Arfert said:Så du skrev det som någon slags övning i forge-spel?
krank said:Arfert said:Så du skrev det som någon slags övning i forge-spel?
Typ. Jag ville se om jag kunde, i stort sett. Och så ville jag bli av med en spelvärldsidé som snurrat runt i skallen på mig några år.
krank said:Evolutionens Barn. Det har hyfsat hög produktionskvalitet, vettig pedagogisk struktur, snygga bilder, och väldigt bra regler.
Men jag tycker att det är astråkigt att framför allt spelleda; jag får inte ut något alls av 'et. Spela är lite roligare, men jag spelar hellre något annat.
Medhåll på denna! Faktum är att jag aldrig ens tagit mig för att spela det för att reglerna tände av mig direkt.DoDT: När jag tänker rollspel så är det DoDT som kommer upp först. Jag älskar miljön, stilen och världsböckerna. Och när man tänker tillbaka till spelmötena så minns man det bra. Men tyvärr så klarar jag inte reglerna längre, och det är inte så mycket att jag tycker de är dåliga, jag blir bara så avtänd av dem. "Fluffet" i dem är bra, men det blir lite som ett skraltigt skepp som läcker: helt ok virke, men båten sjunker.
Jag håller med. Systemet gör liksom ingenting under speltillfället för rollpersonen, utan färdigheterna är mer till för spelledaren för att skapa scenarion. Systemet känns relativt meningslöst och hade lika gärna kunnat friformats.Genesis said:Nu när jag har spelat det: Gumshoe. Det är ett väldigt väldesignat system (i alla fall efter att Möller moddat om det) som är jättebra på att göra det det gör, men det gör något jag inte är så såld på.