Forumspel: Werewolf, men den andra sorten, lite som Rutland

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,721
Location
Oktoberlandet
3.
Stärkta tillsammans göt vi ett gemensamt försök att hitta den Stulna Månen innan den ställer till med kaos!
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
12,027
Location
Ludvika
Rymdhamstern - Theurge
immun mot gift och radioaktiv strålning
elektricitetskanon


Vem som än pratat är det BSD som ligger bakom det som hände Sömniga Isaacs familj! De löper fritt och dödar och förstör! Vem som sagt vad i elskogets brinnande eldar är inte det viktiga här.

Följ mig varulvar! Låt oss krossa deras labyrint och förstöra varenda fäste de har tills vi drivit ut dem!

Problem 1 - mot labyrinten!
 

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,202
Obak sitter naken utanför sin husvagn med sin nya dam, som han instruerar i hur man odlar Gaia-infuserad cannabis som han brukar distrubuera gratis som en del av operation owergrow och utanför ungdomsgården.

Vaaa, har nån snott månen? Man kan typ inte sno en måne, hur skall man då veta att det är natt?
Nää, nu måste vi upp till kamp!

Obak plockar fram sitt gamla "KROSSA IMPERIALISMEN! USA UT UR VIETNAM!" plakat från -68 och går på jakt efter vem som har snott månen.

3
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
911
Hur kan ni blunda för det här? Tänker du förlåta honom för detta, Allt-är-spikar? Och du @Rymdhamster ? Det var ju du som berättade om att @Sidd stod öga mot öga mot Tre-Harar på konstutställningen.

Jag ställer mig utanför @Sidd s fönster och ropar: Come out and play! Jag bryr mig inte om ifall du använder ditt silversvärd, du saknar heder och utan heder kommer du inte vinna

problem 4
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,166
Tre-harar kan nog allt-är-spikar rå på själv.

Jag är rätt säker på att Sidd är skum, men den bollen springer redan Hägerstrand på.

Labyrinten! In och mörsa i den, vi behöver nog vara ett gäng om inte ens allt-är-spikar mäktade med den!

Jag hoppar på problem 1
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
12,027
Location
Ludvika
Hur kan ni blunda för det här? Tänker du förlåta honom för detta, Allt-är-spikar? Och du @Rymdhamster ? Det var ju du som berättade om att @Sidd stod öga mot öga mot Tre-Harar på konstutställningen.
Sidd är en av oss! Det är deras fel att de blev förledd av den ushliga Tre-Harar. Förstår du inte att om vi börjar slåss sinsemellan har vi redan förlorat!

Det är nu vi behöver enas! det är nu vi behöver stå starka!

Nu tycker jag vi alla tar varandra i hand och sjunger we shall overcome medan vi tågar mot BSD:arnas labyrint
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,192
Location
Uppsala (Umeå)
@Sidd - förutom att du luktar billig champagne och catering-snittar från Bröd & Salt efter att ha gått på vernissager som du näppeligen förstår något av; dessutom har du lekt gömma hundbenet när och var du inte borde och sålt ut en i flocken på köpet. Ge mig din silverpinne så ska jag gå nattklubb i Berlin på din håriga bak.
Problem 4
 

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,202
Sidd är en av oss! Det är deras fel att de blev förledd av den ushliga Tre-Harar. Förstår du inte att om vi börjar slåss sinsemellan har vi redan förlorat!

Det är nu vi behöver enas! det är nu vi behöver stå starka!

Nu tycker jag vi alla tar varandra i hand och sjunger we shall overcome medan vi tågar mot BSD:arnas labyrint
Obak skiner upp och börjar packa fredspipan!
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,721
Location
Oktoberlandet
Hur kan ni blunda för det här? Tänker du förlåta honom för detta, Allt-är-spikar? Och du @Rymdhamster ? Det var ju du som berättade om att @Sidd stod öga mot öga mot Tre-Harar på konstutställningen.

Jag ställer mig utanför @Sidd s fönster och ropar: Come out and play! Jag bryr mig inte om ifall du använder ditt silversvärd, du saknar heder och utan heder kommer du inte vinna

problem 4
Viftar graciöst med silversvärdet från Sidds palatsbalkong.
Hedern var det länge sen jag såg men den ärofulle Sidd är förstås alltid oskylldig till detta gläfsande skällande. Låt oss sammarbeta mot våra fiender som bara försöker slå splittring i flocken.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
911
Viftar graciöst med silversvärdet från Sidds palatsbalkong.
Hedern var det länge sen jag såg men den ärofulle Sidd är förstås alltid oskylldig till detta gläfsande skällande. Låt oss sammarbeta mot våra fiender som bara försöker slå splittring i flocken.
1716552170148.jpeg
 

Gerkub

Gelékub
Joined
8 Mar 2021
Messages
1,378
Efter den skymfen mot VAL och ALLAS vår ära tror jag vi behöver några stycken för att jaga bort Det-Snabba-Ordet. Problem 2!
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,166
Det är bra att sidd får sona sina många grymma dåd…. Men kan vi kanske få lite hjälp med labyrinten?
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
12,027
Location
Ludvika
Det är bra att sidd får sona sina många grymma dåd…. Men kan vi kanske få lite hjälp med labyrinten?
Det är våra vänner det.

BSD var de som dödade Sömniga Isaacs familj. Men de lämnas i fred.
BSD får otaliga personer att ta livet av sig själva varje dag som vi inte stoppar dem. Men de lämnas i fred.
BSD förhäxar och förleder Sidd. Men de lämnas i fred.

Istället är det Sidd folk ger sig efter, för att de gjorde ett misstag.

Man kan nästan tro att de alla är en del av BSD.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,721
Location
Oktoberlandet
Det är våra vänner det.

BSD var de som dödade Sömniga Isaacs familj. Men de lämnas i fred.
BSD får otaliga personer att ta livet av sig själva varje dag som vi inte stoppar dem. Men de lämnas i fred.
BSD förhäxar och förleder Sidd. Men de lämnas i fred.

Istället är det Sidd folk ger sig efter, för att de gjorde ett misstag.

Man kan nästan tro att de alla är en del av BSD.
Jaha så det kan vara nån komplott med nån som samarbetar med BSD? Hmmm, va lägligt att Sidd får ta den smällen då! Tar ngr snabba danssteg på balkongräcket.
Silversvärdet svishar i nattens blixtrande sus och väntar blodtörstigt på den efterlängtade festen.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,522
får man ändra sitt val? Någon måste ju följa med Ulvhamstern och Ragnarwulf och nedteckna legenden om deras dö.. segrar
Jag vill alltså byta från 4 till 1
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,669
får man ändra sitt val? Någon måste ju följa med Ulvhamstern och Ragnarwulf och nedteckna legenden om deras dö.. segrar
Jag vill alltså byta från 4 till 1
Helt ok att ändra 👍
 
Top