Re: Bra förslag.
om förresten skulle vilja ha en snabblänk högst upp till "Senaste Inlägg" - alltså samma sak som om man trycker på "Visa meddelanden de senaste 24 timmarna", och när man var inne på den sidan så skulle det stå "Visar senaste inlägg" på Inloggade-sidan, så skulle jag slippa få privata meddelanden som undrar vad jag söker efter, eftersom det idag står att jag är inne på söksidan.
Om du inte orkar scrolla ner, alternativt klicka på End-tangenten, så kan du väl göra en bookmark för sidan? Tror det skulle bli alldeles för plottrigt att lägga alla funktioner som olika folk skulle tycka vara praktiskt längst upp på sidan. Folk som är vana forumbesökare vet ändå hur man gör, medan det som är intressant för nytillkomna är vilka forum som finns.
Vet inte hur jag skulle göra för att det skulle stå något annat på inloggade-sidan än att man är på söksidan eftersom man är på just söksidan. Skulle förvisso kunna intercepta det scriptet och via argumenten luska ut att man gör en sökning över senaste inlägg, men det är inte helt smidigt och skulle även resultera i att det står så när man gör en sökning enligt samma kriterier. Andra alternativ, som en kopierad söksida för att lista senaste inlägg eller att skicka med ett argument som betyder att det ska stå något annat på inloggade-sidan känns också lite omständiga. Framförallt tycker jag det är onödigt mycket jobb för att det ska vara intressant när det är en så totalt onödig ändring.
Dessutom tycker jag att bården där det står var man är någonstans (exempelvis "Officiella forum >> Eon" borde finnas kvar när man skriver ett inlägg, för det är ofta som jag behöver backa när jag håller på att skriva ett inlägg och vill tillbaka till forumet jag var på, och då vill jag kunna högerklicka på dessa länkar och öppna ett nytt fönster som tar mig tillbaka till alla trådar. Fast det är kanske inte såååå viktigt)
Jo, det brukar jag också irritera mig över att det inte finns. En vacker dag kanske jag lägger in det.
Och så skulle jag vilja att Användarlistan började i läget "Antal skrivna inlägg/ Fallande", men jag är kanske jävig eftersom det i så fall skulle visa mitt namn på startskärmen...
Som sagt, det är omöjligt att göra alla glada och olika personer tycker det är olika saker som är mest intressant att sortera efter. Gör en bookmark om du använder den ofta.
...och så tycker jag att Liststart och Listslut lägger in ett radbyte för mycket.
Jag tror att det är du som gör det. =] Problemet är att en radbrytning måste ingå i html-koden för listor för att systemet ska kunna särskilja det mot andra saker, det är nog svårt att komma undan. Den extra radbrytningen i början av citat-taggar däremot är helt onödig, men skulle jag ändra det så skulle det strula upp med ändringen av befintliga citat-taggar så det är ingen höjdare.
...annars kan jag inte komma på något som skulle göra sidan bättre. Jo, en filterfunktion så att man kunde välja forum/ forumiter som man inte ville läsa något ifrån, och sedan skulle man ha en röd/grön lampa som visade om man hade filtret på eller av, och när filtret var på så kunde man inte läsa något inlägg från de filtrerade.
Ett problem med ett filter för användare är att trådlistan blir väldigt konstig, och att det också blir en massa (en del iaf, vet inte riktigt hur mycket) extra beräkningar för att hålla koll på vad som ska visas och inte. Det finns en mod för att filtrera bort användares inlägg, så att innehållet i inläggen inte visas, vilket är mest praktiskt vid platt visning. Men den tar inte hand om sökresultat och liknande, och det skulle bli ännu jobbigare för servern. Att ta bort forum från sökning däremot skulle öka hastigheten avsevärt då det blir färre inlägg att söka bland. Ska se om jag kan ordna detta på något sätt.