Favorit-icke-människor som inte är de traditionella

I Blue planet har man ju tydligen möjlighet stt spela en intelligent späckhuggare, inklusive torpedharness. Det verkar ändå rätt fett. View attachment 26931
Jag tror nästan det krävs något så här radikalt för att man inte ska projicera mänskliga drag på en varelse. Så fort det är tvåbent och typ har byxor så riskerar man att glömma bort det specifika släktets särart och bara köra en till göteborgare som bara råkar vara en ödlevarelse.

Jag tror nästan det krävs något så här radikalt för att man inte ska projicera mänskliga drag på en varelse. Så fort det är tvåbent och typ har byxor så riskerar man att glömma bort det specifika släktets särart och bara köra en till göteborgare som bara råkar vara en ödlevarelse.
Jag tycker i och för sig att det är både en giltig spelstil och ganska roligt med göteborgare som råkar vara ödlevarelser eller robotar eller cthulhoida monstrositeter.

Alltså det är inget fel med att inte göra det heller, men jag tycker att det är en ganska sympatisk "vi är ju alla folk ändå"-grej. Motsatsen till dehumanisering och alienering liksom.

Ja, jag har aldrig spelat Blue Planet, men tänker att det skulle vara riktigt skoj att höra skitsnacket mellan spelarna om man har den typen av rollpersoner:

"Men Tommy, din intorkade sälhjärna, du kan inte bara utgå från att reglerna för musik i skytteln ska gälla för er landkrabbor! Jag är sprungen ur en lång och stolt släkt av alphajägare och är det min tur att välja låt så ska vi köra dunderdängan "Panikslaget Torskstim III" i hela PA-systemet, inte bara i min transporttank!"

Ja, jag har aldrig spelat Blue Planet, men tänker att det skulle vara riktigt skoj att höra skitsnacket mellan spelarna om man har den typen av rollpersoner:

"Men Tommy, din intorkade sälhjärna, du kan inte bara utgå från att reglerna för musik i skytteln ska gälla för er landkrabbor! Jag är sprungen ur en lång och stolt släkt av alphajägare och är det min tur att välja låt så ska vi köra dunderdängan "Panikslaget Torskstim III" i hela PA-systemet, inte bara i min transporttank!"
"Det är inte mitt fel att ni inte förmår uppskatta min stiliga fiskhatt."

De traditionella genestealers tycker jag är så jäkla häftiga. Minns hur jag sneglade sönder min kompis box med genestealers när jag var yngre. Jag har aldrig varit mycket för Warhammer 40K men dessa slog an en sträng av nyfikenhet. Jag känner så fortfarande, nu även i vuxen ålder.
s-l1200.jpg

Back