har inte tid att titta på det förän tidigast nästa vecka, vet inte hur lång tid det tar då jag inte vet hur mycket jobb det är att updatera för senaste versionen.

Hej nu skulle jag efter nyinstallation av Foundry slänga på Kopparhavet modulen men den klagar på att den inte kan hitta manifestet, ser att SSL certet gått ut.
 

Erebus

Veteran
Joined
7 Oct 2006
Messages
174
Efter mycket om och men tillsammans med mycket privat som tagit tid så har en version som borde vara kompatibel med v0.9 av Foundry äntligen släppt.
Spelar för tillfället inte online själv så har inte kunnat göra massivt testande av den.

OBS se till att ta backup på din data innan du testar bara för att vara på den säkra sidan.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,395
Efter mycket om och men tillsammans med mycket privat som tagit tid så har en version som borde vara kompatibel med v0.9 av Foundry äntligen släppt.
Spelar för tillfället inte online själv så har inte kunnat göra massivt testande av den.

OBS se till att ta backup på din data innan du testar bara för att vara på den säkra sidan.
Du är en hjälte! Stort tack för detta
 

Erebus

Veteran
Joined
7 Oct 2006
Messages
174
Vet inte hur mycket jobb det skulle vara att uppgradera till v10 (vissa uppdateringar har varit lätta att implimnera medans andra har varit väldigt tidskrävande).
Pga saker som hänt i mitt privatliv har inte haft tid och kommer inte ha tid iaf dom närmaste månaderna att kolla på någonting sådant tyvärr.
Har tänkt kolla på att uppdatera men det blir när saker lugnat ner sig och jag fått ordning på allt administrativa jag måste lösa nu.
 

Erebus

Veteran
Joined
7 Oct 2006
Messages
174
Pga en serie saker som hänt i mitt privatliv så har jag inte haft någon tid över till att göra nånting alls med den.
 

Karneex

Veteran
Joined
3 Mar 2024
Messages
1
Hej! Förstår att det är en hel del arbete att uppdatera modulen men Foundry kör sitt egna race och är uppe i 11.315 i skrivande stund.
Andra moduler uppdateras men KH håller oss kvar på 9.28, så det är dags att fråga om det finns hopp om en uppdatering snart eller ska vi plocka ur KH ur vår Foundry listan i väntan på uppdatering? Vi uppskattar ditt jobb och modulen fungerar överlag bra för oss utom att NPC's inte spar sina färdighetsvärden av någon konstig anledning. Tack! Mvh Kjelle
 
Top