Forumspel: Rutland

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,590
Ack och ve! Era syltryggar det finns inte nog med pastej i Rutland för att rädda oss ur detta!
Trollis och narren är bakom allt! Se nu till att dräpa trollkarlen nu, hur illa kan det va att hamna under kejsarens överhöghet?

Röst 4
 

Gerkub

Gelékub
Joined
8 Mar 2021
Messages
1,332
6. ”Vem bland er ger sin son en sten, när han ber om bröd, eller en orm, när han ber om en fisk?” Matt 7:10-11
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,460
Ack och ve! Era syltryggar det finns inte nog med pastej i Rutland för att rädda oss ur detta!
Trollis och narren är bakom allt! Se nu till att dräpa trollkarlen nu, hur illa kan det va att hamna under kejsarens överhöghet?

Röst 4
"Sannerligen frågar jag eder - vem är den störste dåren? Dåren, eller hans följeslagare?"

Kenobi 4:1

Av med hans huvud! Swosh, swosh, tjopp

4
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,670
Location
Oktoberlandet
Nu har det babblats tillräckligt med dåliga förslag till vår käre furste.
Rutland blir mer å mer dekadent och bortklemat med svamliga religiösa ideer och vimsigheter från er odugliga rådgivare.

Kunskapare Sidd ansöker nu om att erhålla den rätta statusen som 1:e rådgivare i Rutland med vetorätt i all framtid!

3. Vår enda räddning.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,178
Location
Uppsala (Umeå)
Ers Nåd! Jag vill börja med att å det skarpaste fördöma de sladdertackor som hävdar att jag tagit min tillflykt till min borg i de skotska högländerna eftersom jag är rädd om mitt eget skinn och förlorat förtroendet för Ers Nåds förmåga att styra Rutland undan anarki, giftmord och satanister. Tvärtom har jag rest till min fästning enbart i syfte att att så de tomater som bildar grunden till den tomat-, whisky- och fikonmarmelad som jag vet att Ers Nåd uppskattar så mycket och som jag tänkte vi skulle förtära tillsammans i höst medan vi bevittnar avrättningen av alla förrädare, rebeller och trollpackor som ni då har besegrat.

Det kan dock vara så att en fisk är er enda räddning just nu. Den har tack vare sin fysionomi svårt att förgifta er och den vill näppeligen förlusta sig med er fru. Dessutom är den billig i drift. Således 6
 
Last edited:

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,540
Ni valde… 6!

Ett snabbt löfte om en framtida tjänst till Påven var allt som krävdes för att snabbt lösa problemen med kyrkan. Den nya biskopen är en mycket klok fisk som predikar det goda ordet från en helt gratis sjö. Folket älskar det, adeln älskar det och prästerskapet har en biskop som har svårt att komma på dem med sina älskarinnor. Den gamla biskopen skickas till en värre plats, som typ Frankfurt.

En upptäcktsresande vid namn Alvar Nunez Cabeza vill att Fursten investerar i en expedition till den okända kontinenten Vinland. Målet är att finna guld, kryddor och slavar.

Fursten har börjat få problem med att han lätt får blåmärken och när han råkade skära sig på ett papper slutade det inte blöda på en timme.

Vad ska Fursten göra nu?

1: Fixa diplomatin med Kejsaren för att inte bli mördad.

2: Uppsöka en läkare för sin hälsa.

3: Trollkarlen berättar att han blivit lovad av två furstar i rad nu att han ska få en stor mängd pengar till ett hemligt projekt! Han känner att han måste insistera på pengar nu!

4: Dräp trollkarlen med det magiska svärdet!

5: Finansiera expeditionen till Vinland i utbyte mot en stor del av eventuella vinster.

6: Förbjud expeditionen till Vinland då alla vet att den förbjudna kontinenten är fylld med monstruösa vidunder och mörk magi.
 

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,161
Mein Führer! Wir brauchen eine mächtige Wunderwaffe, die uns vor dem verräterischen Kaiser und seinen Lakaien schützt!

3!
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,670
Location
Oktoberlandet
Vinlandsexpeditionen låter ju oerhört farlig och sånna läskiga påhitt kan ju inte tillåtas egentligen!
Eller hur.

Men visst undrar vi lite varför ingen av er andra virrpannor till rådgivare känner för att investera rejäla slantar på ”ett hemliigt projekt”?

3😇
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,178
Location
Uppsala (Umeå)
Ers Nåd! Guld, kryddor och gigarbetare av annan etnisk härkomst - det är fundamentet som man bygger ett starkt furstendöme på. Dessutom kan man kanske skeppa iväg våra lokala bråkstakare dit också. Vår framtid finns i Vinland! 5
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,460
Ers Nåd! Guld, kryddor och gigarbetare av annan etnisk härkomst - det är fundamentet som man bygger ett starkt furstendöme på. Dessutom kan man kanske skeppa iväg våra lokala bråkstakare dit också. Vår framtid finns i Vinland! 5
Om det är trevligt där kan vi kanske flytta hela furstendömmet dit. Eller åtminstone den del som räknas (rådet + våra pastejkockar)?
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,590
Ekonomisk ruin hotar, det pratas om brist på såväl marmelad som syrade vaktelägg! Genom att kolonisera Vinland kommer rikedomarna att flöda! Jag föreslår att samlade rådsherrar såsom begåvade i affärsverksamheter vara bilda ett compagni med av fursten given ensamrätt på den koloniala handeln.
Så 5
 
Top