Blandade svar (RÖST)
Arvidos said:
Jag är inne på den här planen att pressa någon på sitt namn (Inte roll, bara namn) och se om de försäger sig. Hur låter det?
Lindenius said:
Jag har inget emot att avslöja mitt namn, men då får ni först gärna ge mig en vettig anledning att göra det.
Klart intressant när vi väl har folk misstänkta på andra boliner. Men inte innan. Jag tror inte det hjälper någon annan än hjältarna att få ut namn än.
Anders Åstrand said:
Coffe och hellzon sätter misstänkt stor tillit till teorierna om att spelet är riggat, och i så fall hur.
Kan hända att jag gör. Men har jag behandlat det som mer än ett indicium för Lindenius och Coffe, och mot Herr Nils? Nä.
Asså, rätta mej om ja har fel men e inte Oracle nån sorts datahackare? Kan man inte tänka sig att hon kan få reda på privata meddelanden vi skickar till Rising?
Mafia har iofs rollerna "tracker" och "watcher" som väljer en roll per natt och ser vem den eventuellt använder en förmåga på respektive blir påverkad av. Finns Oracle i spel så kan hon mycket väl vara en sådan.
Herr Nils said:
Just nu så skulle jag flytta rösten till Andersson, men det känns inte rätt att klippa till någon bara för att Internet krånglar.
Jag var beredd att offra honom för Saken tills Lindenius förklarade läget. I nuläget tycker jag vi väntar tills på måndag.
Marco har alldelens plötsligt förvandlats[...] Nu till titeln, jag tror att alla kvinnliga karaktärer är sådan som kan antas att vid först anblick vara skurkar
Enligt min ytterst begränsade Batman Lore så kan Poison Ivy mycket väl arbeta för Läderlappen. Harley Quinn (we all know who that is) är mindre misstänkt ur den synvinkeln.

Fast Lindenius är ändå misstänkt, även om händelser senaste timmarna puttat ner honom från misstankarnas prispall.
Herr Behrmann, hur har vi det? Lekt med några läderklädda män på sistone?
Och eftersom Johan K har uppgett kön så byter jag röst. Sorry Hr. Nils, men jag tror inte han är skyldig. Se även tharks åsikt i frågan. Nightowl däremot framstår som objektivt mysko.
RÖST: NIGHTOWL
(Och det var ju fan att Rising hann före med rösträkningen. Nightowl leder nu, om ingen mer röst smitit emellan. Och helt ärligt tror jag att Johan K kommer att tappa ännu fler röster.)