Jag älskar EON:s värld men tycker att striderna tar alltför lång tid, speciellt då man blir många. Alla OBT6 tar för mycket tid....
Nu kör jag med det förenklade systemet vilket funkar rätt så ok, men saknar samtidigt vissa av det avancerade systemets saker som benbrott, avhuggningar och blödning. Med det förenklade systemet så känns det som om folk svimmar innan de dör och sen ligger de bara där tills de kvicknar till igen. Ingen fara att kollapsa då man inte lider någon fara att dö egentligen. Finns det tips på några bra husregler som andra har gjort för få striderna att löpa på snabbt? Speciellt några bra justeringar till det förenklade stridssystemet.
Vinit vet jag inte riktigt vad jag tycker om egentligen. Det simulerar rätt bra känslan över vem som har iniativet i striden, men känns samtidigt lite missvisande ibland. När 2 nybörjare möts så får en initiativet och har det sedan rätt länge då det är svårt att ta tillbaka pga av att de har så dålig vinit. När 2 veteraner bråkar med varandra så tar de lätt initivet från varandra då de bägge har så högt vinit. Borde inte 2 jämnbra krigare kunna ta initiativet av varandra ungefär 50% av gångerna? Sedan tar Vinit tid, speciellt då man är typ 1 person mot flera andra då man måste slå vinit mot alla fienderna. Många tärningslag blir det.....
Nu har jag tittat lite på NeoTech hur de löser striderna där och TurOrdning såg rätt attraktivt ut tills jag insåg att det inte fanns någon slumpfaktor alls. Själv skall jag testa att man får slå nån typ av tärning plus sin vinit vilken ger en summa. Den summan är ens TurOrdning. Sedan gör man som de löser närstriderna i NeoTech. Finns det någon som pysslat med nåt initiativavsystem där man inte behöver slå så många tärningar ?
Mvh Peter
Nu kör jag med det förenklade systemet vilket funkar rätt så ok, men saknar samtidigt vissa av det avancerade systemets saker som benbrott, avhuggningar och blödning. Med det förenklade systemet så känns det som om folk svimmar innan de dör och sen ligger de bara där tills de kvicknar till igen. Ingen fara att kollapsa då man inte lider någon fara att dö egentligen. Finns det tips på några bra husregler som andra har gjort för få striderna att löpa på snabbt? Speciellt några bra justeringar till det förenklade stridssystemet.
Vinit vet jag inte riktigt vad jag tycker om egentligen. Det simulerar rätt bra känslan över vem som har iniativet i striden, men känns samtidigt lite missvisande ibland. När 2 nybörjare möts så får en initiativet och har det sedan rätt länge då det är svårt att ta tillbaka pga av att de har så dålig vinit. När 2 veteraner bråkar med varandra så tar de lätt initivet från varandra då de bägge har så högt vinit. Borde inte 2 jämnbra krigare kunna ta initiativet av varandra ungefär 50% av gångerna? Sedan tar Vinit tid, speciellt då man är typ 1 person mot flera andra då man måste slå vinit mot alla fienderna. Många tärningslag blir det.....
Nu har jag tittat lite på NeoTech hur de löser striderna där och TurOrdning såg rätt attraktivt ut tills jag insåg att det inte fanns någon slumpfaktor alls. Själv skall jag testa att man får slå nån typ av tärning plus sin vinit vilken ger en summa. Den summan är ens TurOrdning. Sedan gör man som de löser närstriderna i NeoTech. Finns det någon som pysslat med nåt initiativavsystem där man inte behöver slå så många tärningar ?
Mvh Peter