Nekromanti Forumspersonligheten

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
"Hur tror ni annat folk tänker om er?"

Jag har på tok för låga poäng för att ta mig in på psykologprogrammet och tills dess tänker jag låta bli att använda min superkrafter och inte läsa några tankar.
Eller jo, jag tänker läsa mina tankar...
Först var jag en stojig, skitskrivande nybörjare som skrev mycket NT och OT.
Sen blev jag en skitskrivande nybörjare som försökte fylla inläggen med mer text och färre utropstecken.
Nu är jag väl enbart nybörjare som inte har så mycket att skriva och låter därför bli många gånger. Jag lurkar in massa nyheter och sitter på IRC mest. Det är väl där jag är "känd" och sen har det projicerats på forumet. Typ.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,908
Location
The Culture
Jag misstänker att jag är mycket anonymare än jag skulle vilja vara. De som lägger märket till mig är antagligen de som råkat titta på Millennium eller något annat jag skrivit och tyckt att det var läsvärt. Jag skulle märkas mer om jag inte var så finkänslig när det kommer till berätta för folk att de har idiotiska åsikter, men det är så många som tar det på fel sätt så jag försöker låta bli! :gremwink:

/tobias
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
Hur tror ni annat folk tänker om er? Vad tror ni att ni mest "känd" för? Personlighetsdrag som inläggtyper..

Fan... jag har ingen aning, alltså. Jag har alltid sett mig själv som ganska menlös. Folk har vid tillfällen kallat mig Eklektisk, Lakonisk och Pseudovetenskaplig. Dessutom passar jag tydligen jättebra i rollen som ghulen Pickman i Disney-filmatiseringen av ”The dream-quest for unknown Khadath”. Det är väl allt, skulle jag tro. Som jag kan uttala mig om alltså. Jag är notoriskt dålig på att plocka upp andra människors vibbar av sina attityder till mig själv. Det är en karaktärsbrist.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,978
Location
Linköping
Jag satt och funderade lite och lite frågor sprack upp i mitt huvud..

Låter orimligt... men kör för det. :gremwink:

Hur tror ni annat folk tänker om er? Vad tror ni att ni mest "känd" för? Personlighetsdrag som inläggtyper..

Jag tror jag är som Yassilus. Känd genom vrålrutan och irc och ja... jag tror knappast jag gör mig känd på forumet. Jag har tydligen skrapat ihop 1516 XP innan det här inlägget, men när Dimfrost på vägen hem från DanCon3 frågade mig vart alla mina xp (fast då kanske xp inte var infört, äh, skit samma) så lyckades jag inte svara. Inte ens jag själv har koll på vad jag sagt på forumet och hur ska då någon annan kunna ha det?
Personlighetsdrag - glad fjant som ogillar bråkiga diskussioner.
Inläggtyper - rätt korta, rätt meningslösa, harmlösa.

Det jag är känd för måste väl annars vara att jag har en nätserie om tärningar (se min signatur) samt att jag diggar (vissa sorters) solospel (se min signatur igen).

Tror ni att de andra har ändrat sin uppfattning om er efter åren, bara över forumet vill säga - inte efter att ha mött er IRL?

Tja, folk blir äldre, folk ändras, folks uppfattningar om folk ändras. IRL-träffar ändrar inte uppfattningar, IRL-träffar förvrider uppfattningar. :gremsmile:

Hur skulle en ny forumsanvändare uppfatta er, om ni nu gör något väsen av er, än om det skulle vara en gammal?

Äh, jag tror inte att de vet om att jag finns.
 

Targon

Hero
Joined
29 Jun 2000
Messages
1,667
Location
Lund
Megaprettot här!

Hur tror ni annat folk tänker om er?
Det är naturligtvis svårt att veta, men jag tror att många uppfattar mig som något av ett stort prettosvin. Annars tror jag att jag är ganska anonym på forumet, framför allt i förhållande till mina forums-xp, men det beror på att jag är ganska ojämn i mitt inläggsskrivande. Jag håller mig framför allt på rollspels- och rollspelsmakarforumet där jag oftas lägger in inlägg av omedelbar relevans för mitt eget rollspelsmakande och teoretiska funderingar.

Kort sagt: I andras ögon är jag nog blott ett anonymt pretto. Eller? ....
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Slå 1T6:

1. Kvotbög

2. Gondica-fan

3. "Nightowl? Menar du Storuggla?"

4. Person som kommenterar Rosens poster och håller med.

5. Person som kommenterar Krilles poster och håller med.

6. Person som kommenterar Mekanurgs poster och håller med.

Erik
 

Quadrante

Grisbonde
Joined
14 Mar 2003
Messages
4,221
Location
Skellefteå,öjebyn,umeå
Idiot

Det skulle vara kul att veta (eller kanske inte).

Tror nog att jag uppfattas som "den där som skriver saker som ingen orkar läsa..ööhh varför hänger han här för, det är ännå ingen som snaccar mehan jöö"..

Ett tag var jag (är) Ikonmarodören.

vet inte..

Dryg ?
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Okej, jag har tråkigt. Here goes.

Säker på sin sak. När jag "vet" att jag har rätt kan jag gå rätt långt för att förminska motståndet och vandra segrande ur striden med blodbestänkt rustning och höjt svärd. Eller så är jag bara envis.

Den-där-killen-som-gillar-en-massa-olika-saker-men-är-bestämd-när-han-ogillar-något. Bara att kika på min spellista i Winamp borde ge de här vibbarna. Om man tänker sig att min inställning till det mesta är som en såndär celldörr med en liten lucka i, fast den bara består av luckor, så är luckorna öppna till stor del så länge jag inte fått något intryck av saker och ting. Somliga luckor (som fattig elektronisk musik, Eon eller d20) är stängda stenhårt och det ska mycket till för att de ska kunna pillas upp lite.

Tramspelle. Jag är kanske inte lika besatt av dåliga, snuskiga one-liners som troberg, men jag har gjort fler NT-enraders-OT-inlägg med tounge in cheek - fyllda med intern humor - än vad jag vill erkänna.

Foggmock - analytisk och uttråkad
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Nu är jag lite mer balanserad, medgörlig och betydligt mer diplomatisk.

Haha. det där kan vara det rioligaste som någonsin skruivits på det här forumet.

Och då menar jag inte "it's funny because it's true" utanför att det är helt fel.

chrull
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
Hey yo...

...kan vi få se en lite schysstare attityd från våra admins, tack?

Har det inte varit väldigt mycket "alla på Ymir" på sistonde?
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Ymir hamnar ofta i skottlinjen, men är vi inte orättvist snara att döma honom?

Ymir för sig med viss jargong och skriver inte "jag själv tycker.." framför varenda mening, och sånt retar upp andra, medans Ymir inte försökt håna någon. Inte diplomatiskt, kanske, men diplomati var bara en av tre kvaliteter vår Ymir beskrev. Och har han inte blivit bättre på dom än förut, oavsett hur bra man kan tycka att han är på det nu?

Visserligen så säger han själv att han är en stolt elitist, så nog förstår jag att andra användare blir upprörda, heck, jag tyckte att åsikten att Götterdämmerung måste vara troget det verkliga 1700-talet för att vara ett bra spel var pundad, men jag förstår Ymir också. Kan vi inte göra en ansträngning att läsa hans inlägg sakligt, och ge Ymir det han förtjänar istället för att gå upp i fullständig crinos?

Om något så borde det ha varit vi som lärt känna Ymir vid det här laget, precis som inte alla tar Risings uppblåsta överdrifter på allvar längre.

På ett rent personligt plan, så dröp väl inte ditt eget inlägg av diplomati och bra bemötande chrull?
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Och då menar jag inte "it's funny because it's true" utanför att det är helt fel.
Det kan jag inte hålla med om. Jag kommer inte ihåg exakt när han bytte stil, men jag kommer ihåg att det var plötsligt. Jag höll på att falla av stolen av förvåning, för han verkade ha blivit ödmjukheten själv över en natt! Jag är den första att medge att jag störde mig på Ymirs attityd tidigare, men sedan han sadlade om så kan jag inte säga att jag har stört mig på ett endaste av hans inlägg. Detta inklusive de senaste tre gångerna det har blivit alla-mot-Ymir-reaktioner på forumet. Jag har till och med kommit på mig själv med att tycka att hans personlighet är lite charmig. :gremsmirk:

Tänk vad en attitydförändring kan leda till.
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Keep away from the titans!

Du ska inte lägga dig i de stora adminkamperna :gremlaugh: Låt oss slå varandra blodiga i fred, du kommer bara bli nedtrampad av våra elite adminskillz. :gremgrin: :gremgrin:

/RD - inte seriös på en tum
 
Top