Nekromanti Forumiter i Skellefteå?

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,571
Bara för att det vore kul att veta, vilka forumiter huserar i Skellefteå med omnejd?

Iskaral och Wyldstorm gör det, så mycket vet jag. Någon mer?
 

mirandir

Veteran
Joined
15 Jan 2016
Messages
70
Huserar för tillfället på Sörböle.

Annars återfinns man normalt 5 mil innåt landet från Schtaaaan.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,571
Fem mil är ju bara ett stenkast med Norrlandsmått mätt. Men fem mil inåt landet, vart hamnar man då? Bastuträsk?
 

mirandir

Veteran
Joined
15 Jan 2016
Messages
70
luddwig;n190135 said:
Fem mil är ju bara ett stenkast med Norrlandsmått mätt. Men fem mil inåt landet, vart hamnar man då? Bastuträsk?
Jepp.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,571
Själv bor jag i Ljusvattnet-Burträsk, tre och en halv mil från stan.

Så vad spelar ni då, förutom Genlab Alfa?
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Bor I skelleftehamn av alla ställen, vi kör... Eventuellt d&d 5th mixat I en khelataar setting, men det verkar pausat över sommaren, så jag vet inte om det blir av eller inte. På det störa hela är det sällan spel I min grupper tyvärr ;)
 

Anaythea

Veteran
Joined
19 Jul 2016
Messages
21
Borde vi kanske organisera oss på något sätt? Skulle vara kul att träffa fler engagerade rollspelsmänniskor att köra med.
 

mirandir

Veteran
Joined
15 Jan 2016
Messages
70
Spelar alldeles för lite. Just nu är det bara Äventyr på Nordsken. Sedan lyckades jag ju få spela ett pass Western på ett Klosscon för nått år sedan.

Anaythea;n190164 said:
Borde vi kanske organisera oss på något sätt? Skulle vara kul att träffa fler engagerade rollspelsmänniskor att köra med.
S.A.S.K. (Skellefteå Allmänna SpelKlubb) som är alldeles i startgroparna är väl en tänkbar väg.
 

Anaythea

Veteran
Joined
19 Jul 2016
Messages
21
mirandir;n190179 said:
Spelar alldeles för lite. Just nu är det bara Äventyr på Nordsken. Sedan lyckades jag ju få spela ett pass Western på ett Klosscon för nått år sedan.



S.A.S.K. (Skellefteå Allmänna SpelKlubb) som är alldeles i startgroparna är väl en tänkbar väg.
Jag har letat med ljus och lykta på Legend efter intresserade rollspelare men det är bristvara i jämförelse med t.ex magic eller warhammerspelare. Är med i styrelsen för sask och annonserat via FB i gruppen med begränsat intresse. Men det kanske gömmer sig folk någonstans som är intresserade. Själv lever jag och andas rollspel och söker likasinnade.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Jag är som alltid sjukt sugen på att spela, däremot har jag fyra barn som tar en hel del tid samt en fru, lite jobb på oregelbundna tider osv.. Så.. Jag är inte den mest stabila spelaren tyvärr. Men jag är väl ändå intresserad ;)
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,571
Kanske ett rollspelsfika? Äta kakor, diskutera spel och träffa nytt folk (eller inse att alla redan känner alla eftersom det är en liten stad)?
 

Anaythea

Veteran
Joined
19 Jul 2016
Messages
21
luddwig;n190188 said:
Kanske ett rollspelsfika? Äta kakor, diskutera spel och träffa nytt folk (eller inse att alla redan känner alla eftersom det är en liten stad)?
Jag är lätt på fika. Jag flyttade upp 2009 så du kanske inte känner mig än iaf :)

Jag kör iaf som sagt en kampanj i Genlab Alfa. Vi kan behöva en till spelare i morgon söndag, 18:00 på Campus. Är någon spontant intresserad av att invadera en råttborg vid den tiden så skicka PM.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,571
Anaythea;n190196 said:
Jag kör iaf som sagt en kampanj i Genlab Alfa. Vi kan behöva en till spelare i morgon söndag, 18:00 på Campus.
Jag hade gärna varit med. Vore kul att testa MÅ0 som jag faktisk precis nyss köpt men inte hunnit läsa eller spela. Har dock annat planerat för imorgon.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Jag har inte köpt det men är ju riktigt sugen spela, däremot blir Det nog tufft få till så snabbt inpå. Barn å sånt. Ska kolla. Om någon Annan är sugen så kör På! Jag kan lika gärna sitta bredvid och titta på :)
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
.113;n190227 said:
Jag har inte köpt det men är ju riktigt sugen spela, däremot blir Det nog tufft få till så snabbt inpå. Barn å sånt. Ska kolla. Om någon Annan är sugen så kör På! Jag kan lika gärna sitta bredvid och titta på :)
Iofs insåg jag just att jag kan ju inte alls sitta och titta på :p jag är sjukskriven pga en smäll I ryggen från jobbet så jag kan ligga eller stå och åka buss är h-vetet. Så jag får skippa imorgon I vilket fall, blev bara lite för peppad så jag glömde det ;)

Men lycka till imorgon
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,571
Jag är rätt fullbokad den närmaste tiden men mot mitten av augusti vore ett rollspelsfika fullt möjligt. Vi får väl försöka hitta en tid och plats som passar så många som möjligt. Och Wyldstorm, om du läster det här så tycker jag att du ska haka på. Du har ju klagat på att du aldrig får spela. :)
 
Top