Nekromanti Forumiter i Skellefteå?

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,571
Rollspelsfika kl 19 på onsdag. Bara tre anmälda än så länge. Ingen mer som vill vara med?
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Jag vill nog komma men får se om jag Orkar, har pajjat axeln så äter tradolan för att Orka med, men som sagt jag tycker det skulle vara roligt så jag hoppas jag kan vara med
 

Anaythea

Veteran
Joined
19 Jul 2016
Messages
21
.113;n194289 said:
Jag vill nog komma men får se om jag Orkar, har pajjat axeln så äter tradolan för att Orka med, men som sagt jag tycker det skulle vara roligt så jag hoppas jag kan vara med
Du måste så vara väldigt illa tilltygad om du inte kan fika.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Anaythea;n194347 said:
Du måste så vara väldigt illa tilltygad om du inte kan fika.
Axeln ligger inte helt rätt och sliter ut sig lite, klämmer på en nerv också. Nått sånt. Ont gör det iaf ;)
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,571
.113;n194355 said:
Axeln ligger inte helt rätt och sliter ut sig lite, klämmer på en nerv också. Nått sånt. Ont gör det iaf ;)
Det kan knappast bli sämre av kaka. ????
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,940
Location
Ludvika
luddwig;n194444 said:
Det kan knappast bli sämre av kaka. ????
Säger du, ja. Men man måste få den kakan till munnen också ;)

Plus, jäklar anamma vad trött man blir av en pajad axel. Allt möjligt konstigt som inte borde ha med axeln att göra kan göra ont som tusan. Som att gå, exempelvis. Eller att sitta, beroende på stolen.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Ja jag ger nog min kaka till luddwig denna gång men hoppas det blir fler gånger så jag kan vara med nästa gång.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Tänkte att jag kastar bara ut det lite, min axel är I stort sett bra nu, om ni hade så kul ni vill göra om det är jag sugen på vara med nästa gång ;)
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,571
Fint att du mår bättre .113. Resultatet av förra fikat blev en plan om att testspela Svavelvinter någon gång. Du får väl haka på då. :)
 

Sia

Veteran
Joined
18 May 2013
Messages
153
Location
Stockholm
Hej! Forumit som varit ganska inaktiv på sistone, nu är jag hyfsat nyinflyttad till Skellefteå! Hakar gärna på om det händer nått (inom snar framtid) :)
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,571
Senast vi sågs blev det som sagt bestämt att vi ska testspela Svavelvinter med Anaythea som spelledare. Dock skulle han flytta först. Sedan har allt varit tyst. Ett alternativ, i brist på konkreta spelplaner, är väl att ta ett till fika på Café på bit. Jag äter då gärna kaka och pratar nördigheter.
 

Anaythea

Veteran
Joined
19 Jul 2016
Messages
21
Sia;n198745 said:
Hej! Forumit som varit ganska inaktiv på sistone, nu är jag hyfsat nyinflyttad till Skellefteå! Hakar gärna på om det händer nått (inom snar framtid) :)
Hej Sia! Roligt med mer folk. Tror det vi kom fram till är att om någon axlar spelledarrollen så finns det gott om peppade spelare här på forumet. Planerar just nu inför en Svavelvinter-oneshot som rymmer 4 spelare varav 3 bekräftade men när det väl kommer till frukt så kastar jag upp en doodle om det. Idag kommer jag starta upp en maskinarium-grupp som ser ut att få 8 spelare så det är intensivt för tillfället.

Men om du vill leda något så hänger jag gärna på!
 

Wyldstorm

Swordsman
Joined
22 Apr 2003
Messages
786
Location
Skellefteå.
Anaythea;n198857 said:
Idag kommer jag starta upp en maskinarium-grupp som ser ut att få 8 spelare så det är intensivt för tillfället
Jag började spelleda med såna grupper och min reaktion på att du gör nåt liknande är: "Yikes, stackars jävel. O_O"
Det sagt, skaffa en subspelledare för såna grupper imho.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,571
Åtta spelare är en för stor grupp för min smak, både som spelledare och spelare. Även om alla är disciplinerade blir det för lite utrymme för varje person. Bättre då med två grupper om vardera fyra spelare enligt mitt tycke.
 

Anaythea

Veteran
Joined
19 Jul 2016
Messages
21
Wyldstorm;n198884 said:
Jag började spelleda med såna grupper och min reaktion på att du gör nåt liknande är: "Yikes, stackars jävel. O_O"
Det sagt, skaffa en subspelledare för såna grupper imho.
Åtta i gruppen, men när det kom till kritan så kom bara hälften av dem faktiskt. Jag räknade nästan lite på att gruppen skulle självrensas av opeppade spelare :) men nu tycker de som är kvar att det är riktigt roligt istället för att man har två-tre panelhönor som sitter och bara observerar.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,571
Inte mycket. Kanske dags att boka in ett nytt rollspelsdiskuterarfika? :)
 
Top