Forumspel: Werewolf, men den andra sorten, lite som Rutland

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,381
Location
Helsingborg
Toppen! Då vill jag vara en sån smygig och mystisk Ragabash.

Och utan att konsultera något med resten av flocken och totalt oombedd hoppar jag på problem 3!
Jag vill lura ner monsterjägarna i labyrinten! Där får dom slåss hejvilt med flockens fiender! Ens fienders fiender är ens vänner!
Min take på den här taktiken är att resultatet kommer att vara 99% döda monsterjägare (problem löst!) och 1% Alexander Anderson expies.
I 1% fallet så är problemet absolut inte löst, utan blir så mycket värre!

Anderson.jpg
 

TobiasEkwall

Swordsman
Joined
26 Aug 2007
Messages
554
Min take på den här taktiken är att resultatet kommer att vara 99% döda monsterjägare (problem löst!) och 1% Alexander Anderson expies.
I 1% fallet så är problemet absolut inte löst, utan blir så mycket värre!

View attachment 18171
Ja jag tänker att antingen blir monsterjägarna uppätna I labyrinten, (med högsanolikhet) och då är ett problem löst. Eller så slår det ihjäl något i labyrinten (lägre sannolikhet) och då är ett problem löst. Kanske slår de ihjäl varandra! Jackpot!

...eller så lyssnar de inte på tips från en varulv. Lindar in sina brännbollsträn i farmors gamla silverhalsband och slår ihjäl mig
 

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,202
Min take på den här taktiken är att resultatet kommer att vara 99% döda monsterjägare (problem löst!) och 1% Alexander Anderson expies.
I 1% fallet så är problemet absolut inte löst, utan blir så mycket värre!

View attachment 18171
Det är vid sådana här tillfällen man kan ironisera och lägga till "..men vad är chansen för DET?" och så sitter SL och gnuggar händerna och flinar som en nekrofil i ett bårhus.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,723
Location
Oktoberlandet
Jag ställer också upp på problem 1 men jag undviker gärna att bli skadad. Det här är mitt levebröd [pekar på mitt smått vanställda enögda ansikte]. Käre snälle @Sidd , jag räcker vacker tass och rullar runt på rygg, kan du kraxa på mig? Jag är känd för fan! Och det är hela flockens resurs!
Självklart kommer Sidd försvara hjälten Gerkub med sin sjönsång om denne hamnar i trubbel👍
 

Gerkub

Gelékub
Joined
8 Mar 2021
Messages
1,378
Självklart kommer Sidd försvara hjälten Gerkub med sin sjönsång om denne hamnar i trubbel👍
Sjysst! Skriver upp dig på VIP-listan +1 när jag ska sjunga på Allsång på Skansen i sommar.

Kom igen allihopa: ”gåååsen åååt miiitt ööögaaa” umf umf umf umf
 

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,202
Sjysst! Skriver upp dig på VIP-listan +1 när jag ska sjunga på Allsång på Skansen i sommar.

Kom igen allihopa: ”gåååsen åååt miiitt ööögaaa” umf umf umf umf
"Låt mig berä för diiiig!
Om fjäderfäns kärlek till ööögon!
Yayayayay ya yay!
*vilt bongotrummande och Yoko-ono yl*
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,674
Andersson lyckas hacka sig in i Brambels datorsystem och medan de gör sitt bästa för att vara diskreta så är företaget en dödskult dedikerad till Wyrmen i formen av den vidriga flugan. De är inte bäst på att dölja sin skit. Problemet är snarare att hitta saker som inte också avslöjar deras magiska aktiviteter. Med infon på plats lyckas Andersson, utan att ens bryta lagen på grund av sin utbildning, sätta ihop ett paket med info perfekt för att utpressa Bramble till att uppge att de inte alls hittat uran offentligt. Deras VD, Ivan Axelsson, svär hämnd mot Andersson personligen. (Andersson får stor Heder och Visdom).

TobiasEkwall lurar jägarna att han är en normal person också oroad över monstren och sätter dem på vägen till en av labyrintens ingångar i den fysiska världen. Men när de konfronterar de vrida fomoris som vaktar labyrintens ingång händer något märkligt. Medan resten slits i bitar är det som att en av dem tittar upp mot himlen och hör en röst. Genom andevärlden kommer orden ”Rensa Jorden” från alla håll med en sådan volym att TobiasEkwall pressas till marken. Efter att detta hänt lyser den kvarvarande jägarens knivar plötsligt med gyllene eld och hon hackar fomorisen till döds medan hon skrattar psykotiskt. Oh nej, Anna Andersson har blivit en av de märkliga övernaturligt mäktiga jägarna som börjat dyka upp fler och fler desto närmre världen kommer till apokalypsen. (TobiasEkwall får stor Visdom).

Ni rider in i den Svarta Labyrinten i andevärlden genom Rymdhamsterns övernaturliga krafter. Landades så nära labyrintens hjärta som möjligt så ser ni omedelbart att BSD:erna och andarna av omöjliga former håller på att frammana från undervärlden den mörka mästaren av deras kult, Oscar Reutersvärd den sataniska magikern, från självaste helvetet Malfeas själv. Radioaktiv strålning exploderar från honom i spiraler och vinklar som hotar att driva er till vansinne. Allt-Är-Spikar, Gerkub, VAL, Leon och Tant Ragnar slår ihjäl de onda varulvarna med sitt vansinne kanaliserat till våld. Men de dansande andarna är oändliga, ni kan göra lite mer än att hålla tillbaka dem. Rymdhamstern leder resten av er rakt in i strålningen, den hade dödat direkt om det inte var för Majregnets beskydd. Och ni börjar binda den onda magikern. I sitt vansinne slår Oscar ut med sin vridna magi. Han bränner Obaks ögon ur ansiktet på honom, förbannar Sidd med evig otur och gör Sömniga Isaac döv. Men ni binder honom och får labyrinten att kollapsa. Ni flyr alla ur den exploderande labyrinten och lyckas precis ta er ut ur den innan hela konstruktionen dras ner i helvetet med ett vrål som från metal mot marmor. Ni har segrat över Den Omöjliga Triangeln! (Alla får stor heder, ära och visdom)

Vad gör ni nu?

1: Festa och firar er seger över Den Omöjliga Triangeln!

2: Hindra jägaren Anna Andersson från att jaga ner en av er och straffer er med himlens vrede.

3: Olivia Carlsson, den stulna månen, har förintat tre till familjer! Jaga ner och stoppa henne.

4: Ivan Axelsson har synts till i andevärlden och verkar försöka hitta spår efter varulvar. Stoppa honom från att hitta er.
 
Last edited:

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,674
Oscar Reutersvärd är en riktig person. Här är hans bild från Wikipedia. Uppenbar ond trollkarl!:

3C810AC1-E65C-44B0-81E9-C36A755A8F8F.jpeg
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,381
Location
Helsingborg
Ain't no rest for the wicked, money don't grow on trees.
Olivia will be buried, her last stolen werewolf breath a wheeze

Problem 3. Innan alla varulvsnationens fiender är döda är Allt-är-Spikars belöning endast mer våld.
 

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
1,983
Location
Örebro
Fundersam över om det var mina musikaliska bröder som delvis bidrog till mitt nya tillstånd gestikulerar jag lite tafatt och följer med Allt-är-Spikar på hans jakt. I mötet med en helt ny värld, en värld i en tystnad som inte är tystnad. En tystnad som hörs och gör sig märkbar.

Problem 3. Nickar mot Allt-är-Spikar, övergår till att ruska på huvudet när det ser ut som att nickningen inte föll i god jord.
 

TobiasEkwall

Swordsman
Joined
26 Aug 2007
Messages
554
Nä men här har det ju blivit någon form av helgad-döds-monster-jägare i en situation där jag var vagt inblandad...

Bäst att försöka lösa det innan någon börjar tycka att det är mitt fel

Problem 2! Bara in och ninjaklösas
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,525
Den Omöjliga Triangeln är nere. Dags att ge sig på det oheliga Hakkorset. Vi vilar inte förrän vi plockar alla onda vinklar. Problem 3
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
12,029
Location
Ludvika
Rymdhamstern - Theurge
Cyborg
Immun mot gift och radioaktiv strålning
Elektricitetskanon

Gåva: Resa genom trådarna

Rymdhamstern är evigt tacksam mot ulven Andersson för att egenhändigt stoppats skövlingen av skogarna och föroreningen av vattnent. Det har varit svårare att känna empati mot sina fränder sen merparten av kroppen ersattes av cybernetik, men detta skär rätt genom den kalla metallen till Rymdhasmterns hjärta, och han svär att hjälpa Andersson mot alla hämndaktioner från Brambel och Ivan Axelsson.

Men en sak i taget, och från en Andersson till en annan:

Proplem 2: Rymdhamstern utmanar Anna Andersson för locka henne in i en bra position för ulven Tobias att anfalla från skuggorna.
 

Arrikir

Swordsman
Joined
14 Jan 2019
Messages
495
Location
Uppsala
Jag följer med på problem 2 vem vet, det kanske går att övertyga henne att använda sin makt mot Gaias fiender?
 
Top