Nekromanti Film!

Joined
25 Jun 2000
Messages
1,243
Location
Stockholm,Svearike, Tellus, Vintergatan
Jo, det vet jag. Delvist så kom jag inte ihåg att nämna filmen :gremgrin: och delvist så vill jag nog titta på filmen innan jag vet om jag ska ignorera den filmens existens eller inte he he :gremwink:

Är lite misstänksam mot den filmen, efter att ha läst manuset och sett bilder/trailers från filmen så är jag faktiskt lite tveksam till den tyvärr :gremfrown: Fast jag ska ju självklart se den på bio, för om jag har tur så har jag fet fel :gremlaugh:
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Har du inte redan sett den, så är Blues Brothers given. Ety den är en av de kultigaste rullar som gjorts. Och bra musik har den också!
Annars så är ju Silmido, My Sassy Girl och Zatoichi ruskigt bra rullar. Öh, ja, och så Curse of the Jade Scorpion, för att det är en lätt komedi med det mest orginella användandet av ordet "Madagaskar" någonsin :gremsmile:


Storuggla, dock bara republiken
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Blues Brothers är en filmhistoriskt VIKTIG film, eftersom det är den lär vara en av de första actionkomedierna.

BB-2 däremot är sjukt sunkig.
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,187
Location
Borås, Sverige
Nja så dålig är inte BB2.

OK, som uppföljare till Blues Brothers så duger den ju inte, som ordinär actionkomedi så vill jag nog faktiskt påstå att den är klart bättre än mycket av det vanliga skräpet.

Sedan är ju musiken rätt skön.

/Ulfgeir
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Blues Brothers är en filmhistoriskt VIKTIG film, eftersom det är den lär vara en av de första actionkomedierna."

Det.. ja, det kan jag nästan gå med på. Den höll världsrekorded i största antal kvaddade snutbilar ett bra tag i alla fall. Och även rekordet i mest antal raybanglasögon använda under en och samma film. :gremsmile:

"BB-2 däremot är sjukt sunkig."

Tvåan är en styggelse. Jake och Elwood ska det vara! Inget annat!


Storuggla, does not like Illinois nazis
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Closer och Seinfeld

Jag gillar filmer där karaktärerna verkligen står i centrum, och det gäller ju Closer om något. Clive Owen spelar sin roll så j-a bra. Min favoritreplik är hans utbrott: "Because I'm a fucking cave-man!"
Jag med.

Seinfeld: något favoritavsnitt? För min egen del är det en kliché, men "The Contest" är TV-historia. "My mother caught me..."
The Contest är en klassiker. Jag gillar även The Bookstore i säsong nio. Se länken för att se vilket jag menar. Det är så jävla roligt när Kramer hänger i Jerrys lägenhet. Sedan är resten av avsanittet grymt bra också. Jag gillar även säsong fyra där avsnitten hänger ihop och det handlar om Jerrys och Georges pilot. Grymt underhållande. Men det finns fler. Är dålig på att komma ihåg vad avsnitten heter.

-Balderk
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Jag såg en film igår som ägde! Clerks av Kevin Smith. Det är hans första film, och enligt mig absolut den bästa. Utspelar sig till största delen i en kiosk och handlar om han som arbetar i kiosken och han som jobbar i videobutiken intill (men som alltid hänger i kiosken ändå). Samt alla konstiga typer som kommer in i affäre under dagen, och kioskbiträdets kvinnoproblem. Typ. Det är en väldigt dialogdriven film. Den är hur bra som helst!

/Balderk, väldigt trött så här vid halvfem snåret...
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,513
Location
Helsingborg
"Jag såg en film igår som ägde! Clerks av Kevin Smith."
Jag har sett hans filmsvit Dogma, Mallrats, Chasing Amy och Jake and Silent Bob strikes back (eller "Stjärnor utan hjärnor" som den heter på svenska - Uuurrk) och har Clerks på datorn (vilket jag givetvis fixade innan det blev olagligt - hehe).. Har varit sugen på att se den ett tag.. Fått den rekommenderad från olika källor.. Alla filmerna är rejält charmiga på sitt sätt, för de är faktiskt väldigt olika trots samma skådisar och återkommande element (serier exempelvis).. Jake and Silent Bob var förvisso lite för bisarr för min smak, trots att den fick mig att skratta några gånger - "Vad väntar du på? SUG!"..

/Han som funderat på vad det var för krigsfilm han såg som (han tror) handlade om tyska sidan där en skolkille som älskade att rita fåglar fick dra ut i fält och lära sig att döda folk, bland annat genom att drämma en spade i skallen på sin fiende, men Han kommer inte ihåg namnet på filmen
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
tycker kevin smith är cool, han gör sköna filmer med väldigt bra dialoger. clerks i sig är inte så bra, men dialogerna gör den helt underbar. dock så fattar jag inte varför han älskar ben affleck så mycket, så bra skådis är han inte

återkommande element (serier exempelvis)
han sålde ju sin serietidningsaffär för att ha råd att göra clerks :gremsmile:
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Alltså Clerks är ju hur bra som helst, visst det är dialogerna som gör den så bra, men jag förstår inte hur man kan säga "Clerks i sig är inte så bra, men dialogerna gör den helt underbar" som att dialogerna och filmen är två olika saker. Clerks bygger ju i stort sett bara på ett gäng olika dialoger, precis som exempelvis Coffee and Cigarettes, och det gör den riktigt bra. Fattar inte vad som inte är så bra med den helt enkelt.

/Balderk, förvirrad
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
bland annat själva konceptet, två personer som står och pratar i en affär i "hur lång den nu är" antal minuter, som koncept är ju inte det världens bästa, eller?

hade den haft mer handling hade man ju kunnat förstå det, typ som chasing amy, den har otroligt bra dialog den med, men den har en handling man iaf kan ta på. det var det jag menade
 

Johan Granberg

Swordsman
Joined
26 Nov 2000
Messages
757
Location
Umeå
Jag tycker det är ett helt lysande koncept, så länge man lyckas göra det bra. Vilket han uppenbarligen har gjort.
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Tro det eller ej, jag håller verkligen med dig. :gremlaugh:

Fattar inte varför man inte kan göra en film på det sättet? Coffee and Cigarettes lyckades ju också liksom. Där är det ännu mindre handling.

/Balderk
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Fattar inte varför man inte kan göra en film på det sättet?
klart det går, han har ju gjort det :gremsmile:

men jag tycker ändå att den är lite tafatt, gillar mer filmer som har handling(det behöver inte betyda att dom måste ge mig något, älskar dumaction(typ Bad Company), men drama som tex Big Fish går också bra)

men som sagt, jag tycker om filmen för dialogerna och jag skulle nog tyckt om den mer om den hade någon form av riktig handling :gremgrin:
 

Johan Granberg

Swordsman
Joined
26 Nov 2000
Messages
757
Location
Umeå
Tja, det är väl en smaksak antar jag. Men det känns lite konservativt att påstå att Clerks inte har någon handling, snarare är handlingen en aning okonventionell.

Jag ser personligen hellre en film med två killar som står och snackar på samma ställe i en och en halv timme än någon jävla chris rock-actionrulle vilken dag som helst :gremsmile:
 
Top