Nekromanti Firefly:PBF - Out of character / Blandat prat

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Missförstod jag scenreglerna? Jag trodde Feuflux skulle sätta scener, men efter vad jag sett i den pågående tråden så klipper folk rätt friskt och sätter nya scener paralellt. Inte så att jag klagar, jag kör gärna one-on-one utan att stoppa upp resten av gruppen.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
wilper said:
Missförstod jag scenreglerna? Jag trodde Feuflux skulle sätta scener, men efter vad jag sett i den pågående tråden så klipper folk rätt friskt och sätter nya scener paralellt. Inte så att jag klagar, jag kör gärna one-on-one utan att stoppa upp resten av gruppen.
Ingen aning. Jag tolkade det som att scenariot är uppdelat i olika delar och att det är upp till Feuflux när vi rör oss vidare. Så länge vi håller oss till delscenariot, skeppet i det här fallet, så har vi rätt stor frihet att göra vad vi vill. Det är så jag kört hitintills iaf.
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Jag kanske också har missförstått? Jag trodde att skeppet var en scen, och att det vi gör nu är lite av en "lära känna varandra och skeppet" kind of deal.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Laowai said:
Jag kanske också har missförstått? Jag trodde att skeppet var en scen, och att det vi gör nu är lite av en "lära känna varandra och skeppet" kind of deal.
Jao, det var det jag försökte skriva men som inte riktigt kom fram. Jag antog att hela skeppet för närvarande är en scen.
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Såg inte din post när jag skrev min, men det är bra att vi är två som har tänkt samma iallafall :gremsmile:. Vi får helt enkelt vänta tills Feuflux säger sitt så får vi se hur vi ska göra.
 
Joined
25 Jun 2000
Messages
1,243
Location
Stockholm,Svearike, Tellus, Vintergatan
Tänkte faktiskt fråga samma sak jag med ^^' Särskilt eftersom att tyr och jag drog iväg till sjukstugan rätt snabbt.

Borde vänta in de andra? Det är ju vissa som inte postat ett enda inlägg ännu. Eller är det bara att köra på så länge man förbereder skeppet/lär känna de andra besättningsmedlemmarna?
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Bra diskussion, det är så här jag lär mig förmedla det jag vill förmedla. Jag kanske ska göra någon slags fetstilad färgmarkering med vad jag avser vara en scen?

Som jag ser det just nu så har jag skapat tre parallella scener (eller fyra egentligen då Minerva är fri att göra vad hon vill): 1 på bryggan, 1 i maskinrummet och 1 i sjukstugan. Tanken var att ni ska få köra lite karaktärsetablering innan jag drar igång med nästa scen, i lastutrymmet nör Gus dyker upp. Däremot har jag ingen tidsplan för när vi ska sy ihop de 3 spåren till den scenen.

Kort version: i de 4 scenerna som nu finns är det bara att go nuts! :gremsmile:

tillägg: och så hoppas jag förstås att samtliga spelare ska göra minst ett inlägg var innan vi hoppar vidare.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Jag funderar på att skriva en scen med min rollpersons förra arbetsgivare. Antagligen efter vi lämnat planeten och bara som "flavour". Det behöver inte påverka spelgruppen, men det skulle kunna göra det om du t.ex. skulle önska det i framtiden. Sådana inlägg är ok eller?
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Det går alldeles utmärkt att posta backstory. Och om den innehåller element av typen "kommer skjutas direkt om jag återvänder till plats X" eller liknande som kommer få stor inverkan på spelet så får du gärna skriva om dina tankar runt detta, dvs om du vill att vi hamnar på plats X för att få spela ut en fly-för-livet-scen eller så.
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Till Bearlord: Det finns ytterst få skepp i firefly världen, så det kvittar nog om du hittar på nya skepp. Annars ska ganska mycket av informationen finnas på internet om man letar lite.

http://watchasisoar.proboards.com/index.cgi?board=ships&action=display&thread=729
Där finns bilder på de skeppmodeller som har namn och planritningar. Resten är bara att höfta imho. Tycker nästan att vi kan ha det som regel snarare än undantag.

http://www.eveonlineships.com/ där finns en hel hög med skeppbilder för den som vill.

Edit: Länkar
 

bearlord

Veteran
Joined
18 Feb 2012
Messages
15
Location
Stockholm
Tackar för de länkarna.
Jag ska studera dem, men om det är ok att höfta och hitta på eget i viss mån så gillar jag det.
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Kan ju bara tala för mig själv, men min åsikt är att det inte behöver begränsas till "i viss mån".
Om du hittar på att det finns ett A.C.M.E. (Aeronautic Craft Manufactory Enterprise) som har gjort en hel hoper rymdskepp av olika typer och sen stattar upp dem så kommer iallafall mina ögon att glittra :gremwink:
 
Joined
25 Jun 2000
Messages
1,243
Location
Stockholm,Svearike, Tellus, Vintergatan
Fråga till Tyr/Feuflux

Hade en snabb fråga till Fleuflux/Tyr:

Är det ok om Frank känner att något är konstigt när han lämnar sjukstugan? Typ "Hmm något känns fel, men jag kan inte sätta fingret på vad" snarare än något specifikt kopplat till Lyle eller ens händelserna i sjukstugan.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: Fråga till Tyr/Feuflux

Björn said:
Hade en snabb fråga till Fleuflux/Tyr:

Är det ok om Frank känner att något är konstigt när han lämnar sjukstugan? Typ "Hmm något känns fel, men jag kan inte sätta fingret på vad" snarare än något specifikt kopplat till Lyle eller ens händelserna i sjukstugan.
Helt ok för mig iaf. Sådana saker är kul. :gremsmile:
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Re: Fråga till Tyr/Feuflux

kör hårt. :gremsmile:

Är det förresten någon som har några bra tips kring hur vi ska avgöra när en scen är klar? Alltså, när vågar jag dra igång scenen med Gus utan att någon känner att jag drar fram för fort och att de inte hunnit skriva vad de vill. Nu är jag lite "vänta på Wilmer", men det håller ju inte hur länge som helst.

Ska jag säga att scenen med Gus börjar lördag klockan X, eller vad tycker ni?
 

bearlord

Veteran
Joined
18 Feb 2012
Messages
15
Location
Stockholm
Laowai said:
Kan ju bara tala för mig själv, men min åsikt är att det inte behöver begränsas till "i viss mån".
Om du hittar på att det finns ett A.C.M.E. (Aeronautic Craft Manufactory Enterprise) som har gjort en hel hoper rymdskepp av olika typer och sen stattar upp dem så kommer iallafall mina ögon att glittra :gremwink:
Det hade varit väldigt kul och intressant men jag har inte riktigt den tiden tyvärr. :gremsmile:

När det gäller deadline för scenbyte så tycker jag det låter bra att du Feuflux sätter en tid när det verkar som alla eller de flesta har postat eller tömt ut intresset i den pågående scenen.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: Fråga till Tyr/Feuflux

Feuflux said:
Är det förresten någon som har några bra tips kring hur vi ska avgöra när en scen är klar? Alltså, när vågar jag dra igång scenen med Gus utan att någon känner att jag drar fram för fort och att de inte hunnit skriva vad de vill. Nu är jag lite "vänta på Wilmer", men det håller ju inte hur länge som helst.

Ska jag säga att scenen med Gus börjar lördag klockan X, eller vad tycker ni?
Imorgon låter utmärkt. Tycker du skött spelet bra.
 
Top