God45
#PrayersForBahakan
krank said:Hellmer said:Det är kul att få lite tips att kolla in.
Är det någon som har tips på fler väldigt udda världar? Främst Fantasy. De flesta världar jag kan tänka mig just nu är ändå uppbyggda runt Ork, alv, människa. Finns det ett rollspel/värld där ingen av standard-raserna finns med?
Det enda jag kommer på nu är Mousegard, som ju handlar om möss.
Mechanical Dream. Det finns tio raser. Ingen av dem är människor, ingen av dem känns igen från standardfantasyn, och alla är konstiga. Spelvärlden är en bautastor cirkel av ljus på en planet stpr som typ Jupiter, och "solen" är en ljuspendel som svänger över cirkeln. På nätterna blir världen mardrömslik, och nätterna är inte alltid lika långa. Utanför cirkeln finns någon form av makroekologi, som delvis överlappar mikroekologin i cirkeln. Det finns jättestora träd inuti cirkeln man kan bygga städer i, och de hör till makroekologin. Skalorna blandas. Ju högre upp i en trädstad man kommer,d esto mer avancerad blir teknologin. Vid rötterna är det medeltid, högst upp finns typ cyberteknologi och grejer. Ingen behöver egentligen äta, utom en skum sorts korsning mellan druva och mineral som en av raserna bryter ur djupa grottor.
Förvirrad än? Betänk att detta bara är en snabb översikt.
Jag måste veta mer. Vem spelar man och vad gör man.