Nekromanti Feminism i populärkultur

Status
Not open for further replies.

skaraborgarn

Warrior
Joined
15 May 2019
Messages
386
Gurgeh;n320665 said:
Det får du avgöra själv, men du kan vara helt säker på att din arbetskamrat inte hör till ämnet om hon inte är en romanfigur.
Försökte mest visa att inte de som kallar sig feminister tycks veta vad det betyder.
 

skaraborgarn

Warrior
Joined
15 May 2019
Messages
386
Rymdhamster;n320670 said:
Vad tycker du? Tycker du Modesty Blaise är ett bra exempel på femisim? Kan du i så fall lyfta fram exempel på vad det är som gör att du tycker det?
Jag tycker Modesty bar bra tecknad sedan blev hon sämre tecknad.
Då feminism är en ideologi jag inte tror på kan jag inte svara på om hon är en bra eller dålig feminist.
Jag är för att ta ett exempel inte muslim. Jag vet inte om en jihadist är en bra eller dålig muslim. Jag vet bara att han är dålig för mig.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,917
Location
The Culture
skaraborgarn;n320674 said:
Försökte mest visa att inte de som kallar sig feminister tycks veta vad det betyder.
MODERERING

Lägg nu ner den här metadiskussionen. Om du har något du tycker passar i tråden, skriv om det. Om du inte har något som passar i tråden, låt då bli att skriva någonting. Tråden blir inte bättre av att du fyller den med inlägg som handlar om vad man borde diskutera i den.

Och i förebyggande syfte: Svara inte på det här heller i den här tråden. Om du har något problem med det, starta en ny tråd om det i Rollspel.nu-forumet.
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,098
Game of thrones

böckerna, men framför allt serien har ett feministiskt anslag
 

skaraborgarn

Warrior
Joined
15 May 2019
Messages
386
RasmusL;n320702 said:
Idag har du tur! Kunniga människor har nämligen sammanställt en grundkurs till dig, läs det här och återkom!

https://www.rollspel.nu/threads/72636 Nej tack! Slut med feminism för mig nu.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Den här trådnekromantin har spårat ur.

Jag låser och kastar bort nyckeln.
 
Status
Not open for further replies.
Top