Nekromanti Film!

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Ren kuriosa till er som tycks veta lite om Kitano. Har eller ska han spela in film i hollywood? Tyckte jag horde nagan namna det har..."

Jag har inte hört något om det, men det är väl möjligt. Han har ju spelat i Johnny Mnemonic och Merry Christmas Mister Lawrence förut, så steget över pölen är väl inte så fruktansvärt stort. Men jag varken hoppas eller tror så mycket på det. Efter att ha sett vad som blev av Jackie Chan, John Woo och Jet Lee efter att de gått till Hollywood så tycker jag vi borde bygga en Berlinmur runt härket så ingen kommer in :gremwink:


Storuggla, mushy tea
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Den andra ugglan underblåser konflikten [OT]

Jag måste erkänna att jag tyckte det var väldigt svårt att tolka:
Min tes gallande filmens popularitet trots dess brister ar att den just ar Japansk. Allt fran Japan ar coolt just nu...
...som något annat än att man gillar grejer inte på grund av några andra kvaliteter än att de kommer från ett visst land, och det gör man för att det är inne att gilla det landet just nu.

Så (för en gångs skull? :gremsmirk:) är det inte direkt Sel som är lättirriterad, tror jag.

Erik
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Meh... klart att du kan klaga på att Japan är överexploaterat. Du har ju redan uppnått det ultimata målet i nippofilens tillvaro.
Så du menar att MiniMoni liksom går runt och skryter med att han kände japanerna innan de blev mainstream och sålde ut sig? :gremgrin:

Erik
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Besserwisser (OT, ANT)

Nästan två dygn! Två dygn! Skrämmande. Nåväl, det är väl bättre än att ingen märkt det.


Storuggla, hyr inga letter
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Nostalgigrejer...

Tjaaa, varför inte göra nån form av nostaglitripp. Plocka fram de riktigt gammla filmer som du har i garderoben & se dem..
Har t. ex sett igenom Sw-filmerna, Men in tights, Repmånad & några andra filmer.
Riktigt skönt at bara sitta & slappa framför dessa filmer !!! :gremlaugh:
 
Top