Nekromanti Expedition Varulvsson - Runda 2 - Äkta TV

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Håller fortfarande på att läsa om första rundan, men:

Om jag förstått det hela rätt så är !Pax siare som får svaret bybo/ulv - d.v.s. vi har inga siare för lag/syssla/pryl.

KK verkar bli utröstad. OM han är ulv som !Pax siat får vi reda på KKs lag/syssla/pryl - och OM KK har alla dessa, vad har då dessa för funktion i spelet?
(det skulle ju betyda att ulvarna har kompletta roller och inte behöver ljuga)
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
anth said:
Håller fortfarande på att läsa om första rundan, men:

Om jag förstått det hela rätt så är !Pax siare som får svaret bybo/ulv - d.v.s. vi har inga siare för lag/syssla/pryl.

KK verkar bli utröstad. OM han är ulv som !Pax siat får vi reda på KKs lag/syssla/pryl - och OM KK har alla dessa, vad har då dessa för funktion i spelet?
(det skulle ju betyda att ulvarna har kompletta roller och inte behöver ljuga)
För att klargöra detta: Ja, jag får reda på om man är bybo eller ulv, inte röd eller grön eller vilket lag man är.

Jag gissar på att, om vi nu har lagsiare (vilket jag inte är helt säker på) så måste den siare köra ett "är !Paxen syd?" och får därmed ett ja eller nej. Inte helt omöjligt att lagsiaren kan göra ett "jag vill sia !Paxen" och får svar "Han är syd", men jag tycker inte om den mekaniken, och anser att den för allt lite för enkelt (räcker ju att få ett "nej" för att ulvmisstankarna ska dyka upp, eller hur?).

Men, jag är inte skapare av detta spel, och vad som helst kan ju hända.

Om KK har en komplett lista så kan vi därmed klargöra att resterna av ulvarna har det. Vad det egentligen betyder är ju svårt att veta, då ulvarna fortfarande kan ljuga (KK kanske inte ljög om sitt väv, bara försökte väva åt fel håll, så att det passade resten).

Och sen finns ju den ytterst lilla risken att KK är bybo och det har jag redan skrivit vad jag tycker om.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Jag lirar i lag Väst och jag har en Oboe. Jag har också kass närvaro, jag vet.
 
Top