Forumspel: Rutland

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,452
Location
Köping
6. Dräp trollkarlen...

...så löser vi både problemet med hans eviga tjöt om pengar och risken för en oäkting. Man kunde hoppas att det skulle lösa matproblemet men det är väl inte mycket kött på en gammal benig trollkarl.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,445
Nu får vi tänka logiskt.

Det är lockande att hugga huvudet av den tjötige och promiskuöse trollkarlen. Men vad hindrar att han återvänder från de döda - som dödsgast, kraftspöke eller vit trollkarl?

Däremot får vi ett riktigt problem om folket svälter ihjäl. Inga dagsverken, inga skatter eller arrenden. Och vem skall laga löksoppa, baka krokant, tömma pottor etc

1
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,560
Men ALLT patrask kommer väl ändå inte svälta ihjäl för att vi väntar med det problemet till i morgon? Låt dem äta brioche.

och kan du skicka över vinet?
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,445
Men ALLT patrask kommer väl ändå inte svälta ihjäl för att vi väntar med det problemet till i morgon? Låt dem äta brioche.

och kan du skicka över vinet?
Visst, men låt oss säga att 1/3 dör. Vilken är Bror beredd att avstå? Sin tinningsmassör, pastejkock eller miniatyrskulptör. Det vore inte ett liv!

Skall det vara vår Chateau Briand 1543, eller det berendiska drakvinet?
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,560
Chateau Brianden tack! Drakvinet ger mig en sån halsbränna!

Jaja du har så klart rätt, hemska tanke vilket liv utan vettig pastej! Låt oss utfodra pöbeln - MEN inte protestanterna!

Röst 1
 
Last edited:

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,573
Location
Oktoberlandet
Nu får vi tänka logiskt.

Det är olockande att hugga huvudet av den välmenande och kloka trollkarlen. Och vad hindrar att han återvänder från de döda - som dödsgast, kraftspöke eller vit trollkarl?
Exakt!
En klok regent lyssnar på sina logiska kunskapare.
 

Gerkub

Gelékub
Joined
8 Mar 2021
Messages
1,330
1! Ge dom maten (hick)…mmmm mata (hick) mmata folket …(hick) ge … maten KÖp mAgen köp maten fyll deras magar (hick) inte shka barnen (hick) svälta *blir tårögd av sitt eget tal* ingen ska fara illa i vårrt vackra furshtendöme! *börjar hulkgråta mot @BiobunkerVII s axel* *gråt byts ut mot högljudda snarkningar*
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Ers Storståtlige Nåd! De fattiga kan äta bakelser medan vi dräper den lösaktige och opålitlige trollkarlen. Spektaklet när vi hissar upp hans styckade lekamen på torget kommer dessutom att vinna er evig kärlek, respekt och kanske rollen som en bikaraktär i de så kallade "tv-serier" som förutspås komma i en fjärran framtid. 6
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,560
1! Ge dom maten (hick)…mmmm mata (hick) mmata folket …(hick) ge … maten KÖp mAgen köp maten fyll deras magar (hick) inte shka barnen (hick) svälta *blir tårögd av sitt eget tal* ingen ska fara illa i vårrt vackra furshtendöme! *börjar hulkgråta mot @BiobunkerVII s axel* *gråt byts ut mot högljudda snarkningar*
Sneglar på @Gerkub och skrockar till, tydligen har den nye fursten slutat spä ut vinet.
Men va tusan sitter den kanaljen och dreglar på min franska rock! För bövelen karl!
 

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,149
Sneglar på @Gerkub och skrockar till, tydligen har den nye fursten slutat spä ut vinet.
Men va tusan sitter den kanaljen och dreglar på min franska rock! För bövelen karl!
Äh, det växer nya, enda jobbiga blir att hålla bönderna kvar på fälten efteråt.
 

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,149
Kanske är det vinet som pratar, men det är väldigt rörigt nu. Skulle vi halshugga någon eller skulle vi tömma statskassan?
Kan vi inte bara dela upp den och sticka? Jag är osäker på om jag ens äger land eller jobbar här pro-bono.
Är det trollkarlen som kastat en förbannelse över oss? Fan vad jag är snurrig.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,560
Kanske är det vinet som pratar, men det är väldigt rörigt nu. Skulle vi halshugga någon eller skulle vi tömma statskassan?
Kan vi inte bara dela upp den och sticka? Jag är osäker på om jag ens äger land eller jobbar här pro-bono.
Är det trollkarlen som kastat en förbannelse över oss? Fan vad jag är snurrig.
Det är narrens inflytande! Meddela rackaren att värma oljan!
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,445
Jag väntar på alternativet "Halshugg narren och trollkarlen met det magiska svärdet"

Tills det dyker upp bör vi föda folket.

Vidmakthåller 1
 

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,149
Jag läste halshugg narren med trollkarlen….det är rätt potent det hära årgångsvinet fursten köpt in
Hä hä hä, har aldrig sett ett trollkarl hallshuggas med en narr, det kanske vore en grej.
Undrar om man kan ta en jätte som svingar narren i fötterna, eller om det bara blir gegga av dom båda?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,501
Ni valde… 1!

Era veka hjärtan har skapat en katastrof!
Medan de klarsynta grannrikena lät sina överflödiga bönder svälta till döds räddade ni dumt era. Medan de får ett ekonomiskt uppsving inte sett sedan precis efter den stora pesten haltar Rutland efter. Det ekonomiska överskottet skapat av äventyrarna utplånas. Rutland är återigen en enda oturlig händelse från ekonomisk ruin.

Orelaterat har Furstens fru blivit påkommen med en stor mängd franska gifter. Hon hävdar att detta endast är skönhetsprodukter och inte alls var till för ett försök att mörda sin make å Frankernas Kejsares vägnar.

Orelaterat har en stor magisk talande fisk börjat predika till folket om Jesus.

Vad ska fursten göra nu?

1: Be sin fru att förgifta furstens fiender istället.

2: Fixa diplomatin med Kejsaren för att inte bli mördad.

3: Trollkarlen berättar att han blivit lovad av två furstar i rad nu att han ska få en stor mängd pengar till ett hemligt projekt! Han känner att han måste insistera på pengar nu!

4: Dräp trollkarlen med det magiska svärdet!

5: Den nya biskopen vill att Fursten skickar en hel generation av arbetare, stenhuggare och artister till att bygga en katedral. Seriöst, säger Biskopen, dags att göra det här nu om fursten inte vill få allvarliga problem med kyrkan.

6: Muta Påven till att utse den magiska fisken till ny biskop. Fiskar vill inte ha katedraler.
 
Top