Forumspel: Rutland

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,158
Den där trollkarlen börjar bli jobbig. Inhe bara sätter han på drottningar. Han skall ha betalt också!
Vad säger magkännslan?
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,587
Jag tycker att trollkarlen borde kokas tillsammans med narren, men först måste vår furste och frälsare, beskyddaren av den sanna tron, Majk, krönas i god ordning så inga tronpretendenter dyker upp till trollgubbens försvar
 

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,158
Jag tycker att trollkarlen borde kokas tillsammans med narren, men först måste vår furste och frälsare, beskyddaren av den sanna tron, Majk, krönas i god ordning så inga tronpretendenter dyker upp till trollgubbens försvar
Vad har Narren gjort för fel? Han är ju hysteriskt rolig! Har aldrig hört någon fjärta "Enbente dvärgens polka" som han gör!
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,587
Narren står för en dekadens som inte är värdig ett kristet rike som Rutland! Nästa steg är att acceptera att drängen predikar ur den heliga skrift!
Illasinnat skvaller gör också gällande att den förre furstens, må han vila i frid, hustru bolade med såväl häxkarlen som narren, det är en skymf mot allt redligt folk i Rutland.
Vid närmare eftertanke yrkar jag på att skökan steglas som straff för sina brott!
Om furst Majk så önskar har jag även kännedom om en giftkokare som kan få bastarden att försvinna.
Skickar du vinet jag blev alldeles utmattad
 

Gerkub

Gelékub
Joined
8 Mar 2021
Messages
1,332
Narren står för en dekadens som inte är värdig ett kristet rike som Rutland! Nästa steg är att acceptera att drängen predikar ur den heliga skrift!
Illasinnat skvaller gör också gällande att den förre furstens, må han vila i frid, hustru bolade med såväl häxkarlen som narren, det är en skymf mot allt redligt folk i Rutland.
Vid närmare eftertanke yrkar jag på att skökan steglas som straff för sina brott!
Om furst Majk så önskar har jag även kännedom om en giftkokare som kan få bastarden att försvinna.
Skickar du vinet jag blev alldeles utmattad
Jag ser framför mig hur Benedikt XVI på din profilbild fräser fram det här, dubbad till svenska
 

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,158
Narren står för en dekadens som inte är värdig ett kristet rike som Rutland! Nästa steg är att acceptera att drängen predikar ur den heliga skrift!
Illasinnat skvaller gör också gällande att den förre furstens, må han vila i frid, hustru bolade med såväl häxkarlen som narren, det är en skymf mot allt redligt folk i Rutland.
Vid närmare eftertanke yrkar jag på att skökan steglas som straff för sina brott!
Om furst Majk så önskar har jag även kännedom om en giftkokare som kan få bastarden att försvinna.
Skickar du vinet jag blev alldeles utmattad
Hwafalls! Här ylas det om kvinnors lössläpphet och dekadens värre än i ett munkkolster med gemensam sovsal!
Jag tror han fått för mycket rött vin på sistone!
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,587
FÖR MYCKET RÖTT VIN!!
Du måste skämta broder, alla vet att den förre fursten, vila i frid osv, spädde ut vinet med vatten för att spara in några mynt!
Menar ni att äktenskapets helgd inte bekommer fursten och rådet att inom riket upprätthålla?
 

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,158
FÖR MYCKET RÖTT VIN!!
Du måste skämta broder, alla vet att den förre fursten, vila i frid osv, spädde ut vinet med vatten för att spara in några mynt!
Menar ni att äktenskapets helgd inte bekommer fursten och rådet att inom riket upprätthålla?
Jaja, det är så det börjar, sedan blir det tagelskjorta, häxbål, pogromer och självpiskning, och ett tu tre kan man knappt ens ta sig en frilla eller två utan att det börjar knarras.
Nej, låt Herren råda i himmlen och människan på jorden i sådana här fall, säger jag. Vad nytta är bår Fria Vilja om vi skall köra eldgafflar upp i ändalykte på varrenda liten syndare?
Och kom nu inte med nån sorts lutande plan argument här, det är sen gammalt att ju fler kättare man bränner desto fler kättare dyker det upp.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,624
Location
Oktoberlandet
Nu har faktiskt Trollkarlen blivit lovad av två furstar i rad att han ska få en stor mängd pengar till ett hemligt projekt!
En vis härskare ger kunskaparen resurser nu!

För övrigt verkar en del av vår härskares rådgivare snyltat alldeles för mycket i slottets vinkällare.
Får det gå till så här helt ostraffat?
 

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,158
Nu har faktiskt Trollkarlen blivit lovad av två furstar i rad att han ska få en stor mängd pengar till ett hemligt projekt!
En vis härskare ger kunskaparen resurser nu!

För övrigt verkar en del av vår härskares rådgivare snyltat alldeles för mycket i slottets vinkällare.
Får det gå till så här helt ostraffat?
Dom pengarna lär väl gå till ett par snabba hästar och ett par råbusar som sparkar in dörren på klostret där förra furstinnan hålls..
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,587
Jaja, det är så det börjar, sedan blir det tagelskjorta, häxbål, pogromer och självpiskning, och ett tu tre kan man knappt ens ta sig en frilla eller två utan att det börjar knarras.
Nej, låt Herren råda i himmlen och människan på jorden i sådana här fall, säger jag. Vad nytta är bår Fria Vilja om vi skall köra eldgafflar upp i ändalykte på varrenda liten syndare?
Och kom nu inte med nån sorts lutande plan argument här, det är sen gammalt att ju fler kättare man bränner desto fler kättare dyker det upp.
så då kan vi ju lika gärna avskeda både bödel och rackare! Jesus Kristus undervisade om äktenskapets helgd, men ni kanske menar att vi ska ge riket i händerna på protestanter och satanister?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,530
Det är just nu lika mellan alternativ 2 och 6 och det har gått ungefär 23 timmar. I vanliga fall hade slumpen avgjort nu men eftersom vi har en aktiv furste är det dags för Majk att avgöra! Så, alternativ 2 eller 6? Resten av rådet kan så klart lobba hur mycket ni vill, men inga fler röster kommer räknas!
 

Gerkub

Gelékub
Joined
8 Mar 2021
Messages
1,332
Varför snåla på utgifter käraste furste? Er föregångare spenderade aldrig något i onödan och se hur han gick hädan. Nej, låt inte torftiga besparingar styra dina beslut, utan styr pengarna, ty den som vet hur man bestämmer över pengar blir ej dess slav. En lagom påkostad kröning är mest passande för en sansad furste som Ni.

Jag behöver inte berätta för Er om hur livet levs bäst i balans, i harmoni, där skönhet och mod krävs för att övervinna världens futtighet och feghet. Svärdet är Ert att svingas! Känns dess väl avvägda vikt, låt bladet svinga genom luften, och klyv den eter som tynger Era axlar med värdsliga bryderier.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,587
Ärade furste!
Självklart är svärdet ert att svinga bäst ni vill, ni skulle till och med kunna svinga det mot narrens hals! Men låt oss först i god ordning se till att ni kröns inför Gud och rådsherrar, ja och pöbeln så klart!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,530
Ni valde… 6!

Fursten Majk håller upp svärdet, svingar det, och en hymn kommer som från luften överallt kring svärdet. Svärdet är magiskt och kan dräpa magiska varelser! Inte längre är trollkarlar, demoner, enhörningar, pingviner och andra magiska varelser säkra från Furstens vrede!

Orelaterat har fruktansvärda stormar gjort att alla grödorna har dött, hungersnöd är på väg till riket!

Vad ska Fursten göra nu?

1: Spendera pengarna äventyrarna hittade till att köpa mat åt de fattiga och hindra hungersnöden.

2: Bjud in de fattiga, sjuka, gamla, tiggarna, de föräldralösa och änkorna på en stor fest. Barrikadera sedan dörrarna och bränn dem till döds! Utan parasiterna finns det nog med mat åt alla.

3: Trollkarlen berättar att han blivit lovad av två furstar i rad nu att han ska få en stor mängd pengar till ett hemligt projekt! Han känner att han måste insistera på pengar nu!

4: Driv trollkarlen i exil innan han ligger med den nya furstens fru!

5: Den nya biskopen vill att Fursten skickar en hel generation av arbetare, stenhuggare och artister till att bygga en katedral. Bättre att lägga resurserna på kyrkan än på något så världsligt som mat.

6: Dräpa trollkarlen!
 
Top