Nekromanti [Evenemang] DanCon XIV

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,564
Location
Rissne
krank;n274591 said:
Jag kommer i vanlig ordning inte spela ett förbannat dugg, utan mest mingla och prata strunt. Kanske kan jag övertalas till något brädspel, men antagligen inte. Och om alla är upptagna med spel så är jag helt bekväm i att sitta och njuta i en soffa eller så.

Jag har sedan länge insett att spela, det kan jag ju generellt göra hemma. Umgås med forumiter och nördar, snacka rollspelsmakande och rollspelshistoria? Alltför sällan. Konvent är därmed för mig mingeltillfällen i första hand =)
Modifikation: Jag har tänkt efter lite, och kommer nog att ta med mig ett par små spel som jag upplever funkar att vara social kring och som inte tar superlång tid. Mr. Jack Pocket till exempel, som är snabbt men bara funkar på två spelare. Elder sign kanske.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
:sad: Såg just att Anders Lekberg var på DanCon 2012. Blev lite lessen över att han inte är med oss längre.

/Magnus
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Nä.

Anmälan öppnar ungefär en månad innan varje DanCon.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,264
Dante;n276056 said:
Nä.

Anmälan öppnar ungefär en månad innan varje DanCon.
Uppfattat. Kan man räkna med första helgen i mars nästa år också?
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Åh! Jag hoppas att min anmälan via en annan kanal kan göra att jag är välkommen trots att jag inte skriver här förrän nu efter stängning!!

Om jag får komma så säger jag, ÄNTLIGEN DANCON!!
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Simon;n276299 said:
Åh! Jag hoppas att min anmälan via en annan kanal kan göra att jag är välkommen trots att jag inte skriver här förrän nu efter stängning!!

Om jag får komma så säger jag, ÄNTLIGEN DANCON!!
Det går så bra så.
 

Korpen

Hero
Joined
4 Jun 2002
Messages
1,207
Location
Stockholm
Arfert;n276303 said:
Vi ses nåt annat år, då! (....det var fullt, om jag såg rätt.)
Jag kan glädjande nog rapportera att du såg fel.
Dante;n275782 said:
Nu stänger jag anmälan, och kan dessutom meddela att ALLA får komma – även de på reservplats.

Det kanske blir lite trångt, men det brukar funka.

Mer detaljerad information kommer i PM under dagen.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Arfert;n276303 said:
Vi ses nåt annat år, då! (....det var fullt, om jag såg rätt.)
Inte då.

Som Korpen redan påpekat är även reserverna välkomna.

Och du bör dessutom ha fått ett PM om saken.
 

illnon

Veteran
Joined
27 Sep 2010
Messages
61
Location
Stocholm
Kommer tyvärr behöva dra tillbaka min plats. Söker studier som jag trodde jag längre fram i processen på än jag är. Men hoppas ni kommer ha det kul och trevlig och det finns alltid nästa år din con får ta min oskuld ;0)
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
illnon;n276320 said:
Kommer tyvärr behöva dra tillbaka min plats. Söker studier som jag trodde jag längre fram i processen på än jag är. Men hoppas ni kommer ha det kul och trevlig och det finns alltid nästa år din con får ta min oskuld ;0)
Asch då.

Bättre lycka nästa år.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Jag kommer ta med mig något lämpligt lagom weird osr-äventyr skrivet av någon svensk talang att spelleda om intresse finns.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,026
Location
Sthlm
Jag kan glatt meddela att det fans inte mindre än TRE TeknoChock i tre solars låda med blandade grejer, och till det TRE Blood & Bronze paket som innehåller ALLT material till B&B samt en eller två extra regelböcker och nån extra Thralls of the Sun.

så Kloptok har första tjing på ett TC, men annars kommer först till kvarn på plats vara det som gäller.
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
Jag kan också glatt meddela något, nämligen att jag gärna spelleder OSR-äventyret Resa genom Köttets Portal, skrivet av en svensk talang, om intresse finns. Regelsystem blir nog Svärd och Svartkonst. Bubblande dödspooler, en arga cyborg, rymdpirater och portalresor utlovas.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Jocke;n276329 said:
Jag kan glatt meddela att det fans inte mindre än TRE TeknoChock i tre solars låda med blandade grejer, och till det TRE Blood & Bronze paket som innehåller ALLT material till B&B samt en eller två extra regelböcker och nån extra Thralls of the Sun.

så Kloptok har första tjing på ett TC, men annars kommer först till kvarn på plats vara det som gäller.
Tjing på en b&b
Pris?
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Jocke;n276329 said:
Jag kan glatt meddela att det fans inte mindre än TRE TeknoChock i tre solars låda med blandade grejer, och till det TRE Blood & Bronze paket som innehåller ALLT material till B&B samt en eller två extra regelböcker och nån extra Thralls of the Sun.

så Kloptok har första tjing på ett TC, men annars kommer först till kvarn på plats vara det som gäller.
Jag vill gärna ha ett B&B-paket!
 
Top