Favorit-icke-människor som inte är de traditionella

I Blue planet har man ju tydligen möjlighet stt spela en intelligent späckhuggare, inklusive torpedharness. Det verkar ändå rätt fett. View attachment 26931
Jag tror nästan det krävs något så här radikalt för att man inte ska projicera mänskliga drag på en varelse. Så fort det är tvåbent och typ har byxor så riskerar man att glömma bort det specifika släktets särart och bara köra en till göteborgare som bara råkar vara en ödlevarelse.
 
Jag tror nästan det krävs något så här radikalt för att man inte ska projicera mänskliga drag på en varelse. Så fort det är tvåbent och typ har byxor så riskerar man att glömma bort det specifika släktets särart och bara köra en till göteborgare som bara råkar vara en ödlevarelse.
Jag tycker i och för sig att det är både en giltig spelstil och ganska roligt med göteborgare som råkar vara ödlevarelser eller robotar eller cthulhoida monstrositeter.

Alltså det är inget fel med att inte göra det heller, men jag tycker att det är en ganska sympatisk "vi är ju alla folk ändå"-grej. Motsatsen till dehumanisering och alienering liksom.
 
Jag tror nästan det krävs något så här radikalt för att man inte ska projicera mänskliga drag på en varelse. Så fort det är tvåbent och typ har byxor så riskerar man att glömma bort det specifika släktets särart och bara köra en till göteborgare som bara råkar vara en ödlevarelse.
Ja, jag har aldrig spelat Blue Planet, men tänker att det skulle vara riktigt skoj att höra skitsnacket mellan spelarna om man har den typen av rollpersoner:

"Men Tommy, din intorkade sälhjärna, du kan inte bara utgå från att reglerna för musik i skytteln ska gälla för er landkrabbor! Jag är sprungen ur en lång och stolt släkt av alphajägare och är det min tur att välja låt så ska vi köra dunderdängan "Panikslaget Torskstim III" i hela PA-systemet, inte bara i min transporttank!"
 
Ja, jag har aldrig spelat Blue Planet, men tänker att det skulle vara riktigt skoj att höra skitsnacket mellan spelarna om man har den typen av rollpersoner:

"Men Tommy, din intorkade sälhjärna, du kan inte bara utgå från att reglerna för musik i skytteln ska gälla för er landkrabbor! Jag är sprungen ur en lång och stolt släkt av alphajägare och är det min tur att välja låt så ska vi köra dunderdängan "Panikslaget Torskstim III" i hela PA-systemet, inte bara i min transporttank!"
"Det är inte mitt fel att ni inte förmår uppskatta min stiliga fiskhatt."
 
De traditionella genestealers tycker jag är så jäkla häftiga. Minns hur jag sneglade sönder min kompis box med genestealers när jag var yngre. Jag har aldrig varit mycket för Warhammer 40K men dessa slog an en sträng av nyfikenhet. Jag känner så fortfarande, nu även i vuxen ålder.
s-l1200.jpg
 
"Det är inte mitt fel att ni inte förmår uppskatta min stiliga fiskhatt."
Du vet nog inte om det.
Men en vän till mig för att hålla koll på alla Lukas som man kan tänkas möta på gothcon/Indierum har gett oss alla olika smeknamn.
Hon kallar dig för Späckhuggar-Lukas efter en historia om späckhuggare du berättade för oss på en gothcon pub en gång.

Så bara som du vet blev jag påmind om det nu när du delade ett spännande späckhuggare fakta.
 
Kenku är också kul! Jag ska spela en i Curse of Strahd.

Då måste du härma folk när de försöker vara dramatiska! :D

Det jag alltid tänker på när jag tänker på Kenkus är spelaren av en Lawful Good paladin som, på ett flygande skepp, lovade att låta Kenku piraterna leva ifall de gav sig. Sedan ”This is Sparta” sparkade han dem av skeppet. Alla de andra spelarna var förfärade och han förstod inte varför, ”De är fåglar! De kommer bara flyga ner till marken!”. 😂

Han förföljdes resten av kampanjen av folk som anklagade honom för anti-kenkuism samt att folk informerade honom varje gång något inte kan flyga 😂
 
Eh, alla China Miévilles påhitt? (Kolla under "Known races" här: https://en.wikipedia.org/wiki/Bas-Lag ).

Mina favoriter är:
* Växtmänniskorna Cactacae ("The Cactacae are enormous plant people, often towering over human beings. [...] Cactacae have sap for blood. They are known for their strength, and are often employed as laborers and bodyguards. Cactacae bodies are fibrous, with wooden bones, making them notoriously difficult to kill or wound with normal weapons; bullets pass nigh-harmlessly through them. [...] Their weapons of choice are Rivebows, oversized crossbows that fire a spinning metal disc capable of shearing off Cactaceae limbs.")
* De arga Hotchi ("hotchi are a race of humanoid hedgehog people who ride a domesticated breed of giant rooster")
* De chilla Vodyanoi ("The vodyanoi are an aquatic people. They are fat and froglike, with webbed feet and toes. They are skilled in "watercraeft", water magics, able to fashion temporarily solid objects out of water. Vodyanoi ordinarily cannot survive out of water for more than a day, and do not swim in salt water. Taken from Russian folklore.")
* De skapade Remade ("The Remade are usually, but not always, the victims of the criminal justice system. Rather than imprisoning criminals, the city of New Crobuzon will send them to punishment factories, where "bio-thaumaturges" warp and twist their bodies in a variety of ways. Some are combined with machines, to enslave them to one particular purpose. Others have bizarre limbs or organs grafted onto their bodies, making them freaks of nature. The Remade are primarily a sad, pathetic lot. However, some Remade, like the infamous Jack Half-A-Prayer, have used their remaking to their benefit, becoming vigilante heroes and styling themselves as "fReemade".")

Fanns en nyhet typ 2007 att något engelskt miniförlag skulle göra rollspel av hans värld, men det verkar ha runnit ut i sanden. Synd, för det är en sjukt häftig värld.
 
Växtmänniskor är roliga, ja. Spelade en munter och gullig liten svampmänniska i ett homebrew tidigare i år, som jag gillade skarpt. :)

Överlag är det fantastiskt att spela en kortis.
 
# Fibians

There are two kinds of Fibians, one in Murkwater, one in Tideforest.

## Murkwater Fibians

Fibians are an amphibian people, frog-like in appearance and temperament. They stand roughly the height of a man, with long limbs, webbed fingers and toes, slick mottled skin that shifts in tone with their surroundings, and wide golden eyes that catch the light like lanterns in the dark. Their voices are deep and guttural, filled with croaks and clicks, and their language sounds almost like the swamp itself speaking.

They are natural swimmers and can hold their breath for remarkable lengths of time, making them dangerous hunters both above and below water. Fibians are agile despite their appearance, able to spring great distances, climb wet stone, and vanish into reeds without a sound. Stealth is second nature to them, and they can remain still for hours, waiting for prey or enemy.

They are oviparous, laying eggs in clusters in water, and their young grow through tadpole-like stages before reaching adulthood. There is no distinction of gender roles among them, and all share in raising the young. Family bonds are communal rather than individual, with hatchlings belonging to the group rather than a single pair.

Fibians have little concept of wealth or hierarchy, often valuing shiny trinkets, carved shells, or colorful stones over more practical goods. Outsiders sometimes take advantage of this, but the Fibians are not simple. They remember insult and betrayal with long patience, and their vengeance is often slow and merciless.

Their beliefs vary between swamps and tribes, but most Fibians see the world as alive with spirits, every ripple and croak an echo of something greater. They often sing or croak together in chorus at dusk, their voices blending into the sounds of the night.

While they lack metallurgy and advanced building techniques, they are cunning and resourceful. They excel in ambush, guerilla tactics, and hunting, and they are well adapted to their environment, wherever it may be. To make them enemies is to live in constant fear of unseen eyes and sudden blades from the dark water.

20250508_0943_Frog Hybrid Adventurer_simple_compose_01jtqdgvx2f02vveehm6bsvafx.jpg

## Tideforest Fibians, or The Bright Fibians

The Bright Fibians dwell in the steaming jungles where the canopy shuts out the sun and the air drips with heat. They are smaller and more slender than their swamp cousins, but far more vivid in appearance. Their skin gleams in poisonous hues of crimson, emerald, and cobalt, often streaked with jagged patterns that make them hard to track among the flowering vines and mottled bark. Their eyes shine like polished gems, unblinking and predatory.

They are masters of the high branches, moving with eerie silence despite their colors. Their padded hands and feet cling to bark and leaf as they creep through the canopy, watching travelers far below. Then, without warning, darts hiss from the shadows, tipped with venom that stills the lungs or paralyzes the body. Knives follow, plunging down from the trees, and before the victims can scream the Bright Fibians vanish back into the leaves.

Their villages are strung high in the canopy, invisible from the ground. Platforms of woven vines and bridges of living roots form shifting labyrinths where intruders easily lose their footing and fall to the jungle floor. From above, their warriors mock intruders with shrill trills and rattling calls, a sound meant to mimic the cries of jungle birds but carrying a message only they understand.

Despite their brilliance, the Bright Fibians are no less patient than their swamp kin. They stalk for days, waiting until their prey is tired, hungry, and half-mad with fear. To trespass in their domain is to walk beneath a hundred watching eyes, never knowing when the next dart will come.

20250612_1103_Tropical Frog Warrior_simple_compose_01jxhnz7j8eq1t364t0gvdgjjm.jpg
 
Back
Top