Nekromanti Forumspersonligheten

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,592
Re: Hey yo...

...kan vi få se en lite schysstare attityd från våra admins, tack?
Så länge det är admin vs admin så är det ju i alla fall fair play. Slugga ut det här och låt os andra njuta av ordduellen!
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,286
Location
Örebro
Who?

Rubriken summerar det ganska bra - jag postar alldeles för lite för att direkt göra något liv och minnen av mig. Folk känner nog mest till mig för det lilla jag skrivit, än för det (bristande) väsen jag gör här på forumet.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Well...din åsikt kan jag inte svara för. Själv anser jag mig dock ha självinsikt och svenskkunskaper nog att lugnt kunna påstå att min forumattityd var tämligen annorlunda för ett par år sedan.

Känner du dig föranledd att gå närmare in på vad du stör dig på med mig borde vi kanske ta det på tu man hand?

- Ymir, har inget mer att tillägga
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Framtida ForumsFjolla

Jag kan bara konstatera att vi återigen har samma idé i huvudet du och jag. Jag har gått runt och velat skriva en pretentiös självanalytisk tråd i veckor nu. Jag får se till att mörda dig någon gång, Rickard, du skrämmer mig.

För att göra det här extra pretentiöst så ska jag gå igenom alla mina inlägg och välja ut några som beskriver min utveckling som jag ser den (sedan får ni tycka vad fan ni vill!):

Jag kan inte göra annat än att börja med mitt första inlägg (Krigsäventyr). Jag var väldigt osäker då - i mitt spelledarskap samt på forumet. Det första visar sig i att jag i inlägget antyder att för att kunna spelleda bra så vill jag inte bara kunna allt, jag vill kunna kontrollera allt också. Jag babblar på om tross och utrustning som om det vore det centrala. Det andra visar sig i mitt språk - det är läskigt akademiskt och färglöst. Jag har inte lagt någon som helst personlig ton på inlägget.

Rollspelsforumet nästa, och jag vågade mig på mitt första riktiga flamsinlägg (Re: Okej, okej..) samt ett skämt. Hör och häpna! (Det där var dessutom en tråd om knark där Rising inte yttrade sig, det slår mig som konstigt så här i efterhand...)

Sedan händer någonting lite kul, jag gör mitt första officiella försök att definiera forumets profiler (En varm känsla sprider sig i kroppen). Märk väl att jag fortfarande var riktigt grön och inte gjorde mer än spekulerade, ballt dock att jag lyckades peka ut Arvidos som värsta grymma killen redan då.

En kul grej jag glömt (det är ju kul att bläddra igenom sina gamla inlägg): jag tillrättavisade Vitulv (Syftningsfel?), vilket resulterade i en lång diskussion om pedofili (Re: Könsmognad) och slutade i att jag slutade vara grisodlare (Re: Könsmognad). Ett stort steg... tror jag alldeles bestämt...

Vi hoppar lite. Jag slutade vara grisodlare? So what - fortfarande så var det ingen som visste vem Bearnie var. Därför blev många chockade när en välklädd och välartad kille dök upp på en forumsträff hemma hos chrull (Re: Forumpicknick Aftermath). Alla andra kände varandra redan, så jag blev rejält utfrågad - vem tusan var jag egentligen? Nåja, jag kunde efteråt avnjuta en mild igenkänning från dessa. Du, Han, var där också... vad dryg du var...

En händelse som var viktig för mig var min fabelsession (En riktig Fabelsession!), det är hittills den bästa rollspelssessionen jag haft och skänkte en hel del självförtroende. Det är dock en tråd jag redan länkat till en hel massa gånger redan, så jag lovar att jag bara ska göra det drygt två, tre gånger till.

Att bli igenkänd är inte alltid det bästa. Ett helt gäng forumiter gaddade ihop sig och hackade på stackars mig en hel kväll, sedan visade Yassilus upp resultatet för allmänheten - En mycket allvarlig sak.... Hmm, ytterligare en orsak till att mörda dig, Han...

Sen var jag Mr. Nice Guy ett tag. Stack inte ut. Det skulle ändras denna vår, då jag efter flera långa och tråkiga fredagar på jobbet fick en term tillskriven mig. Bearnieflummig (kolla på signaturen). Återigen var den där Han framme (du har manipulerat min utveckling här på forumet från och med dag 1 - men inte länge till!). Orsaken var tydligen monstrum som dessa: Re: Men arggh! Jag läste fel, Re: Snittid för inlägg, (Bidrag) Skepp ohoj och en flaska med rom!, Asså, jag fick värdens vision och Re: Diskussionssida i wikin, Re: Wrnu i Mundana ANT, Fjollegot, Re: Etablera hotet! A professor Johansson story: samt A Tribute. Varför missförstår alla mig när jag försöker snacka allvar?

Det hela blev inte bättre av att jag faktiskt skrev ner vad som egentligen föregår på ett forumsöl. Inte bra, man blir klassad som idiot direkt… (Re: Tack för forumsöl)

Sådär, så var man officiellt klassad som en pajas. Inte helt okänd längre, men en person man inte tar riktigt på allvar. Vad var då nästa steg? Jo, att ge utlopp för min inneboende önskan att skälla på folk: Varför posta en sådan här länk? ANT, Re: Mina två cent, Arsel..., Please behave... och Konsekvens? är några exempel från ett långt brottsregister. Sådär – då har man riktigt etablerat sig på forumet. Inte bara har jag lyckats visa att Bearnie kan erbjuda tarvliga larvigheter, han tar sig ton också. De flesta vet numera vem tönten med tre fingrar i luften är för en skit. Vad är nästa steg?

Jag har varit forumets officiella pimp i ett halvår nu, och jag måste medge att det kan vara rätt påfrestande. Kanske dags att sluta cirkeln, det verkar i alla fall vara någon nedtryckt önskan inom mig. Jag återvände till Eon-forumet i början av sommaren, det hade jag inte besökt sedan grisodlardagar. Jag har försökt skriva lite längre och intressantare inlägg, något som gett den mest mystiska respons: Re: Min historia, Ojoj... ANT, Wow, Re: Templi Morti. Så vaddå? Är jag helhygglo nu igen eller? Har jag gått från att vara värsta präktiga gossen, via fanboy, hackkyckling, flummare, idiot och polis bara för att hamna i samma fålla igen? Vad är nästa steg? Forumsfjollan? Nä, det ser inte ljust ut…

… förresten, Rickard, jag skulle behöva din hemadress. Du ska få ett riktigt fanmail nämligen. Jag sitter med två kilo TNT här som ska adresseras till dig, med tillhörande tändsats då förståss. Jag har sett den där skräckfilmen du är med i också och jag gillar den. Särskilt när du skriker så värst sitter jag och myspyser - det är vackert på något sätt. Tanken på din smärta är skön.

Slutligen: det tog viss tid att gå igenom mina inlägg. Detta inlägg påbörjades i fredags (24/9).
 
Top