Nekromanti [Evenemang] DanCon XIV

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,564
Location
Rissne
Jag kommer i vanlig ordning inte spela ett förbannat dugg, utan mest mingla och prata strunt. Kanske kan jag övertalas till något brädspel, men antagligen inte. Och om alla är upptagna med spel så är jag helt bekväm i att sitta och njuta i en soffa eller så.

Jag har sedan länge insett att spela, det kan jag ju generellt göra hemma. Umgås med forumiter och nördar, snacka rollspelsmakande och rollspelshistoria? Alltför sällan. Konvent är därmed för mig mingeltillfällen i första hand =)
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
krank;n274591 said:
Jag har sedan länge insett att spela, det kan jag ju generellt göra hemma. Umgås med forumiter och nördar, snacka rollspelsmakande och rollspelshistoria? Alltför sällan. Konvent är därmed för mig mingeltillfällen i första hand =)
Betyder det att vi redan får se dig på på Pre-DanCon-forumsölen på fredagen? :)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,564
Location
Rissne
anth;n274599 said:
Betyder det att vi redan får se dig på på Pre-DanCon-forumsölen på fredagen? :)
Nej, jag föredrar att umgås med nyktra forumiter i miljöer som inte är skitjobbiga =)
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,026
Location
Sthlm
Anarchclown;n274649 said:
Jag är alltid skitjobbig oavsett ifall jag är nykter eller inte. :)
men är du en egen miljö eller inte?
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Jag har varit däckad i influensa i över en vecka, så jag har inte orkat hålla anmälningslistan uppdaterad.

Men NU ska den vara aktuell.
 

Halo77

Veteran
Joined
20 May 2017
Messages
189
Är intresserad av detta! Förutom rollspel så spelar jag gärna hidden identeties spel som the resistance, werewolf och dylikt. Prio 3
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Efter lite funderande på vad man kan spela på ett minikonvent tar jag med mig "Kobolds Ate My Baby" (KAMB).

KAMB är ett extremt enkelt spel som kan sammanfattas som en parodi på DnD samt liknar en kombo av Toon och Paranoia.
Man spelar små kobolder som äter människobebisar, ställer till kaos och antagligen dör i drivor.

Jag har förberett ett litet scenario som jag döpt till "Chicken Invaders".
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,920
Location
Ludvika
anth;n275279 said:
Efter lite funderande på vad man kan spela på ett minikonvent tar jag med mig "Kobolds Ate My Baby" (KAMB).
Oooo, KAMB med Antagonist-Anth som SL!

Det borde bli blodigt med roligt.
 

Quasimodo

Fiskmånglare
Joined
7 Apr 2014
Messages
122
Location
Stockholm
Här går jag in på forumet för första gången på typ ett år för jag har såna rollspelscravings, och så stöter jag på detta - under en av få dagar jag kan!

Jag kommer gärna. Prio 3 (tror jag - har inte tidigare besökt)
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,264
Går det att boka plats för nästa års DanCon redan nu?
 

Liten

Veteran
Joined
6 Jul 2017
Messages
26
Om det inte är för sent att anmäla sig så gör jag det nu. Prio 1.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Nu stänger jag anmälan, och kan dessutom meddela att ALLA får komma – även de på reservplats.

Det kanske blir lite trångt, men det brukar funka.

Mer detaljerad information kommer i PM under dagen.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,026
Location
Sthlm
Tre Solar meddelade mig just att han har preppat en låda med blandade Cyclopean Games grejer jag kommer att ta med. Har ingen aning om riktigt vad det kommer att vara, men det betyder nog att jag kan sälja ett par Blood & Bronze och äventyr på plats. Kanske också ett eller två TeknoChock (jag vet att vi sålde de sista på DanCon för två år sen till typ Arfert och nån mer, men man kan ju drömma).
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
Jocke;n276022 said:
Tre Solar meddelade mig just att han har preppat en låda med blandade Cycopean Games grejer jag kommer att ta med. Har ingen aning om riktigt vad det kommer att vara, men det betyder nog att jag kan sälja ett par Blood & Bronze och äventyr på plats. Kanske också ett eller två TeknoChock (jag vet att vi sålde de sista på DanCon för två år sen till typ Arfert och nån mer, men man kan ju drömma).
Tjingpaxar gärna ett TeknoChock om det skulle vara så att drömmen går i uppfyllelse.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
EDIT: De två sista länkarna verkar inte funka för alla. De funkar för mig i Safari men inte i Chrome. Knasigt.

EDIT 2: det verkar som att det har med inloggning att göra. När jag är inloggad på Googles tjänster så ser jag alla tre. Endast 2011 är öppen för alla.

---------------------------

Vi har haft personer som fotograferar ibland. Så här kan det se ut på DanCon:

2011 = https://get.google.com/albumarchive/...dBR8MTW1MYvuTQ

2012 = https://get.google.com/albumarchive/...0F8o2CUkW7jg9f

2013 = https://get.google.com/albumarchive/...d57bPUoKtBJmgI

Guuuud vad unga vi var för sju år sen! Möller tog fotona och lade upp dem.

/Magnus
 
Top