Nekromanti Forumspel - oklart parlamentariskt läge!

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,008
Location
Sthlm
Khan;n293571 said:
Självklart har det med mina kriterier att göra. Annars skulle jag röstat ja direkt. :)

När det gäller spelets konstruktion skulle jag inte bli förvånad om det är konstruerat så att vi endast kan vinna om vi släpper vårt första kriterium och satsar på tvåan på en gång. Jag tror att man som bäst kan komma två i det här spelet.

Det är även min uppfattning.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,603
Location
Stockholm
LJSLarsson;n293560 said:
Men jag säger att jag egentligen inte har något emot att samarbeta med M, L eller SD heller.
Du kan alltså regera med vem som helst? Verkar vara en rätt unik roll. Lust att lyfta lite på kilten?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Jocke, svara mig!

Xyas, finns det en chans att fresta dig med en pakt? Jag kan tänka mig att stötta dig framöver om du lovar att ta med mig i din regering. Deal?
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,008
Location
Sthlm
RasmusL;n293638 said:
Jocke, svara mig!

Xyas, finns det en chans att fresta dig med en pakt? Jag kan tänka mig att stötta dig framöver om du lovar att ta med mig i din regering. Deal?
Jag trodde att jag vart tydlig med att jag kan tänka mig en regering utanför de vanliga blockgränserna.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,603
Location
Stockholm
Jocke;n293644 said:
Jag trodde att jag vart tydlig med att jag kan tänka mig en regering utanför de vanliga blockgränserna.
Men inte med M just alltså? Vad sägs om lilla mig då? (viftar med mina ariska skinkor)
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Alltså jag är ganska säker på att SDs första-kriterie är att vara med i en regeringsbildning, vilken som helst (möjligen undantaget V). Så om jag går med på att släppa in dem i regerings så vinner Brynolf. Och det vill jag såklart inte.

Men det här spelet känns uppbyggt som så att det ändå sättet för någon att vinna är genom att en annan spelare väljer att den personen ska vinna. Sjukt svårsvalt för min vinnaskalle. Så jag kan antingen bestämma att SD ska vinna genom att sätta mig i regering med dem, eller att någon av de röda så vinna genom att släppa fram dem (de är ju trots allt störst). Så visst, jag är villig att bilda regering med SD. Vinna, om än hur lite, till varje pris är ju faktiskt Nya-Nya Moderaternas motto!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
LJSLarsson;n293505 said:
Herr talman, jag har lite frågor angående reglerna.

1. Det står att ett förslag måste få minst 8 röster för att vinna. Men vi har 16 röster, så det är inte omöjligt att vi får två block med 8 röster var. Vad händer då?

2. Vad händer om inga alternativ får 8 röster? Till exempel att vi är så dåliga att komma överens så att vi får ett förslag med 7 röster, ett med 6 röster och ett med 3?

3. Är röstningen öppen eller dold?
Ursäkta sent svar.

1-2. Om två alternativ får 8 röster kan ingen regering utses och spelet avslutas utan regering (det jag fluffigt kallar nyval i starten). Samma sak gäller alltså om inget alternativ uppnår 8 röster.
3. Öppen.


Kom ihåg att regeringsförslag behöver vara framlagda senast idag 20:59 för att vara giltiga alternativ att rösta på.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,221
(Jag är på långresa idag, så risk finns att jag är mer inaktiv än vad som är önskvärt. Bara så ni vet)
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,221
Jocke;n293444 said:
Jag kan som jag sa innan inte vinna med något av mina kriterier tillsammans med (M). Men jag är öppen till en samlad refering med (MP) och några av de andra mindre partierna.
Ett konkret förslag - S+MP+C+L. Är det acceptabelt för de inblandade? Om jag räknat rätt bör det bli åtta röster. Är V okej med det om det innebär att M+SD håller utanför regering?
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,008
Location
Sthlm
Khan;n293707 said:
Ett konkret förslag - S+MP+C+L. Är det acceptabelt för de inblandade? Om jag räknat rätt bör det bli åtta röster. Är V okej med det om det innebär att M+SD håller utanför regering?
Jag skrev det förslsgwt i morse, men det har tydligen ätits upp av forumet.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,221
Jocke;n293723 said:
Jag skrev det förslsgwt i morse, men det har tydligen ätits upp av forumet.
Då röstat jag på S+MP+C+L om inget annat sägs.

Nu är jag på rätt med urusel uppkoppling, så ursäkta om jag inte hinner ändra mig om det blir stort drama.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Khan;n293707 said:
Ett konkret förslag - S+MP+C+L. Är det acceptabelt för de inblandade? Om jag räknat rätt bör det bli åtta röster. Är V okej med det om det innebär att M+SD håller utanför regering?
Herr Talman, är denna nominering giltig?

I reglerna står det tydligt hur en nominering skall göras, och jag tycker inte att denna nominering följer dessa stadgar.

Om den inte är giltig är de enda två alternativ vi har att rösta på:
- S + C + SD (föreslaget av SD)
- V + S + MP + C (föreslagit av V)

Jag röstar självklart på VSMPC.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
LJSLarsson;n293736 said:
Herr Talman, är denna nominering giltig?

I reglerna står det tydligt hur en nominering skall göras, och jag tycker inte att denna nominering följer dessa stadgar.

Om den inte är giltig är de enda två alternativ vi har att rösta på:
- S + C + SD (föreslaget av SD)
- V + S + MP + C (föreslagit av V)

Jag röstar självklart på VSMPC.
Det är inte ett giltigt förslag och röster på det kommer betraktas som blanka.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,221
Vimes;n293756 said:
Det är inte ett giltigt förslag och röster på det kommer betraktas som blanka.
Aj fanken. Jag tolkade Jockes inlägg som att han lagt det som ett korrekt förslag, men att forumet ätit upp det. Kan herr talman tänka sig att lätta på reglementet i just detta tillfälle?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,603
Location
Stockholm
LJSLarsson;n293736 said:
- S + C + SD (föreslaget av SD)
- V + S + MP + C (föreslagit av V)
Ok, så dessa tu är de alternativ vi har. M och Fp är inte nominerade alls. Så hur dessa tu ställer sig i frågan är ju högst relevant.

Rasmus och Xyas, vilket håll lutar era röster?
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,008
Location
Sthlm
Tappade tråden med detta. Livet utanör kom i vägen. Röstar på v s mp c om det inte är för sent.
 
Top