Forumspel: Rutland

Majk

Veteran
Joined
7 Nov 2020
Messages
118
Majk den demokratiska, det är vad jag kallar mig själv.
Varken grym, sjuklig och ej heller vidare diplomatisk, men jag kommer fortsätta ta hjälp av er.

Ni kommer som tidigare få listor och göra val, men jag kommer genom magkänsla och noga övervägande göra ett val om det skulle bli lika. Inte som tidigare fegis som slumpade fram ett val.

I ödmjukt tjänande
/Majk
 

Gerkub

Gelékub
Joined
8 Mar 2021
Messages
1,319
Majks emblem med världen formad som en skräcködla ingiver respekt. Visserligen en skrämmande bild, men också ödmjuk, då han vet att ett stort ansvar kommer vila på hans axlar. Ne quid nimis - ibland är det bra med lagom. 1.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,439
Majk den demokratiska, det är vad jag kallar mig själv.
Varken grym, sjuklig och ej heller vidare diplomatisk, men jag kommer fortsätta ta hjälp av er.

Ni kommer som tidigare få listor och göra val, men jag kommer genom magkänsla och noga övervägande göra ett val om det skulle bli lika. Inte som tidigare fegis som slumpade fram ett val.

I ödmjukt tjänande
/Majk
En av oss! En av oss!

Vissa föds till storhet, andra får storheten framkompromissad av sina korrupta kollegor. Pris ske Furst Majk, vår beskyddare.

På ett helt orelaterat ämne vill jag tacka för den fina kaggen florinsk årgångsakvavit. Vi ses vid logen på Tisdag som vanligt.

1
 

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,148
Majk den demokratiska, det är vad jag kallar mig själv.
Varken grym, sjuklig och ej heller vidare diplomatisk, men jag kommer fortsätta ta hjälp av er.

Ni kommer som tidigare få listor och göra val, men jag kommer genom magkänsla och noga övervägande göra ett val om det skulle bli lika. Inte som tidigare fegis som slumpade fram ett val.

I ödmjukt tjänande
/Majk
Magkännsla? Nä det låter inte så förtroendeingivande.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Majk - du får min röst. Men kom ihåg att du bara är den förste av likar. Makten över Rutland ska ligga där den rätteligen hör hemma - hos oss rådsherrar, inte hos bönder, biskopar, baroner och blandat bös. 1
 

Gerkub

Gelékub
Joined
8 Mar 2021
Messages
1,319
Magkännsla? Nä det låter inte så förtroendeingivande.
Även den simplaste dåre kan läsa en bok och räkna på sina fingrar, men att lita på sin intuition, vad magen berättar, är förbehållet till de visaste och mest upphöjda.
 

Majk

Veteran
Joined
7 Nov 2020
Messages
118
För att påvisa min egna demokratiska spänst så lägger jag in en röst.
4.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,485
Rådet har valt… 1!

Majk, förste av sitt namn och Rutlands beskyddare, är den nya fursten. Den förra furstens tron och svärd är nu hans!

Vad ska Furste Majk göra först?

1: Ha en absolut överdådig kröning som nästan ruinerar Rutland. För att se till att alla tror på nya Fursten. (Väljer ni inte 1 eller 2 blir det en normal kröning).

2: Ha en stram och spartansk kröning. För att alla ska fatta att den nya Fursten kommer att visa var det blå skåpet ska stå och vem som ska skita i det! (Väljer ni inte 1 eller 2 blir det en normal kröning).

3: Trollkarlen berättar att han blivit lovad av två furstar i rad nu att han ska få en stor mängd pengar till ett hemligt projekt! Han känner att han måste insitera på pengar nu!

4: Driv trollkarlen i exil innan han ligger med den nya furstens fru!

5: Den nya biskopen vill att Fursten skickar en hel generation av arbetare, stenhuggare och artister till att bygga en katedral. Liksom, fursten vill väl inte verka vara en protestant?

6: Liksom, svinga runt det svårt magiska svärdet och se om något händer?
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
2. Jag ville ha Järnnäven men var på väg till Rom och blev utmanövrerad från röstandet!
Stram kröning så pengarna kan läggas på en motreformation som kommer få påvens barnbarn att bli imponerade!
 

Gerkub

Gelékub
Joined
8 Mar 2021
Messages
1,319
1. Låt alla, var och en, vår nye furstes prakt
Få skåda, dricka, njuta, insupa denna makt
Låt vänner le och fiender - de taga sig i akt
Låt balen färgas guld av blod från kassans slakt
 
Last edited:

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,439
HERREN har försakat Rutland. Det är uppenbart. Vi har hemsökts av undergångens härolder: krig, svartkonst och läskunnighet.

Det finns bara ett sätt att visa att vår nye furste lämnat sin föregångares dåraktighet och förtappelse bakom sig, och slagit in på visdomens och dygdens väg: ett enormt skrytbygge.

Bönder som släpar sten kan inte ägna sig åt bibeltolkning. Men vi är inte drakoniska. Varje timme som man bidrar till katedralbygget räknas som en timmes förbön. Och intyg på att man är god katolik.

Ora et labora
5
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Majk den hårdföre behöver inte något prål för att imponera. Det är för veklingar och papister och annat löst folk. En stram kröning, för en stram regim! 2
 
Top