Forumspel: Werewolf, men den andra sorten, lite som Rutland

Arrikir

Swordsman
Joined
14 Jan 2019
Messages
495
Location
Uppsala
Alternativt 2 Behöver bli kvitt mitt inre mörker. Dags att känna på gräset och hitta min inre ulv (dvs bli av med Hauglosk)
 
Last edited:

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,525
Galliard Leon är inte den som är rädd för lite wyrdandar, men kanske ändå soft att hänga på min maktplats i den regninga gränden och mixa lite med min Mackie LM-1602. Problem 2.
 

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,202
Obak har ju naturen att tacka för sitt sköna stabila psyke och diggar att fler vill dela hans lilla hummlegård. Dessutom är det ju bra om nån som är fri från neuroser och andra karaktärsbrister guidar och leder trummcirkeln!

2
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,674
Sömniga Isaac söker runt i den ockulta undrevärlden och lyckas få kontakt med en Rut Bennu som är… Hon säger att hon är en Nyan? Hon är en magisk katt som också är en ängel byråkrat utkastad från himlen? Hon är skum och verkar inte vara mycket att ha i en strid, men hon har fantastiska magiska krafter som ändrar verkligheten. När som helst kan Sömniga Isaac iställer för själv välja ett problem att hantera skicka Rut att göra det (Rut kan dö, så var försiktig med henne!).

Allt-Är-Spikars hjärnskada läks av att vila vid er magiska maktplats.

Gerkub blir viral med låten ”Gåsen åt mitt öga”. Hans låt blir årets ”Botten Anna”. Gerkub är nu känd vilket ger ett plus till alla interaktioner med normala människor.

Rymdhamstern reser till Det Digitala Nätet, internetets andevärld. På sina resor lär han sig från internet spindlarna den magiska gåvan ”Resa via trådarna” vilket låter honom resa genom att surfa på radiosignaler i andevärlden. (Rymdhamstern lyckas automatiskt med navigationsutmaningar, så som stt leda en flock genom den Svarta Labyrinten)

Tant Ragnar söker upp andra magiska varelser och lyckas slå upp en dialog med kollektivet av feministiska konstnärer som bor i en gård nära er maktplats. De använder inte el eller vatten och odlar all sin egen mat. Åtminstone några av dem är praktiserande häxor som verkar ha riktig makt. Om Tant Ragnar är okej med att fruktansvärt självstympa sig med silver under en brutal pagansk ceremoni kan de lösa ett problem med sin magi en gång under kampanjen.

VAL lyckas skaka av sig sin besatthet och slipper undan Hauglosk.

Leon lyckas genom lugnt arbete bli av med wyrm andarna som hemsöker honom

Obak behöver inte vila mekaniskt, men att göra så ändå ger stor visdom.

Andersson läser klart sina kurser på universitetet och är nu en advokat. (+1 till att hantera allt i det mänskliga samhället)

Sidd kontaktar anden Skatan, som bor i andevärlden vid stadens största bank. Skatan utmanar Sidd till att stjäla ett halsband från stadens pantbank utan att använda sina krafter. När Sidd lyckas med det skänker Skatan gåvan ”Skatans kraxande” till Sidd. Sidd kan nu istället för att hantera ett problem kraxa på en annan varulv, detta skyddar den andra varulven från att bli skadad när de hanterar ett problem den rundan.

Efter lite vila är ni tillbaka i hetluften. Vad gör ni?

1: Den fruktansvärda labyrinten som BSD flocken byggt i Andevärlden har växt enormt, den täcker nu halva staden. Människorna blir kalla och grymma. Våld, självmord, övergrepp… Till och med bilolyckor ökar. Flera till synes omotiverade slagsmål eskalerar till dödligt våld. Ni hör Djävulens Treudd yla genom umbran i glädje, de är redo att dansa vid alltings slut. Anfall labyrinten!

2: Olivia Carlsson, den stulna månen, har mördat en lokal vänsterpolitiker och hela hans familj. Hon har sedan målat hans hus med svastikor med deras blod. Flera människor har sett henne förvandla till crinos krigsformen och har blivit vansinniga. Vissa har inte blivit det och har börjat organisera sig som monsterjägare. Stoppa henne!

3: Skicka någon för att socialt och med silkeshandskar hantera monsterjägarna innan ni måste döda dem.

4: Brambel AB har hittat uran! Det är stora nyheter och de får enorm uppmärksamhet. De kommer skapa den mest naturvidrigt typen av gruva och hugga ner hela skogen de är i. De måste stoppas! Men de är för mycket i media för en direkt attack. Ni behöver agera genom det mänskliga samhället.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,723
Location
Oktoberlandet
Äntligen samarbete👍

Problem 1 : Nu stoppar vi gemensamt denna fruktansvärda Labyrint som gäckar staden till vansinne.
Är det nån som vill höra Sidd Skatans ljuva kraxande får ni be på era bara knän😇😉👹
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,674
Jag ska bara skriva att dyker det här upp igen så får ni en varulv till med er! Kul grej
Du kan hoppa på nu om du vill! Välj bara typ av varulv, eller låt mig slumpa det, och säg vilket problem du vill deala med :)
 

Gerkub

Gelékub
Joined
8 Mar 2021
Messages
1,378
Jag ställer också upp på problem 1 men jag undviker gärna att bli skadad. Det här är mitt levebröd [pekar på mitt smått vanställda enögda ansikte]. Käre snälle @Sidd , jag räcker vacker tass och rullar runt på rygg, kan du kraxa på mig? Jag är känd för fan! Och det är hela flockens resurs!
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
12,029
Location
Ludvika
Rymdhamstern - Theurge
Cyborg
Immun mot gift och radioaktiv strålning
Elektricitetskanon

Gåva: Resa genom trådarna

Labyrinten har växt sig större, men mönstret har samtidigt växt sig tydligare. Allt är så tydligt nu! Så tydligt att inte ens de andra ulvarna kan ignorera det för sina interna konflikter längre.

Rymdhamstern släpper ut röken från lungorna och kopplar loss sig från kablarna som håller hans cybernetik laddad.

Problem 1.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,166
Alltså... ska inte jag ta och bränna av mina häxor på labyrinten? lite sveda och värk kan jag stå ut med för att få bort den?

Annars så kan jag spara den till ett ännu värre hot - och då joinar jag er.

Problem 1 (om inte flocken gör något annat och så bränner jag av häxorna).
 

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,202
Obaks kommer puttrande i sin bolmande VolksWagen buss, bemålad med blommor och fredsmärken (både bussen och Obak) och tutar en atonal tolkning av Beatels låten Revolution.
"-Hey. Hoppa in! Nu ockuperar vi kårhuset!"
På vägen delar han ut vad han kallar Timotheiansk Nattvard bestående av LSD tabs och en slurk meskalin till den som vill ha.
"-Tune in, turn on drop out, maaaaan...!" Ylar han när vi inträder i labyrinten.

Bussen är såklart utrustad med naturbaserade kroppsfärger, trummor och tamburiner för att kompa ylandet som måste följa på en sån här expedition.

1
 
Last edited:

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,192
Location
Uppsala (Umeå)
De gamla och visa har sagt att om man lägger alla ägg i samma labyrint mister man lätt hela stycket. Ni är tillräckligt många för att rensa i labyrinten som det är. Jag släpper lös min armé av memekrigare och brännvinsadvokater på gruvbolaget istället. Kontakta mig på LinkedIn om det är något.

Problem 4
 

TobiasEkwall

Swordsman
Joined
26 Aug 2007
Messages
554
Du kan hoppa på nu om du vill! Välj bara typ av varulv, eller låt mig slumpa det, och säg vilket problem du vill deala med :)
Toppen! Då vill jag vara en sån smygig och mystisk Ragabash.

Och utan att konsultera något med resten av flocken och totalt oombedd hoppar jag på problem 3!
Jag vill lura ner monsterjägarna i labyrinten! Där får dom slåss hejvilt med flockens fiender! Ens fienders fiender är ens vänner!
 
Top