verlandes.
rollspelskollektivet
Mockeries (eller "hån" som jag kallat dem runt spelbordet) från Electric Bastionland. De är muppar som är medvetna om att de är med i en fiktion. Otroliga.
MD!Från vilket spel kommer de senare?
Än en gång är en förkortning snarare en förlängning!
En reflektion här är att det inte är många av de omnämnda folkslagen som är till för att spelas som rollpersoner. Är det en särskilt svår typ av icke-mänskliga folkslag att skapa?
Mechanical Dream. Ett rollspel helt utan människor eller andra igenkännbara folk.
Men också ett spel som inte har nått förkortningsnivå. Det är typ D&D, DoD och CoC som med fog kan förkortas och samtidigt låta alla förstå vad man pratar om.Mechanical Dream. Ett rollspel helt utan människor eller andra igenkännbara folk
Men också ett spel som inte har nått förkortningsnivå. Det är typ D&D, DoD och CoC som med fog kan förkortas och samtidigt låta alla förstå vad man pratar om.
What the actual fuck!Någon saboterade ju WTF nyligen. De upptäckte att två olika rollspel hade samma förkortning. Wisher, Theurge, Fatalist OCH Werewolf the Forsaken. Så de hade en game jam med målet att skapa spel som har förkortningen WTF, så nu finns det supermånga![]()
Ja, jag har också spelat en sådan! Underskattade, och synd att de inte uppdaterades till femte utgåvan.Jag gillar Devan från D&D 4e som är en märklig art av reinkarnerande ängel/bodhisattvor som ständigt återföds för att personifiera dygder.
Jag spelade en som var en Avenger med en massiv hammare och personifierade dygden punktlighet.
Just det, är rymd-ödesväktarna fortfarande en grej som är på väg?En i Ödesväktarnas rymd-scifi-inkarnation, och en annan nån gång när vi körde In Nomine där det ju finns en änglakör och ett demonband som har just "flera kroppar samtidigt" som grej. Jag skulle gärna köra något liknande i Eclipse Phase om jag finge vara spelare där nån gång; hellre spela ett gäng småvarelser än en större…
Jodå. Varje söndag sitter jag och mina medkonstruktörer och fantiserar tillsammans =)Just det, är rymd-ödesväktarna fortfarande en grej som är på väg?
Fast vad skiljer dem från alla andra spels människostora spelbara reptiler?(Och på trådtemat: Settingen har ju människostora spelbara reptiler!)