Nekromanti Ett äventyr

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Cissi said:
Mukwa said:
Tjoho!

Anmälda
1. Basse
2. Brynolf
3. KK
4. Vico
5. Empiricus
6. Vimes
7. tripp_trap
8. Liliana
10. Cassius
11. Cissi
Äh va fan! Jag faller för grupptrycket. Jag är på!
Men Cissi då, inte ska man falla för grupptrycket. :gremwink:

Välkommen ombord, kul att du vill vara med igen. :gremlaugh:
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
Lite sugen på att testa forum-mafia (iaf den här versionen), men hur mycket tidsåtgång snackar vi här?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,503
Max Raven said:
Lite sugen på att testa forum-mafia (iaf den här versionen), men hur mycket tidsåtgång snackar vi här?
Kul att du är intresserad! Jag kan förstås inte svara för Mukwa, men i regel förväntas man nog läsa allt och skriva iaf ett inlägg per dag.

Hur lång tid det tar varierar ju, men jag tror man måste räkna med att det tar lite tid. Egentligen borde xyas eller någon annan med en mer minimalistisk spelstil än jag svara.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Anmälda
1. Basse
2. Brynolf
3. KK
4. Vico
5. Empiricus
6. Vimes
7. tripp_trap
8. Liliana
10. Cassius
11. Cissi
12. Lu-Kaazh
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Max Raven said:
Lite sugen på att testa forum-mafia (iaf den här versionen), men hur mycket tidsåtgång snackar vi här?
Vore kul om du var med och körde.
När det kommer till tidsåtgång så tar det upp en del tid. Du bör i alla fall vara redo att lägga ner åtminstonde 1-2 timmar för att läsa ifatt va som skrivits och själv delta i diskutionerna. Det bästa är om man kan följa spelet succesivt under dagen, då blir bördan inte lika stor.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Vimes said:
Max Raven said:
Lite sugen på att testa forum-mafia (iaf den här versionen), men hur mycket tidsåtgång snackar vi här?
Kul att du är intresserad! Jag kan förstås inte svara för Mukwa, men i regel förväntas man nog läsa allt och skriva iaf ett inlägg per dag.

Hur lång tid det tar varierar ju, men jag tror man måste räkna med att det tar lite tid. Egentligen borde xyas eller någon annan med en mer minimalistisk spelstil än jag svara.
Ja, det kommer vara ett traditionellt wrnu-varulvsspel, och de brukar kräva att man lägger ned åtminstone nån timme per dag (det går att ta igen ett par missade dagar samtidigt, men det kommer kännas som en uppförsbacke när det görs).

Jag vill poängtera att det inte kommer finnas några regler från mig att man måste skriva si och så många inlägg, eller läsa igenom trådarna si eller så många gånger, så i teorin lägger alla ned precis så mycket tid de vill. I praktiken kommer deltagarna förvänta sig att alla bidrar, och det kommer sätta lite press på de som inte är så aktiva. Så länge ni vet om det så kommer det nog inte kännas för överväldigande. Ni kan läsa gamla spel och se hur mycket som postas i en tråd, men jag tror att det är ganska svårt att föreställa sig det höga tempot om man inte upplever det själv. Till syvende och sist handlar det bara om ett spel, så varför inte bara testa? :gremsmile:
 

tripp_trap

Veteran
Joined
25 Jan 2007
Messages
158
Location
Stockholm
Mukwa, har du något emot siffran nio? Du har hoppat över den ett tag nu, stackarn känner sig alldeles ensam och utpekad!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
tripp_trap said:
Mukwa, har du något emot siffran nio? Du har hoppat över den ett tag nu, stackarn känner sig alldeles ensam och utpekad!
Bra bybo jobb! 9:an är nyckeln till seger. Troligen antalet ulvar vi skall bli tvungen att nacka.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Tripp_trap said:
Mukwa, har du något emot siffran nio? Du har hoppat över den ett tag nu, stackarn känner sig alldeles ensam och utpekad!
Allt är ett test i vaksamhet, goddammit! :gremtongue:

Korrekt lineup:

Anmälda
1. Basse
2. Brynolf
3. KK
4. Vico
5. Empiricus
6. Vimes
7. tripp_trap
8. Liliana
9. Cassius
10. Cissi
11. Lu-Kaazh
12. Max Raven

Reserver
1. LJSLarsson
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,503
Hur går det med värvandet, Mukwa? Var är Måns? Var är Björn den Gode? Var är Möller? Var är Tamagochi tiM? Varför är inte Ond bråd död reserv?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
...och som tillägg till ovanstående: var är alla potentiella Sverokister? Där arras det ju då och då varulvsspel och vi ska väl bjuda in även dessa?

Förlåt om jag är tjatig (men ju fler vi är tillsammans desto...)!

:gremsmile:
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Hur går det med värvandet, Mukwa? Var är Måns? Var är Björn den Gode? Var är Möller? Var är Tamagochi tiM? Varför är inte Ond bråd död reserv?
Vimes är härmed utsedd till wrnus varulvsspelsavdelnings poster boy. Hjälp oss att sprida budskapet!

(Tamagochi tiM?)
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Basenanji said:
...och som tillägg till ovanstående: var är alla potentiella Sverokister? Där arras det ju då och då varulvsspel och vi ska väl bjuda in även dessa?

Förlåt om jag är tjatig (men ju fler vi är tillsammans desto...)!

:gremsmile:
Ja, du får gärna kontakta dem, om de vill komma hit och lira! Jag har inget inlogg på sverok, men alla är välkomna!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,503
Mukwa said:
Hur går det med värvandet, Mukwa? Var är Måns? Var är Björn den Gode? Var är Möller? Var är Tamagochi tiM? Varför är inte Ond bråd död reserv?
Vimes är härmed utsedd till wrnus varulvsspelsavdelnings poster boy. Hjälp oss att sprida budskapet!
Jag är fan WRNU-varulvsspelens posterboy. Och inte bara för att jag är snygg och charmig utan även för att jag har lagt in en länk hit på wikipedia-sidan för Maffia-spel och för att jag tänker lägga upp en blänkare på SVEROKs forum.
 
Top