Nekromanti [Evenemang] DanCon XV

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Det är en riktig nagelbitare det här! Blir snart hål i kalendern så många gånger som jag skrivit i och suddat ut! ;)
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,264
Hur ser det ut med resor för folk? Är det någon som är intresserad av samåkning från GBG/Borås/Västergötlandstrakterna?
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,896
Location
The Culture
Eftersom jag ligger ganska långt ner på reservlistan avanmäler jag mig, så jag har möjlighet att planera något annat den helgen.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,451
Location
Köping
Gurgeh;n310105 said:
Eftersom jag ligger ganska långt ner på reservlistan avanmäler jag mig, så jag har möjlighet att planera något annat den helgen.
Samma här. Det börjar komma en del annat som lockar. Räkna ut mig, jag räknar med att få läsa coola konventsloggar efteråt istället.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Gurgeh;n310105 said:
Eftersom jag ligger ganska långt ner på reservlistan avanmäler jag mig, så jag har möjlighet att planera något annat den helgen.
Eller så bestämmer jag enväldigt att du – i egenskap av mångårig moderator – är välkommen ändå.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,896
Location
The Culture
Dante;n310176 said:
Eller så bestämmer jag enväldigt att du – i egenskap av mångårig moderator – är välkommen ändå.
Tack så mycket! Då ska jag försöka se till att komma.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,612
Location
Huddinge
Kära Dante!

Jag inser hur mycket det kommer se ut som jag klagar över att jag blir utprioriterad och förmodligen inte kommer få komma på årets Dancon. Men det här inlägget handlar inte om det utan om att jag inte gillar den utvecklingen det här årets Dancon ser ut att ha.

Först vill jag säga att jag är djupt imponerad över att du håller Dancon varje år och det faktum att du bjuder in främlingar till sitt hus är otroligt viktigt för den här hemsidan. Det faktum att vi har ett huskonvent varje år är en anledningarna till att jag tror att vi har en så bra diskussionsformat på forumet, och varit en avgörande del i att ge sidan en känsla av community för mig.
Jag tycker även att eftersom vi är hemma oss dig är du självklart fri att sätta vilka regler du själv vill och jag tycker dina prioregler är rättvisa, rimliga och ungefär precis vad jag hade gjort själv.

Men i år tycker jag du begått ett misstag, om man som jag gör likställer Priogrupp 2 och 3 betyder det att du i år har 16st speciellt inbjudan personer. Det är alltså precis över hälften av alla platser. Om man jämför det med tidigare år är det mer en en dubbling än förra årets 7. Du är såklart fri att bjuda in hur många personer du vill, och jag tycker det är självklart att du ska bjuda in några av dina vänner, men iallafall för mig känns det som när mer en hälften av alla som kommer är där för att de är dina nära vänner, så känns det mindre som ett WRNU-konvent och mer som ett Dante med vänner träff. Vilket är helt okej om det är vad du siktar på men jag tror inte det är det.

Jag har alltid sett Dancon som ett konvent för WRNU användare, det har gjort att det alltid känns väldigt inbjudande för mig och min uppfattning är att det känns så för de flesta WRNU användare. I år har jag inte den känslan, så om jag får plats i år känns det som jag kommer vara utfyllnad i ett konvent som är riktat till dina privata vänner, på ett sätt jag inte känns tidigare år. Nu vet jag att jag hade haft trevligt om jag kom eftersom jag har varit på tidigare Dancons och det har alltid varit trevligt. Men om jag haft den här känslan innan första året jag kom så hade jag nog inte vågat göra det.

Jag inser en massa saker, Dels inser jag att flera på under prio 2 och 3 hade varit i prio fyra om de inte varit direkt inbjudna, vilket inte hade påverkat något för min plats på listan. Men det hade ändå känns bättre och mer inbjudande av någon anledning.
Jag inser också att jag förmodligen framstår som en kränkt vit man eftersom jag skriver offentligt om hur tråkigt det är att jag inte känner mig lika välkomnad som jag brukar göra precis överallt alltid. Jag tänker inte påstå att det inte är sant, men jag känner ändå att jag vill få fram min åsikt, Delvis för att jag är en vit man och förutsätter att alla alltid vill höra min åsikt.

Jag tycker inte att något ska ändras i år, jag är emot spelregler som ändrats mitt i spelet, men däremot hoppas jag att du nästa år funderar på vad du vill med Dancon, är målet att vara ett WRNU konvent som jag tycker ditt start inlägg antyder, eller vill du att det ska vara i första hand en dag där du får träffa dina vänner, och sedan fylla ut med WRNUare?
Jag upplever att du tidigare år hittat en bra balans, och om du också tyckt det hoppas jag att den ska återvända nästa år igen.

/Vit kränk Lukas
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Det var lite så jag själv tänkte några sidor upp i tråden.
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,469
Location
Stockholm
Lukas;n310203 said:
Men i år tycker jag du begått ett misstag, om man som jag gör likställer Priogrupp 2 och 3 betyder det att du i år har 16st speciellt inbjudan personer. Det är alltså precis över hälften av alla platser.
Om jag hade ett konvent hemma hos mig skulle jag garanterat vilja att minst hälften bestod av mina vänner.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,551
Location
Fallen Umber
gorillotaur;n310226 said:
Om jag hade ett konvent hemma hos mig skulle jag garanterat vilja att minst hälften bestod av mina vänner.
Nu är väl förhoppningen att fler än de ovan nämnda -- rentav en rätt stor del av prio 4 och prio 5, skulle jag säga -- tillhör Dantes vänner på ett eller annat sätt, så den parallellen stämmer ju inte riktigt. :)
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
I morgon stänger jag anmälan och kommer dessutom att LOTTA UT fem platser bland dem som står på reservplats.

Exakt HUR vet jag ännu inte.

Om det bara funnes någon sort manick med vilken man enkelt kunde generera slumptal …

OBS VIKTIGT! Om du är anmäld och får förhinder vill jag att du meddelar det så fort som möjligt – för reservernas skull.

Justja. Jag kommer även att skicka ut ett infomeddelande till alla anmälda med karta och vägbeskrivning och sånt.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,023
Location
Sthlm
Om jag vinner närvaro så kommer jag göra mitt yttersta för att ta med en spelklar version av När Djävulen kom till Kastby, mitt än så länge halvfärdiga Knutby-hack av The Shab-al-Hiri Roach.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Jocke;n310642 said:
Om jag vinner närvaro så kommer jag göra mitt yttersta för att ta med en spelklar version av När Djävulen kom till Kastby, mitt än så länge halvfärdiga Knutby-hack av The Shab-al-Hiri Roach.
Dude, kom och kör det hos mig i Knutby sen!
 
Top