Nekromanti favorit hål i intrigen (plot holes)

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,773
Location
Stockholm
krank said:
Cyrus är ju ett fall av hål, eftersom det faktiskt aldrig förklaras riktigt hur det går till. Jag tror att jag alltid trott att han helt enkelt smitit ifrån övriga gånger under nåt uppdrag, men det borde de ju verkligen ha märkt, särskilt med en operatör vid tangentborden...
Jag ser inte riktigt att något av exemplen ovan skulle skilja från det du klassar som "ett fall av hål", kan du belysa lite mer hur du menar?

Nu ska jag ge ett exempel på ett sådant plot-hål jag tror du menar inte är ett "riktigt" hål ("hål som hål" som min taekwondotränare brukade säga) Herlock Holmes, första filmen (av de nya, dåliga filmerna):

Varför bygger han en radiosändare om bomben ändå ska detonera exakt klockan 12? Varför inte använda en klocka?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
vilka nya, dåliga, filmer? Jag har bara sett nya, bra, filmer. :gremwink:. ..om vi snackar Sherlock,
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,773
Location
Stockholm
Arfert said:
vilka nya, dåliga, filmer? Jag har bara sett nya, bra, filmer. :gremwink:. ..om vi snackar Sherlock,
De kanske är bra som filmer men jag vill ha Sherlock Holmes. IMO har filmerna inget mer gemensamt med originalhistorierna än namnen på karaktärerna och det gjorde mig väldigt besviken.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,773
Location
Stockholm
The Lost Room

När han drar upp kartan över MELLAN VILKA PLATSER (raka linjer mellan två punkter) objekten har färdats och ett område är tomt. Vafan, skärp dig!
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Arfert said:
vilka nya, dåliga, filmer? Jag har bara sett nya, bra, filmer. :gremwink:. ..om vi snackar Sherlock,

Sherlock holmes: a game of shadows
hade väl den där lönnmördaren. Snipern som dödade en i ett hotell, precis innan rummet exploderade.

Den här bomben dödade alla andra i rummet, men fortfarande var snipern tvungen att döda en annan.. Precis innan..
 
Top