Nekromanti Fiktiva kvinnor som inte spelar på sex

Status
Not open for further replies.

skaraborgarn

Warrior
Joined
15 May 2019
Messages
386
Cissi;n322242 said:
Jag är ledsen om jag inte fattar syftet med den här tråden, men vad är syftet? Att rada upp en massa kvinnliga karaktärer ur populärkultur som är eller inte är sexualiserade? Att rada upp kvinnliga karaktärer öht? Finns det någon ytterligare frågeställning som TS vill diskutera?
Att rada upp en massa kvinnliga karaktärer ur populärkultur som är eller inte är sexualiserade ja där har du svaret!
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
skaraborgarn;n322243 said:
Att rada upp en massa kvinnliga karaktärer ur populärkultur som är eller inte är sexualiserade ja där har du svaret!
Så att rada upp kvinnligt kodade karaktärer öht med andra ord, utan vidare kommentar.

Jane Eyre
Hermione Granger
Guinan
Perima
Miss Marple
Ellie Sattler
Hunter
Coraline
Tasha Yar
Captain Janeway
Seven of nine
Eleven
Kristina från Duvemåla
Miss Fischer
Anna Karenina
Catra
Sabrina
Peppa Pig
Pippi Långstrump
Vera Stanhope
Tracer
Widowmaker
Fluttershy
Morran
Lois Lane
April
She-Ra
Tinkerbell
Bell
Ariel
Elle Woods
Lettitia
Wednesday
Pinky pie
Rainbow dash
Dr Watson
Saga Norén
Lisbeth Salander
Arya
Sakura
Orihime
Cersei
Mei
Mazikeen
Lilith
Glimmer
Gamora
Rei
Leia
Tpol
 
Joined
22 Sep 2011
Messages
1,422
Location
Malmö
skaraborgarn;n322250 said:
Leia? Är det hon som är går klädd i haremskjol och metall-bh?:rolleyes:
Gör hon det hela tiden, det missade jag när jag såg Star wars. Enda gången hon är sexualiserad är väl av Jabba i så fall.
 
Joined
9 Aug 2009
Messages
849
Location
Västerås
skaraborgarn;n322250 said:
Leia? Är det hon som är går klädd i haremskjol och metall-bh?:rolleyes:
Jo, det stämmer. Men Carrie Fisher hade varit en sexbomb även om hon hade gått i säck och aska eller en dykardräkt från tidigt 1900-tal.
 
Joined
9 Aug 2009
Messages
849
Location
Västerås
Björn Wärmedal;n322240 said:
Barbabarnen växte upp ur marken, precis som sina föräldrar. Fast föräldrarna var fullvuxna direkt... Det finns en viss inkonsekvens där...
Hmm. Jag måste ha förträngt det där. Intressant.:)
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
skaraborgarn;n322250 said:
Leia? Är det hon som är går klädd i haremskjol och metall-bh?:rolleyes:
Hon blir tillfälligt tvingad till det som en del av en fritagningsplan, och sedan stryper hon sin plågoande med sin egen slavkedja. Leia är metal som fan.
 

skaraborgarn

Warrior
Joined
15 May 2019
Messages
386
Staffan;n322268 said:
Hon blir tillfälligt tvingad till det som en del av en fritagningsplan, och sedan stryper hon sin plågoande med sin egen slavkedja. Leia är metal som fan.
Men det är ändå sex. Att hon fångas in och tvingas bära sin "slavdräkt" är väl bara ett alibi för att visa hud?
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,932
Location
Ludvika
skaraborgarn;n322309 said:
Men det är ändå sex. Att hon fångas in och tvingas bära sin "slavdräkt" är väl bara ett alibi för att visa hud?
Eller så var syftet att visa vad som händer med slemmon som tvingar sig på kvinnor, och huden var bara alibi för en väldigt grafisk avrättning?

Ha det varit en människa som blev strypt på det där sättet kan jag garantera att censuren hade hopppat in och satt stop.
 

skaraborgarn

Warrior
Joined
15 May 2019
Messages
386
Pippi Långstrump är lite för ung för att vara med denna kategori. Barn är inte kvinnor. Miss Marple ja vi ska nog vara glada att hon inte visar mer än ansiktet.
T´Pol har en väldigt åtsittande dräkt. Kanske lämplig på vissa klubbar....
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,932
Location
Ludvika
skaraborgarn;n322316 said:
Pippi Långstrump är lite för ung för att vara med denna kategori. Barn är inte kvinnor.
Rollpersoner som är tekniskt sett är barn, men oftast gestaltas av vuxna personer?

Och inte kink-skämma folk som gillar äldre personer! ;)
 
Joined
9 Aug 2009
Messages
849
Location
Västerås
skaraborgarn;n322309 said:
Men det är ändå sex. Att hon fångas in och tvingas bära sin "slavdräkt" är väl bara ett alibi för att visa hud?
Självklart är det så. Alla ville väl se lite mer av Carrie Fisher på den tiden.
 

skaraborgarn

Warrior
Joined
15 May 2019
Messages
386
Leia är en god och bra kvinna som aldrig skulle spela på sex och synd. Men man vill ändå se henens kropp. Så man kommer på en intrig då hon måste kläs av.
Modesty Balsie är likadan. Man hittar på alibin. En konstnär vill göra hennes porträtt och då givetvis naket sådant. Hon sliter av sig kläder för att kunna slåss och hon spelar på sin kvinnlighet för att kunna tas sig in hos skurken.
Man slår två flugor i en smäll.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,932
Location
Ludvika
skaraborgarn;n322327 said:
Man slår två flugor i en smäll.
Vad menar du men "spela på sex"? Och Tänker du på den faktiska rollpersonen, eller på författaren.

Som du presenterar det själv är det ju inte Leia som spelar på sex, utan vem det nu var som bestämde att hon skulle ha bikini på sig?
 

skaraborgarn

Warrior
Joined
15 May 2019
Messages
386
Rymdhamster;n322329 said:
Vad menar du men "spela på sex"? Och Tänker du på den faktiska rollpersonen, eller på författaren.

Som du presenterar det själv är det ju inte Leia som spelar på sex, utan vem det nu var som bestämde att hon skulle ha bikini på sig?
Om du förstår vad som menas spela på sex så får vi nog vänta med denna debatt tills du växt till dig.:wink:
Du brukar alltid skriva vad menar du när jag skriver någonting. Uttrycker jag mig så oklart eller har du behov av att vara övertydlig?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,748
Location
Stockholm
Du uttrycker dig oklart, både vad gäller trådens syfte och vad du menar med "spelar på sex". Om jag inte anstränger mig för att tolka dig välvilligt ser jag det här påhittet mest som ett alibi för att ägna sig åt extremt grabbigt och ganska sexistiskt snack om att kvinnliga karaktärers värde kommer ur att objektifiera dem. Jag försöker förstå, så förtydliga gärna!
 
Status
Not open for further replies.
Top