Nekromanti Forumspersonligheten

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,558
Location
Helsingborg
Jag satt och funderade lite och lite frågor sprack upp i mitt huvud..

Hur tror ni annat folk tänker om er? Vad tror ni att ni mest "känd" för? Personlighetsdrag som inläggtyper..

Tror ni att de andra har ändrat sin uppfattning om er efter åren, bara över forumet vill säga - inte efter att ha mött er IRL? Hur skulle en ny forumsanvändare uppfatta er, om ni nu gör något väsen av er, än om det skulle vara en gammal?

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som, efter ha skrivit detta, kom å tänka på Muggas tråd som gick ungefär i samma tankar
 

Lycan

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,211
Location
Malmö
Jag tror ingen riktigt har lagt märke till min närvaro här på forumet. Skulle jag vara känd för något? Nej, det tror jag inte...

De enda som "känner" mig är väl sådana jag känner IRL och sådana som hänger på #rpgonline. Min ambition är iofs att nybörjare ska uppfatta mig som hjälpsam och kreativitet på ett kravlöst och mysigt sätt; men det är inte alltid jag orkar, framför allt för att jag aldrig känner att jag har något att säga när en nybörjare frågar något; eftersom en fyra-fem forumister med mer erfarenhet och bättre språkliga förmågor än jag alltid hinner svara först =)

Ibland på eonforumet händer det att jag hinner klämma in en rent storymässig idé till någon hel- eller halvnybörjare innan rävarna kommer och förstör =)

- Lycan
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Hur tror ni annat folk tänker om er? Vad tror ni att ni mest "känd" för? Personlighetsdrag som inläggtyper..
Hehe, tror att man väll är mest "känd" som Johan K-som-skriver-3-raders-inlägg....


Tror ni att de andra har ändrat sin uppfattning om er efter åren, bara över forumet vill säga - inte efter att ha mött er IRL?
Oohhh, svår fråga... Men får ju hoppas att folk har gjort det. en sådan fråga kan nog bäst besvaras av andra. Om jag ska vara ärligt.
Dock så är det förbaskat skoj att träffa folk IRL, så man får ju hoppas att man gör det på nästa konvent !

Hur skulle en ny forumsanvändare uppfatta er, om ni nu gör något väsen av er, än om det skulle vara en gammal?
*Tänker så det knakar....*
Gaa, hur ska man svara nudå... Tror att de som varit här en längre tid kännner enns svagare & starkare sidor & svara/uppfattar en därefter.
 

Muggas

Hero
Joined
16 Nov 2001
Messages
1,015
Location
Stockholm
Dels tror jag att folk i allmänhet kopplar mig till gruppen "solospelsmakarforumiter". Annars, killen som ibland skriver halvlånga, hyfsat vettiga inlägg men som har en liten "stating the obvious"-tendens. Provocerar gör jag också väldigt sällan, utan försöker vara schysst för det mesta (=tråkig?) Sen tror jag att lite aktivitet på anslagstavlan (aka. vrållådan) gör att man blir lite mindre anonym (kluriga forumiter som är überaktiva som du, Krille, Rising, Arvidos, m.fl. spelar det ingen roll vad ni gör längre, för de flesta vet vilka ni är). Alla på topplistan har nog det svårt att vara anonyma...

Tror ni att de andra har ändrat sin uppfattning om er efter åren, bara över forumet vill säga - inte efter att ha mött er IRL?

Ja. De flesta är väl ganska försiktiga i början. Personligheter utkristalliseras först efter lite aktivt "forumande". I början hade jag lite respekt för gamla forumsrävar, nu tycker jag att ni är en hög fånar allesammans! :gremwink:
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Vad är jag känd för?

Förutom att jag gärna rör upp skit angående Eon och d20, som alla vet att jag hatar?

Why don't ya'll tell me.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Tror ni att de andra har ändrat sin uppfattning om er efter åren, bara över forumet vill säga
I början gissar jag att många trodde att jag hela tiden var så himla allvarlig. Nu för tiden gissar jag att många undrar om jag inte hela tiden skämtar istället.

Hur skulle en ny forumsanvändare uppfatta er, om ni nu gör något väsen av er, än om det skulle vara en gammal?
Nytillkomna forumiter brukar hela tiden möh-möh-a sig mot mig i ur och skur på ett sätt som de mer erfarna forumiterna aldrig gör, så jag gissar att det faktiskt finns någon sorts skillnad. Jag vet dock inte om det beror på att unga forumiter tycker att mina inlägg är mycket mer provocerande än vad de erfarna anser, eller om de erfarna forumiterna helt enkelt anser att det bara är jobbigt att bjäbba mot mig om småsaker och därför låter mig hållas.

/Rising
som dock inte vet om det är pladdrigheten, skyggheten eller de eviga utbrotten som är hans främsta signum.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,217
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Jag är självhävdande, elitistisk, dryg, gnällig, pretentiös, dramaturgibög och besatt av ångest. Och så tycker jag alltid att allt som görs i Asien är bättre än det som västvärlden producerar. Jag spelar nån slags ärkeepisk ultrafantasy med ett lager av drömsk ångest och post-pubertal sexfascination och skriver de längsta inläggen i forumhistorien om mitt personliga dockskåpsmundana.

Så...undrar hur nära sanningen det ligger, tro?

Jag var mer aggro och mindre diplomatisk förr i tiden, med en väldigt irriterande argumentationsteknik som gick ut på att bolla cirkelargument i all evighet medan båda parter blev surare och surare. Nu är jag lite mer balanserad, medgörlig och betydligt mer diplomatisk.

- Ymir, ingen kommentar
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Jag är självhävdande, elitistisk, dryg, gnällig, pretentiös, dramaturgibög och besatt av ångest. Och så tycker jag alltid att allt som görs i Asien är bättre än det som västvärlden producerar. Jag spelar nån slags ärkeepisk ultrafantasy med ett lager av drömsk ångest och post-pubertal sexfascination och skriver de längsta inläggen i forumhistorien om mitt personliga dockskåpsmundana.


...I'm lost for words.
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Jag vet dock inte om det beror på att unga forumiter tycker att mina inlägg är mycket mer provocerande än vad de erfarna anser, eller om de erfarna forumiterna helt enkelt anser att det bara är jobbigt att bjäbba mot mig om småsaker och därför låter mig hållas.

Vi har vant oss. :gremwink:
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Jag tror att jag länge uppfattades som en irriterande liten skit. Sedan blev jag en inställsam, irriterande liten skit. Och nu är jag en pretentiös, inställsam och irriterande liten skit. :gremwink:
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,713
Location
Värnhem, Malmö
Jag ses nog som en lite allmänt neutral person som stundtals kommer med idéer. Jag har ju inte direkt utmärkt mig åt något håll, men hoppas att folk i alla fall har lite allmän koll på mig. Jag fick någon gång höra mig refererad till som "den där som gillar både Eon och DoD", vilket väl visar att neutralitet också är ett sätt att skapa en identitet.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Hur tror ni annat folk tänker om er? Vad tror ni att ni mest "känd" för? Personlighetsdrag som inläggtyper..
Folk ser mitt nick, tycker det är lite smålökigt och kopplar det sedan till en erfaren forumit. Men jag tror inte att någon, inklusive mig själv, kan koppla mig till en viss sorts inlägg/rollspel/åsikter. Jag är inte känd för någonting, ty jag är en lurker. Även om jag skriver några schyssta inlägg så är det på tok för lång tid mellan dom för att folk ska kunna bilda sig en uppfattning om mig. Det är knappt att man kan tro att jag har varit en aktiv forumit i nära fyra år. :gremsmile:

Tror ni att de andra har ändrat sin uppfattning om er efter åren
Jag är ganska säker på att så inte är fallet.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,742
Norrlandspatriot?

Ja, vad är jag mest "känd" för? Kanske är det för min rosa/lila elefant (som ju du kanske inte sett Han, du som inte brukar kika på dem)? Eller så är det väl för att jag är norrlänning... eller för att jag är pro-d20, försvarar lite av varje bara för att jag måste eller nåt... det är du som är analytikern, you tell me. :gremtongue:

Om nån ändrat bild av mig? Möjligen... men jag anses nog rätt vanilj. Det är nog så de nya skulle se mig också... som en i mängden... en i den grå massan. Mmm.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
"Hur tror ni annat folk tänker om er? Vad tror ni att ni mest "känd" för? Personlighetsdrag som inläggtyper.."

Jag tror inte att jag är särskilt känd för någonting. Jag skriver sällan någonting begåvat, skapar aldrig några spännande rollspel eller regelsystem, besitter inte någon avgrundsdjup specialkunskap, intar sällan någon provocerande ståndpunkt. Jag är en tråkig mes helt enkelt. :gremtongue:

Utanför forumet är jag ännu färglösare, prydare, disträare, tystlåtnare, gråare och mesigare. :gremsmile:


(För de som inte förstår så är tanken att ni ska försöka motbevisa detta negativa inlägg och fylla tråden med hyllningar till min oändliga storhet :gremwink:)
 
G

Guest

Guest
Ja tystlåten är du, men det är alla på neotechforumet, men färglös är man inte om man är där och dessutom ger du bra stöd när någon är ute på hal is "Neotech offensiv - en studie i brunt." tex, dock kan jag fortfarande inte länka till trådar.
Hoppas det kommer liv i neotechforumet snart...
 
Top