Nekromanti [Evenemang] DanCon XIV

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,834
Location
Stockholm
Ackerfors;n273746 said:
Åh, jag förstår att du vill ha dit nytt folk, men för min del, långväga och småbarnsförälder, är det omöjligt att planera in något jag kan bli struken från i sista stund eller bli inreservad på med kort varsel, tyvärr. Stryk mig så får om inte annat Bunny platsen och jag får hoppas på att jag ser det tidigare nästa år eller något.
Prejudikat från tidigare år visar att – sålänge inte fler än 35–37 pers har anmält sig – ALLA får komma, även reserverna.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,409
Dante;n273752 said:
Prejudikat från tidigare år visar att – sålänge inte fler än 35–37 pers har anmält sig – ALLA får komma, även reserverna.
Okej, det låter ju lovande så jag behåller gärna min plats i kön då.
 

Drelis

Veteran
Joined
26 Jul 2017
Messages
45
Jag tror det verkar vara en barnfri helg! Jag kommer gärna :) Prio 3
Vill gärna spela Gabrielles Varselklotetäventyr, kan nog SLa något på förmiddagen om intresse finns
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Av någon anledning kan jag inte ändra mitt inlägg, men jag skulle behöva sovplats vid ungefär 22 på fredag kväll och sedan far jag iväg till gryningen söndag morgon. Länge leve att jobba på söndagskvällar. >__o
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,574
Location
Uppsala
Det här låter supertufft! Antar att jag blir en prio 3 då, om jag kan styra upp barnpassning den dagen.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
VildKatt;n274084 said:
Av någon anledning kan jag inte ändra mitt inlägg
Rymdhamster;n274091 said:
Funktionen stängdes av för några år sedan efter att en del missbrukat den.
Nja.
Man kan ändra sina inlägg i någon timme efter de skapats.
Det är alltså bara till för att korrigera stvfel och liknande.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Vad är folk sugan på att hitta på? Brukar det spelas rollspel, eller mest hänga? Skulle inte banka för lite svenska OSR-spel, tex SåS eller Blood & Bronze :) Man kanske ska plocka med sig lite egna grejer?
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Ackerfors;n273746 said:
Åh, jag förstår att du vill ha dit nytt folk, men för min del, långväga och småbarnsförälder, är det omöjligt att planera in något jag kan bli struken från i sista stund eller bli inreservad på med kort varsel, tyvärr. Stryk mig så får om inte annat Bunny platsen och jag får hoppas på att jag ser det tidigare nästa år eller något.
Tack för omsorgen om mitt konventande, men bara så att du vet: Vis som jag är av tidigare års erfarenheter så räknar jag med att vi får plats, såtillvida det inte rasslar något rejält med förstagångare nu.

Jag lyckas år efter år svara sisådär 1 dygn efter anmälan öppnar, och därför precis hamna på grå.
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,220
Location
Stockholm
Jag har lite planer på att försöka speltesta ett OSR-scenario jag knåpat på ett tag och funderar på att köra på GothCon. Vi får se om jag hinner klart med det i tid men Svärd och Svartkonst som regler funkar fint. Det är en science fantasy-dungeon i form av en portalmagikers laboratorium med inslag av hämndlystna cyborgassistenter, rymdpirater och en köttig portal.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,008
Location
Sthlm
Nässe;n274140 said:
Vad är folk sugan på att hitta på? Brukar det spelas rollspel, eller mest hänga? Skulle inte banka för lite svenska OSR-spel, tex SåS eller Blood & Bronze :) Man kanske ska plocka med sig lite egna grejer?
Jag ska kolla om det finns något nytt B&B äventyr att köra, tar såklar med mig sampels på de grejer vi har.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,182
Jag kan ta med Mörkret mellan stjärnorna, Upsalasviten del 1, om det finns intresse.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,409
Blir jag inte utknuffad ur deltagarlistan kan jag tänka mig att spela nya versionen av skrytarspelet Nostalgia, annars får ni spela det med Snigel. :)

Beroende på hur långt jag kommit kan jag ta med en speltestversion av ett litet, hemligt spel som jag knåpar på alldeles för min egen skull och som egentligen inte är så märkvärdigt eller unikt (det är dess USP).

Fast jag testar nästan ännu hellre helt nya saker som andra rekommenderar och gillar. :)
 

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
822
Location
Stockholm
VildKatt;n274084 said:
Av någon anledning kan jag inte ändra mitt inlägg, men jag skulle behöva sovplats vid ungefär 22 på fredag kväll och sedan far jag iväg till gryningen söndag morgon. Länge leve att jobba på söndagskvällar. >__o
Jag har soffa ifall du inte hellre stannar hos Dante eller det är fullt på konventslokalen.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Jag tänkte förresten ta med mig en av äventyrsplatsern från Blandbandet i Våra vänner maskinerna, och köra Tales om någon är sugen.
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,341
Location
Stockholm
I teorin kan någon sova på min soffa på fredagen eller lördagen eller båda. Om denna inte är kattallergiker DVS... min katt står gärna i folks ansikte om dem vill ha uppmärksamhet. Jag kommer att kolla detta sporadiskt jag går också att nå via Facebook. Det finns säkert flera forumiter som vet hur man får tag på mig om jag glömmer att kolla här för länge.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Jag har dubbelbokat mig, så jag får avsäga mig min reservplats. Nästa år!
 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,237
Nässe;n274259 said:
Jag tänkte förresten ta med mig en av äventyrsplatsern från Blandbandet i Våra vänner maskinerna, och köra Tales om någon är sugen.
Ååååh, är jag inte klar med att spelleda/inte orkar ta fler grupper vore det ju så kul att få testa! :D
 
Top