Nekromanti Ett CP Rollspel.

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: Du, jag skiter i om du håller med

En av dem kastade glasflaskor/saxar/bordsknivar/skedar/gafflar på oss andra
En annan av dem slog oprovocerat en sten i huvet på en kompis till mig
En är så jävla otrevlig så det inte är sant...


Heh, jag hade också sådana klasskamrater, men vad jag vet hade de inte damp så jag fick finna mig i att tycka illa om dem som individer.

Nu måste man ju självklart tänka på att de har ett handikapp och inte kan rå för allt de gör.

Jag ser inte varför jag skall tolerera att folk kastar flaskor på mig bara för att de råkar göra det av galenskap. Thou skalt not kasta flaskor är vad jag säger.

/Vindhand - tror inte på damp
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Hm.

jag har iofs träffat flera personer med Damp/ADHD eftersom det gått 4-5 personer med damp i min skolan varav en i min klass och jag kan bara säga en sak om dem, de var helt... ja vad ska man skriva utan att göra någon arg och ledsen?

Var det verkligen utav damp som de kastade glasflaskor på er? Hursomhelst tycker jag verkligen att det låter som att de borde gå på en annan skola och i allmänhet befinna sig i mindre grupper. Damp är något vackert.

Mogz - har världens ballaste damparkompis
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,469
Location
Stockholm
Nu tassar du farligt nära en gräns här..

...som jag anser att du bör kliva bort från illa kvickt.

"Nu måste man ju självklart tänka på att de har ett handikapp och inte kan rå för allt de gör."

Jag ser inte varför jag skall tolerera att folk kastar flaskor på mig bara för att de råkar göra det av galenskap. Thou skalt not kasta flaskor är vad jag säger.

/Vindhand - tror inte på damp
Om du likställer handikapp med galenskap, du jävlar slår jag dig på käften nästa gång vi träffs. Capice?

M.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
Re: Du, jag skiter i om du håller med

Å andra sidan finns det personer med diagnosen DAMP/ADHD som är riktigt trevliga människor (vi hade minst en sån på vår skola) under normala omständigheter, och andra som helt enkelt är harmlösa.

However, så ser jag inte riktigt var du vill komma med ditt inlägg. Att det är okej att använda DAMP som ett skällsord för att DAMP-ungar är elaka? Det var inte det jag menade med mitt inlägg. Jag pekade bara på att "sepe" var *etablerat* som skällsord och alltså inte hade något med de verkliga CP-skadade människorna att göra.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Är det inte du som muckar, då?

Jag vet att du har goda avsikter, och jag kan (som har arbetat åt AMS i många år) hålla med dig om att Vindahand uttrycker sig lite klantigt, men läser du tråden i sin helhet så tror jag att du kan se att Vindhand inte menar något illa, utan snarare försvarar funktionshindrades rätt att bedömas som individer och inte indelas i något fack och klandras för vad några andra har gjort.

Jag tror du rusar mot ordet "galenskap" som en tjur mot rött skynke, och jag vet att du rusat mot mig för att jag skrivit något om jänkare tidigare, så det verkar vara något du gör för jämnan.

Du skulle väl kunna informera Vindhand om det olämpliga i att använda laddade, missledande ord som "galenskap" utan att hota med stryk?

/Rising
 

Quadrante

Grisbonde
Joined
14 Mar 2003
Messages
4,230
Location
Skellefteå,öjebyn,umeå
ang:meningsfulla trådar relaterade till forumet

Vissa trådar får visst finnas utan protester, eller flyttas, eller låsas.
Fast den här tråden har väl med rollspelsmakande att göra..
Nah, kanske inte...
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Du, jag skiter i om du håller med

"Säg det ord som, när använt som ett nedsättande skitord, inte förolämpar någon eller någon grupp..."

Olympiska atlet? Fruktansvärda snöman? Rymdsnigel? Interplanetära get?


Storuggla, har använt alla de som förolämpningar
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,469
Location
Stockholm
Kanske, kanske inte

Hmmmm... jag har försökt sitta här och skriva ett bra svar... men... hmmm... det är svårt utan att gå in på en hel livshistoria som präglat mig och mitt förhållningssätt till klantiga uttalanden som förringar andra människors värde.

Säg så här. Vindhand avslutar med att påpeka att han inte tror på DAMP. Han har också innan dess på ett klantigt sätt råkat koppla ihop handikapp och galenskap. Alltså inte ordet "galenskap" i sig, utan KOMBINATIONEN "handikapp" och "galenskap".

Det räcker för att jag ska bli förbannad.

Ditt påhopp på jänkare var också klantigt, och jag blev förbannad. Om du skulle göra det igen skulle jag bli förbannad igen.

Om dessa två tillfällen innebär att jag gör det för jämnan... så kommer min nästa galenskap att dyka upp om... två år? Eller nått sånt...

Oooooh! Läskigt!

M.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Kanske, kanske inte

Säg så här. Vindhand avslutar med att påpeka att han inte tror på DAMP. Han har också innan dess på ett klantigt sätt råkat koppla ihop handikapp och galenskap. Alltså inte ordet "galenskap" i sig, utan KOMBINATIONEN "handikapp" och "galenskap".

Det räcker för att jag ska bli förbannad.
Jag misstänker att Vindis inte menade det som vi uppfattar det, men jag kan klart se hur du tänker. Jag hajjade till när jag såg det också.

"Ditt påhopp på jänkare var också klantigt, och jag blev förbannad. Om du skulle göra det igen skulle jag bli förbannad igen."

Det har jag nog förträngt, har inga minne av detta inlägg (alltså Risings amerikanarpåhopp, inte deta HÄR inlägget). Länk någon?

Om dessa två tillfällen innebär att jag gör det för jämnan... så kommer min nästa galenskap att dyka upp om... två år? Eller nått sånt...

Oooooh! Läskigt!
Det är nog läskigare att vi då kan klocka din galenskap... :gremshocked:
Fast å andra sidan, om du klipper till Vindis så har det nog bieffekten att folk inte blir lika rädda för Vitulv längre :gremwink:


Storuggla, tror att alal kommer bli sams och drick varm drickchoklad
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,469
Location
Stockholm
Jag rekommenderar följande...

Formulera ditt klagomål i ett privat mess till Gardener eller till någon av dem som modererar detta forum (Illern, Kitzune, Sereg, Arvidos).

Där kan du lägga fram ditt önskemål om att tråden låses, och motivera detta på det sätt du finner lämpligt. Om moderatorerna håller med dig, så finns det goda chanser att tråden låses. Det kan vara svårt för moderatorerna att vara överallt samtidigt, särskilt i dessa semestertider, så all hjälp du och andra kan ge uppskattas.

Ytterligare ett tips är att undvika att skriva sarkastiska kommentarer riktade som snytingar åt moderatorerna. Det övertygar sällan någon om förträffligheten i ditt resonemang.

MVH

Magnus
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Kanske, kanske inte

"Säg så här. Vindhand avslutar med att påpeka att han inte tror på DAMP."

Det är ganska få människor som accepterar DAMP, faktiskt. Är det inte bara vi i Sverige som använder termen, rent utav? Den är i vart fall väldigt ifrågasatt.

"Han har också innan dess på ett klantigt sätt råkat koppla ihop handikapp och galenskap."

Egentligen inte. Han kopplade ihop "galenskap" med en kille som kastat flaskor i hans huvud. Det tycker jag låter halvriktigt. Människor med IA kastar ju inte flaskor utan vidare i folks huvuden. Då måste det till allvarligare störningar.

Jag tycker du tar och blir förbannad alldeles för lätt, och du läser in sämsta möjliga i många inlägg. Det är inte heller trevligt. På ett forum händer det ibland att man skriver fort och inte vrider och vänder på alla ens formuleringar, man tar helt enkelt för givet att folk åtminstone försöker läsa ens inlägg i tron om att man är en sympatisk människa. Ibland kanske det blir tokigt, men då föredrar åtminstone jag om någon frågar "du, det där lät konstigt, du menade väl ändå inte..." istället för att omedelbart hota med stryk.

Här rör vi oss på känsligt område där det finns tusen minor att trampa på. Om man tycker att någon använder ett slarvigt språk skulle jag först och främst upplysa folk om hur det egentligen skall heta, och först därefter (när det är bortom allt tvivel att den jag pratar med är en idiot) hotas med stryk.

Min farmor sade en gång "jag kan inte förstå att alla ska vara så dumma mot de där stackars svartskallarna", och det säger väl en del om problemets art.

Ibland får man lyssna till vad folk säger och inte bara se till orden de använder.

/Rising
tror alltid det bästa om folk, de flesta brukar ju nämligen göra en besviken ändå.
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
pfft...

Om du likställer handikapp med galenskap, du jävlar slår jag dig på käften nästa gång vi träffs. Capice?

Det vore onekligen en tematisk inledning på hack-n-slash-konventet...

Du har dock fel. Jag likställer inte handikapp med galenskap. Det är en ganska orimlig tolkning om du tänker efter. Inte tror du väl att jag anser den enbente galen?

Det närmaste jag kommer är att anse att vissa galenskaper utgör handikapp. Om du har oöverstigliga problem med den åsikten så vi väl prata om det IRL.

För den delen, om du har lika oöverstigliga problem med att jag ser det som en form av galenskap att mot sin vilja bombardera folk med flaskor så får vi väl prata om det också.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,469
Location
Stockholm
Konstigt nog (OT)

Konstigt nog tog jag i när det gällde Vindhand, eftersom jag träffat honom i riktiga livet, där vi i gemytligt sällskap skämtsamt berört omöjligheten att vare sig han eller jag skulle kunna ge någon stryk överhuvudtaget. Om vi två gick ihop kanske vi skulle kunna rå på Vitulvs lillfinger eller nått sånt.

Alltnog, du ska ha cred för att du står upp för Vindhands rätt att uttala sig utan att bli hotad med stryk, och förhoppningsvis lär jag mig något av det och ditt resonemang.

Men det röda skynket, det lär jag aldrig bli av med, tyvärr. Jag har ett överutvecklat sinne för att försvara andra människor, särskilt de som inte kan försvara sig själva. Och i vissa fall till och med de som inte vill eller behöver försvaras.

En detalj som intresserar mig, och som jag kommer att ta hänsyn till i min vidare kommunikation där du medverkar, är det faktum att du tycker att jag blir förbannad alldeles för lätt. Det är uppfriskande att någon tycker det om mig och min personlighet, även om det så bara är en enda människa jag bara träffat på internet.

Man tackar, och lär sig något nytt varje dag.

M.
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: Kanske, kanske inte

Säg så här. Vindhand avslutar med att påpeka att han inte tror på DAMP.

Tja, det är mycket jag inte tror på. Om du skall dela ut stryk till alla som hyser en viss skepsis mot damp som diagnos i den utsträckning den används så lär du slå dig trött.

Han har också innan dess på ett klantigt sätt råkat koppla ihop handikapp och galenskap. Alltså inte ordet "galenskap" i sig, utan KOMBINATIONEN "handikapp" och "galenskap".

Läs inlägget igen. IMHO framgår det ganska tydligt att kombinationen är mellan kasta flaskor och galenskap och att det senare inte tvingar mig att tycka om det tidigare mer. Det gör kanske flaskan förståelig men det i sig lindrar inte smärtan av att få den i nyllet.

På samma sätt kan jag förstå din ilska (givet din något egna tolkning) men det i sig skulle inte få mig att tycka om att behöva slåss med dig särskilt mycket mer. Jag tycker du är en skjyst kille Magnus och jag brukar inte vilja slå folk jag gillar.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Rising-gör-bort-sig-tråden:

"Det har jag nog förträngt, har inga minne av detta inlägg (alltså Risings amerikanarpåhopp, inte deta HÄR inlägget). Länk någon?"

Äsch, jag hade hoppats att jag hade sagt det där i en bra tråd, men det kom från en tråd där jag... äh, jag vet inte, jag hade ummgåtts för länge med ett gäng äckliga göteborgare som tyckte illa om allt som inte lät som status quo, och... äh... jag gör helt enkelt bort mig rätt mycket i den här tråden:

Jaja, "Det här är förstås inga åsikter som ni får intutade i er på nyliberalernas hjärntvättarläger, så att ägna mer tid på att förklara demokratiprinciper känns lönlöst," tycker jag fortfarande är kul, men äh, jag suger i den här tråden. Läs själva:

Om Elitism:

/Rising
känner sig mycket äldre än han var på den tiden.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,469
Location
Stockholm
Jag trodde det var en annan tråd du menade

:gremgrin: :gremgrin:

I den tråden du länkade till blev jag väl inte så sur?

Fast den jag tänkte på länkar jag i alla fall inte öppet till!

M.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Den här?

Ahhh... kan det ha varit den här?

(Det finns ganska många trådar där jag är dum mot jänkare, men här är du med.)

Ja, men den är bättre. I den tråden har jag faktiskt rätt hela vägen (även om jag hade tidsbrist och backade för att vara snäll, dumt gjort). Jamenar: CoC D20 blev ju faktiskt en precis lika onödig produkt som jag trodde att det skulle bli (ja, jag har den hemma), och du tog ju åt dig som en helt tokig tjur utan tillstymmelse till distans till det jag skrev.

Hur kunde du egentligen tolka "Jag tycker idén med d20 är fin för smårollspelstillverkare utan fantasi" som om jag hade sagt smårollspelstillverkare saknar fantasi? Jag sade ju bara att alla rollspelstillverkare MED fantasi tjänar på att undvika D20. Jaja.

Det var synd att jag länkade till den andra tråden först. Den här är jag stolt över. Jag hade ju mer eller mindre rätt från början till slut.

/Rising
 
Top