Re: Apropå troll … [edited]
Sorry för den, det var en fånig formulering som inte lät likadant i huvudet som när jag läste den i skriven text.
Inga probs.
Jag tog det som en förolämpning, är det tillräckligt för att avgöra huruvida det faktiskt är en eller inte?
Om folk känner sig förolämpade är det bäst att rapportera till moderator och förklara varför. Men generellt sett försöker vi moderatorer att titta på påstådda förolämpningar i sitt sammanhang och göra en bedömning - men det är oundvikligt att vissa personliga preferenser följer med, som exempelvis om man känner sig träffad av ett påstående eller inte.
Fast det här ska vi nog inte dra vidare, jag har inte för avsikt att försöka polisanmäla någon, bara peka på att saker kan vara allvarligare beroende på vilka ögon man tittar med. Framförallt vems ögon man tittar med.
Du har nog rätt i att det
kan vara olagligt. Men i de flesta fall är våra forumsregler och praxis betydligt närmre till hands, och det blir lätt krystat att dra upp Svea Rikes lag för annat än de värsta snedstegen, både för moderatorer och användare. Och om "vems ögon man tittar med" - se ovan.
Du får ursäkta mitt "pekpinnespråk", men det är lasten man dras med som moderator
Alltid en chans att undervisa om reglerna
/RipperDoc - over and out