Rickard
Superhero
Eftersom jag tycker den andra tråden börjar i helt fel ände men jag vill inte deraila den.
Jag tänker mig en kombination av Chock, Gemini och Svenska kulter, typ medeltidsvariant av Mutant Chronicles med en framträdande kyrka. Egentligen skulle man kunna säga att denna lek med tanken är en förlängning av de redan existerande spelen, men i en annan förpackning. Jag bör nämna att jag har inte läst varken Chock eller Svenska kulter, men här är vad jag skulle vilja plocka från vardera spel.
Jag tänker mig en kombination av Chock, Gemini och Svenska kulter, typ medeltidsvariant av Mutant Chronicles med en framträdande kyrka. Egentligen skulle man kunna säga att denna lek med tanken är en förlängning av de redan existerande spelen, men i en annan förpackning. Jag bör nämna att jag har inte läst varken Chock eller Svenska kulter, men här är vad jag skulle vilja plocka från vardera spel.
Chock: enskilda monster/människoförvrängningar - helst ska monstret stå för ett tema som människors ombytlighet från Dr. Jekyll and Mr. Hyde. Så det handlar om att plocka fram vad monstret står för och bygga vidare på det.
Gemini: kyrkan och den gotiska estetiken. Den själsliga "Smittan".
Svenska kulter: ingen aning vad spelet är för något, men konspirerande kulter känns som en grej att ha. Det kanske inte finns något magiskt de kan göra/frammana, utan de har mest uppstått kring övernaturligheterna som finns i världen.
Mutant Chronicles: stora handelsföretag, den framträdande kyrkan och den gotiska estetiken. De rika formar sina egna lagar. Den själsliga "Smittan".
Götterdämmerung: porträttbilderna.
Witcher: monster/monsterjägare/alkemi.
Last edited: