Nekromanti Fantasy! - Old School Gaming, någon?

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
En fråga, eftersom jag är ny på det här med forumrollspel.

Ska jag slå alla tärningar, eller tar ni hand om det själva?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,591
Bassejr said:
En fråga, eftersom jag är ny på det här med forumrollspel.

Ska jag slå alla tärningar, eller tar ni hand om det själva?
Jag tycker att hedersystemet där vi rullar tärningarna själva och skriver vad vi får i fet text är bäst. Det är vad jag kör i mitt skype spel. Alla lovar att inte fuska på heder och samvete innan bara och så fungerar det bra och smidigt :gremsmile:

Jag avskyr tärningsrullnings sidor, det blir alltid något fel med dem där de inte funkar just vid dramatiska scener :gremfrown:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,591
Laowai: Jag hittade en bild på en rustning som skulle funka för Thagrim tror jag. Vad tyckes? :gremsmile:

 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
God45 said:
Laowai: Jag hittade en bild på en rustning som skulle funka för Thagrim tror jag. Vad tyckes? :gremsmile:

Haha! Fyfan vad badass! Deadpool!

Alltså, tänk att den har liiiiite asiatiska element i sig så är den perfekt! =D
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,591
Recca: Du skulle spela en söt, tjuvaktig halv-ork med grått skin och rött hår, eller hur? :gremsmile:

 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,591
Alla utom den andra bilden ser söta ut :gremsmile: Den andra bilden ser ut som något som måste dö i en eld! :gremsick:

Jag har hittat en jättebra bild till Wernner! Så tänk håret som blont men annars ser han ut så här!

 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
God45 said:
Alla utom den andra bilden ser söta ut :gremsmile: Den andra bilden ser ut som något som måste dö i en eld! :gremsick:
Va???? Den var ju supersöt!!! :gremfrown:

Men den var på en 7årig orchflicka. Min karaktär som barn kanske.

Nu är hon ju 14. Tredje bilden är nog ungefär som jag tänker mig min karaktär faktiskt. Ungefär den busiga blicken.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,591
Recca said:
God45 said:
Alla utom den andra bilden ser söta ut :gremsmile: Den andra bilden ser ut som något som måste dö i en eld! :gremsick:
Va???? Den var ju supersöt!!! :gremfrown:

Men den var på en 7årig orchflicka. Min karaktär som barn kanske.

Nu är hon ju 14. Tredje bilden är nog ungefär som jag tänker mig min karaktär faktiskt. Ungefär den busiga blicken.
3:e bilden är rikitgt cool så jag applåderar ett bra val :gremsmile:

2 bilden ser ut som något missbildat djur. Jag mår lite illa när jag tittar på den för länge. Men jag kanske är konstig :gremwink:
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Recca said:
God45 said:
Alla utom den andra bilden ser söta ut :gremsmile: Den andra bilden ser ut som något som måste dö i en eld! :gremsick:
Va???? Den var ju supersöt!!! :gremfrown:

Men den var på en 7årig orchflicka. Min karaktär som barn kanske.

Nu är hon ju 14. Tredje bilden är nog ungefär som jag tänker mig min karaktär faktiskt. Ungefär den busiga blicken.
Ayli brås uppenbarligen inte alls så jävla mycket på farsgubben sin o_O Thagrim är ju ett monster med vassa hemska tänder liksom :gremsmile:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,591
Bassejr: Har vi något fastslagit startdatum än? Det kliar lite i fingrarna på mig att få börja spela :gremsmile:
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
Jag tänker onsdag nu i veckan som kommer, den 23:e, om det inte blir anledning för övriga förseningar. Men jag har fortfarande inte kommit och byggt någon karaktär åt Cassius, och startscenen är lite shady än så länge, men räknar med att det har årdnat sig tilll det att spelet ska til o börja.
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Mitt enda hinder är.... NAMN! :gremsmile:
Men kommer nog på något... sen får jag väl försöka jaga fatt på Cissi så vi kan skriva ihop lite bakgrundsgrejer som inte vart klart i veckan.

Dock kommer jag väl bli "kidnappad" (läs med mycket ironi) på social konvent i helgen så kanske inte kommer kunna posta så mycket just då... liten förvarning bara :gremsmile:
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Hmm... Jo, men det ska ju klinga på något sätt...
Ett namn jag fick upp var Lews Therin Telamond... (bara lite taget) eller Mandragorand som efternamn, men kan testa namngeneratorerna och se vad som poppar upp, tack :gremsmile:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,591
Mårten said:
Hmm... Jo, men det ska ju klinga på något sätt...
Ett namn jag fick upp var Lews Therin Telamond... (bara lite taget) eller Mandragorand som efternamn, men kan testa namngeneratorerna och se vad som poppar upp, tack :gremsmile:
Det bästa med trollkarls namn är ju att namn konventionerna inte gäller en. Du kan ju till och med köra merlin från Sword and the stone och ha sett in i framtiden och ha ett modernt namn :gremwink:
 

cyberbanan

Veteran
Joined
4 Jan 2013
Messages
6
Hey. Jag kommer inte kunna vara med ändå visar det sig. Jag har fått jobb och har nog inte så mycket tid de närmaste veckorna. Både bra och dåligt... :gremwink:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,591
svenbanan said:
Hey. Jag kommer inte kunna vara med ändå visar det sig. Jag har fått jobb och har nog inte så mycket tid de närmaste veckorna. Både bra och dåligt... :gremwink:
Grattis till jobbet :gremlaugh:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,591
svenbanan said:
Danke.

Jag kanske dyker upp om några veckor och knackar på igen... :gremsmile:
Ses då :gremsmile: Vi kommer alla ha dött 35 gånger var tills dess så det bör inte vara några problem att komma in i gruppen i efterhand :gremwink:
 
Top